וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש עיריית רמת גן רתם קבלנים לשיפוץ דירה - במקביל לכתב אישום נגדם

29.12.2016 / 23:15

דירה בבניין ברחוב ביאליק בעיר נשרפה כליל בחודש יוני. סגן ראש העירייה נרתם לעזרת הדיירת וגייס למשימה צמד קבלנים - שנגדם הוגש כתב אישום בגין היעדר אישורי בנייה: "לא מכיר את מי ששיפץ בפועל"

צילום: יותם רונן וניב אהרונסון. עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

(ריאיון לאולפן וואלה! NEWS עם יפה נחמני שדירתה נשרפה כליל, בחודש יוני)

סגן ראש עיריית רמת גן פנה אל שני קבלנים בבקשה כי יסייעו בשיפוץ דירתה של תושבת העיר שנשרפה כליל ברחוב ביאליק בעיר בחודש יוני האחרון, על אף שנגד השניים הוגש כתב אישום בגין עבירות בנייה – כך נודע לוואלה! NEWS. השניים, טל הילל ומאיר שם-טוב, נענו לבקשת סגן ראש העירייה אביהוא בן משה לשפץ את דירתה של תושבת העיר, יפה נחמני, שלא הייתה מבוטחת, ובניגוד ליתר הדיירים בבניין היא היחידה שלא שופצה בחודשים שחלפו מאז. אתמול (רביעי) אף ערך בן משה הדלקת נרות חנוכה בדירתה של נחמני עם סיום עבודות השיפוץ שערכו הילל ושם-טוב.

בשבוע שעבר פרסם בן משה בדף הפייסבוק הרשמי שלו פוסט ובו הודה לכל הגורמים שסייעו בשיפוץ דירתה של נחמני. בן משה ציין גם את מאיר "שהאיר את חייהם של הסבתא והנכד ערב חג החנוכה" ואת טל "על עבודת הכפיים המצוינת שעשית במקום". אף על פי שלא צוינו שמותיהם המלאים, קרובת משפחתה של נחמני אישרה כי מדובר בשם-טוב ובהילל.

עוד בוואלה! NEWS:
ירידה במספר המהגרים לישראל: "יוקר המחייה מרתיע את העולים"
נהג ללא רישיון וסטה מהנתיב: צעיר מצפון נאשם בהרג אישה ב"פגע וברח"
"הילד היה כחול לגמרי": ילד בן 4 נפגע באורח אנוש מבליעת סמים

מתוך עמוד הפייסבוק של אביהוא בן משה:

בן משה כיהן כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה בקדנציה הקודמת שלו במועצת העיר. גורם בכיר באגף ההנדסה בעיריית רמת-גן אישר כי בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין בן משה ושם טוב, לבין מהנדסת העירייה. לדברי הגורם, באותה הפגישה ביקש בן משה ממהנדסת העיר לסייע לדיירים שאוכלסו בפרויקט של שם טוב שלא חובר לחשמל ולמים.

לידי וואלה! NEWS הגיעו מסמכים המעידים כי הילל הוכרז כפושט רגל ומצוי בחובות של כמיליון וחצי שקלים לעיריית רמת-גן. זאת, בגין היטלי השבחה, אגרות והיטלים וארנונה. עוד עולה מהמסמכים, כי נגד שם טוב קיים כתב אישום פלילי, בגין עבירות בניה חמורות, שהוגש בעקבות תביעה של העירייה. עוד נודע שהשניים שיווקו לפחות שני בניינים בעיר לאכלוס ללא טופס 4 וכי אלו לא חוברו לחשמל, דבר המסב סבל רב לדיירים בבניינים אלו. דיון בעניינם של שם-טוב והילל עתיד להתקיים בבית המשפט בחודש פברואר הקרוב.

שריפה בבניין מגורים ברחוב ביאליק 164, רמת גן. 13 ביוני 2016. ניב אהרונסון
דירתה של נחמני לא שופצה במשך חודשים. הפעולות לכיבוי השריפה, בחודש יוני/ניב אהרונסון

מאביהוא בן משה נמסר: "פניתי לקבלן מאיר שם-טוב ושאלתי אותו אם יסכים לעזור בשיפוץ הבית. הקבלן טל הילל, הצטרף בהמשך לפרויקט. מאיר שם-טוב הוא בחור שאני מכיר ואיתו דיברתי, טל הוא מי שביצע את עבודת הכפיים בשטח. אינני מכיר את הפרויקטים של טל הילל, אמנם הגיעו אליי פרטים ושמועות לגביהם, על פרויקטים שלכאורה קשורים אליו". עוד אמר בן משה בעניינו של הילל כי "אני יודע שיש דין ודברים בינו לבין העירייה לגבי הבניין ברחוב הירדן".

לדבריו, "ההיכרות שלי עם מאיר שם-טוב היא רק מלפני כחצי שנה בעקבות ניסיונות שלו לפתוח חנות מסוימת, אז רק היכרנו. ההיכרות השנייה הייתה בפרויקט השיפוץ שקשור לנחמני. פניתי לשם-טוב ושאלתי אותו אם יסכים לראות פרויקט שיפוץ בדירה של סבתא שאין לה איפה לגור. הבחור הסכים להגיע ולסייע לה". עוד מסר כי "שם-טוב פנה לקבלן העבודה שלו טל הילל שהסכים לסייע ללא שום תמורה. לא ידוע לי על שום תביעה או הליך פלילי נגד שם-טוב. אינני מכיר את הקבלן טל הילל, לא היה לי איתו שיח".

שריפה בבניין מגורים ברחוב ביאליק 164, רמת גן. 13 ביוני 2016. ניב אהרונסון
הבניין השרוף ברמת גן/ניב אהרונסון

ממאיר שם-טוב נמסר: "לא נתבעתי על ידי עיריית רמת גן בגין עבירות בנייה חמורות. בתור יזם וקבלן אין לי שום תביעות. יש לי דירה שקניתי ששם לא הסתיימה הבנייה עד היום. בן אדם רוצה לתרום. מה זה מעניין מי תורם, למה אתם צרי עין? אישה שנשרפה לה הדירה, במקום שאתם תרימו תרומה, אתם לא עוזרים? איפה הרוח שלכם. אני יזם נדל"ן, יש לי בנייני משרדים בשווי מאות מיליוני שקלים ומעולם לא ביקשתי פרסום. אין שום תביעה נגדי. יש לי דירה בבניין שקבלן פשט את הרגל ואני בתור נציג הדיירים מנסה לגמור את הבניין".

מעיריית רמת גן נמסר כי "הנושא בבדיקה".

עד למועד פרסום הכתבה לא ניתן היה להשיג את תגובתו של הקבלן טל הילל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully