וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקיות בסופר יעלו כסף ויום חופש נוסף: החוקים החדשים של 2017

31.12.2016 / 19:06

עם תחילת השנה ייכנסו לתוקף חוקים שאושרו בכנסת. בין היתר, שקיות יעלו עשר אגורות, מספר ימי החופש השנתי יעלה ל-12, תיפתח תכנית "חיסכון לכל ילד", שכר הבכירים יוגבל ושכר המינימום יעלה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביב אירגז

(בווידיאו: חוק השקיות עבר בקריאה שניה ושלישית, מרץ 2016)

מחר, עם תחילתה של שנת 2017, יכנסו לתוקף כמה חוקים חדשים שאושרו בכנסת במהלך השנה. אחד מהם יביא את הסוף לחלוקת שקיות ניילון בחינם ברשתות השיווק הגדולות. בחודש מרץ האחרון אישרה הכנסת את החוק שבמסגרתו כל שקית ניילון תעלה עשר אגורות והכסף המבוקש יגיע במלואו לקרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה, וישמש לפרויקטים לצמצום זיהום האוויר ברחבי הארץ ולהסברה על החוק החדש.

השר להגנת הסביבה זאב אלקין רשאי להרחיב את החוק לכלל בתי העסק, ואף להעלות את מחיר השקית. כיום מוציאות רשתות השיווק יותר מ-88 מיליון שקלים בשנה על חלוקת השקיות, וסכום זה מגולגל אל הצרכן באמצעות מחירי המוצרים. כעת, כל אדם יישא בעלויות לפי היקף הצריכה שלו.

עוד בוואלה! NEWS:
זיקוקים או ברקים? סילבסטר גשום, לקראת שבוע רטוב ומושלג
2017 כבר כאן: ברחבי העולם מציינים את השנה האזרחית החדשה
השמיים לא נפלו: האירועים שזעזעו את העולם - אך רק לכמה ימים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוק חדש נוסף שייכנס לתוקף יהיה זה שבמסגרתו תפקיד המדינה 50 שקלים בכל חודש עבור כל ילד עד גיל 18. זאת, בנוסף לקצבה החודשית המשולמת להורים מידי חודש. את הכסף ניתן יהיה לקבל החל מהשנה החדשה במסגרת תכנית "חיסכון לכל ילד". להורים הייתה את האפשרות עד לאחרונה לבחור אם הכספים שייצברו ילדיהם ינוהלו בבנק או בקופות גמל, ובאיזה מסלול יושקעו הכספים מתוך רשימת קופות הגמל והבנקים שנבחרו.

בהתאם לסיכום עם המפלגות החרדיות בעת הרכבת הממשלה האחרונה, הגדלת הקצבאות וגם ההפקדות לחיסכון יחולו רטרואקטיבית החל ממאי 2015. הקצבאות המוגדלות נכנסו לתוקף בינואר אשתקד וההפקדות לחיסכון ייכנסו לתוקף בינואר הקרוב.

תחילת 2017 תביא איתה גם יום חופש נוסף. "חוק החופשות" של ח"כ רחל עזריה (כולנו), המגדיל את מינימום ימי החופשה מעשר ל-12 יום בשנה, נכנס לתוקף החל מ-11 ביולי לכלל העובדים בישראל. עם זאת, העלייה נעשתה באופן הדרגתי, כך שיום חופש אחד נוסף בקיץ האחרון ויום נוסף יתווסף ב-1 בינואר 2017. מדובר בתיקון הראשון להגדלת ימי החופשה שאושר מאז נחקק "חוק חופשה שנתית" בשנת 1951.

שכר המינימום יעלה ל-5,000 שקלים

שינוי נוסף שייכנס לתוקף בתחילת 2017 וישפיע על עשרות אלפי אזרחים הוא העלאת שכר המינימום במשק. תיקון חוק שכר מינימום אושר בכנסת ב-2015 ובמסגרתו השכר עלה בכמה פעימות. בפעימה הראשונה עלה שכר המינימום ל-4,650 שקלים בחודש, לאחר מכן, ביולי 2016 עלה ל-4,825 שקלים והפעימה האחרונה, שתיכנס לתוקף בתחילת השנה, תעלה את שכר המינימום ל-5,000 שקלים בחודש, במקרה של משרה מלאה של 186 שעות חודשיות. שכר המינימום בעבודה לפי שעה יעלה מ-25.94 שקלים ל-26.88 שקלים לשעת עבודה.

עוד בנושא שכר, החל מינואר הקרוב עובדים שמשתכרים עד 20 אלף שקלים בחודש ברוטו יזכו למס נמוך יותר ועובדים שמשתכרים 60 אלף שקלים בחודש ישלמו מס גבוה יותר. החיסכון החודשי במס לבעלי שכר נמוך ובינוני ישתנה לפי רמת השכר, וצפוי לנוע מכ-30 שקלים ועד כ-150 שקלים. בעלי שכר גבוה ישלמו תוספת של 200 שקלים בחודש למס ההכנסה.

אילוסטרציה. ShutterStock
הכסף מעלות שקיות הניילון ישמש לפרויקטים לצמצום זיהום האוויר ברחבי הארץ/ShutterStock

עם תחילת השנה ייכנס לתוקף גם החוק להגבלת שכר הבכירים במשק. חוק זה אמנם לא צפוי להשפיע על רבים מהאזרחים בישראל, אך עם אישורו בכנסת הוא עורר עניין תקשורתי רב וזכה לתמיכת הקואליציה והאופוזיציה. החוק קובע כי תקרת השכר של מנכ"ל תאגיד פיננסי לא תהיה יותר מ-2.5 מיליון שקלים בשנה וזאת עבור הוצאת שכר מוכרת לצרכי מס. אם ישולם שכר גבוה יותר, ישלמו הבעלים מס כפול על הוצאות השכר. כמו כן, שכרו של המנכ"ל יעמוד על לא יותר מפי 35 מעלות השכר של העובד המוחלש ביותר באותה חברה, לרבות עובדי קבלן המועסקים ישירות על ידי התאגיד.

החוק האחרון נוגע בפנסיה חובה לעצמאים. עצמאים המרוויחים עד חצי מהשכר הממוצע במשק יחויבו להפריש 4.45% לחיסכון פנסיוני. עצמאים המרווחים מחצי מהשכר הממוצע ועד לשכר הממוצע יחויבו להפריש 12.55% מההכנסה.

נוסף על החוקים שייכנסו לתוקפם מחר, ב-10 בינואר תשנה המשטרה את מדיניותה בכל הנוגע למתן דוח אזהרה בגין שלל עבירות, שעד כה יכול היה השוטר לקבוע על פי שיקול דעתו שלא להטיל עונש על העובר אותן, אלא להסתפק באזהרה. עבירות אלה הן חצייה באור אדום, עקיפה בלתי-חוקית, אי-חגירת חגורות בטיחות, חנייה בחניית נכה, העמסת מטען בניגוד לחוק, שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, אי-מתן זכות קדימה להולכי הרגל, סטייה מנתיב בחוסר זהירות, אי-ציות לתמרור עצור, נסיעה בשולי הכביש ועליית רכב על אי תנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully