וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית חיסכון לכל ילד יוצאת לדרך: ההורים בוחרים בנק או קופת גמל

4.12.2016 / 15:40

ההורים יצטרכו לבחור עד יוני 2017 אם כספי החיסכון של ילדיהם ינוהלו בבנק או בקופת גמל. המדינה תתגמל את מי שלא יוציא את כספי החיסכון בגיל 18

תכנית "חיסכון לכל ילד" יוצאת היום (ראשון) לדרך, וההורים יכולים לבחור אם הכספים שייצברו ילדיהם ינוהלו בבנק או בקופת גמל - כך הודיעו משרד האוצר והביטוח הלאומי. החל מ-1 בינואר 2017, תפקיד המדינה 50 שקלים בכל חודש עבור כל ילד עד גיל 18, בנוסף לקצבה החודשית המשולמת להורים מדי חודש.

על ההורים לבחור עד תחילת חודש יוני בשנה הבאה היכן ינוהלו כספי החיסכון של הילדים, בקופת גמל או בבנק, ובאיזה מסלול יושקעו הכספים מתוך רשימת קופות הגמל והבנקים שנבחרו. את הבחירה ההורים יוכלו לבצע באתר האינטרנט "חיסכון לכל ילד" או במוקד טלפוני. אם ההורים לא יבחרו היכן ינוהלו כספי החיסכון, הכסף ייחסך בהתאם למסלול ברירת מחדל: לילדים עד גיל 15 בקופת גמל, ולילדים מעל גיל 15 בבנק.

עוד בוואלה! NEWS:
מסתמן: ההצבעה על חוק ההסדרה תידחה למציאת פתרון "משופר" לעמונה
עם הגב לסוריה והפנים לצה"ל: כך שינתה מלחמת האזרחים את הדרוזים בגולן
גופות מוטלות ברחוב: בתי הקברות בחאלב התמלאו עד אפס מקום

ביטוח לאומי. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
מתחילת השנה הבאה יופקדו 50 שקלים בחודש עבור כל ילד. המוסד לביטוח לאומי/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

בימים האחרונים נשלחו לבתי ההורים מכתבים המפרטים מידע על תכנית החיסכון, ומידע על קופות הגמל להשקעה והבנקים שנבחרו לנהל את החיסכון. כך לדוגמא, הורים שיבקשו להכפיל את החיסכון החודשי, יוכלו להפקיד 50 שקלים נוספים, שישולמו מתוך קצבת הילדים המשולמת עבור כל ילד. הפקדה זו תגדיל את סכום החיסכון בשנה מ-600 שקלים ל- 1,200 ש"ח עבור כל ילד.

בנוסף לכך, כשימלאו לילד 18 שנים, המדינה תפקיד בחיסכון שלו מענק בסך 500 שקלים. כספי החיסכון שנצברו יעמדו לרשותו, והוא יוכל למשוך אותם באישור ההורה. אם כספי החיסכון לא יימשכו עד שימלאו לו 21 שנים, תפקיד המדינה לחיסכון מענק נוסף על סכום דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully