וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילד היה כחול לגמרי": ילד בן 4 נפגע באורח אנוש מבליעת סמים

בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים טיפלו ביום אחד בבן ארבע שבלע מתדון, ובתינוק כבן שנה שבלע מריחואנה. "אלו היו עלולות להיות הדקות האחרונות לחייו", סיפר מנהל מיון ילדים במוסד על הילד

ד?ר דוד רכטמן, מנהל מיון ילדים הדסה הר הצופים, מטפל בפעוט אשר בלע סם מסוג מתדון. דצמבר 2016. דוברות הדסה, אתר רשמי
"שמח שהילד ניצל ברגע האחרון". ד"ר רכטמן בחדר המיון/אתר רשמי, דוברות הדסה

בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים טופלו ביום ראשון השבוע בחדר המיון לילדים, בתוך כמה שעות, ילד בן ארבע ותינוק בן 11 חודשים שבלעו סמים. הילד פונה לבית החולים במצב אנוש.

בן הארבע הגיע למיון ילדים תוך ביצוע פעולות החייאה, שנמשכו בידי הצוות הרפואי במקום. "הילד הובא לכאן כשהוא כחול לגמרי ועומד למות בכל רגע", סיפר ד"ר דוד רכטמן, מנהל חדר המיון לילדים בבית החולים שטיפל בו. "במהלך ההחייאה עלו סימנים כי הילד סובל מתגובה קשה למתדון. אישוניו היו צרים, והוא היה מחוסר הכרה ולא נשם".

רכטמן סיפר עוד כי לילד ניתן נוגדן לסתירת השפעות הסם ובתוך שניות הוא קם והתיישב במיטה. בבדיקות שנעשו לו לאחר מכן נמצאו בדמו של הילד רמות גבוהות של מתודון. "הוא בפירוש היה מת אילולא זיהינו את הסממנים של חומר אופיאטי בגופו ואילולא טיפלנו בו מידית בדרך זו", אמר רכטמן. "אלו היו עלולות להיות הדקות האחרונות לחייו, אני שמח שהוא ניצל ברגע האחרון". בית החולים יצר קשר עם המשטרה לבירור נסיבות המקרה. הילד נותר מאושפז בבית החולים והצוות הרפואי נערך לשחרורו בימים הקרובים.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד מיוחד: לוחמי דאעש פועלים ברמת הגולן הסורית
בתיווך רוסיה וטורקיה: פוטין הודיע על הסכם הפסקת אש בסוריה
ייחקר בימים הקרובים: במשטרה כבר מתרגלים את חקירת נתניהו

עיצומים בבית החולים הדסה. ינואר 2014. יואב דודקביץ'
"הילד בפירוש יכול היה למות". בית החולים הדסה הר הצופים/יואב דודקביץ'

באותו יום הובא לבית החולים תינוק בן 11 חודשים במצב בינוני עד קשה בידי הוריו כשהכרתו מעורפלת. ההורים מסרו לצוות הרפואי כי הילד אינו פוקח את עיניו ולא מצליח להתיישב. "הוא היה אפטי לחלוטין", סיפר ד"ר רכטמן. "בדיקות שתן איששו כי הילד סובל מהרעלת מריחואנה, והוא טופל באמצעות מתן נוזלים והשגחה צמודה". התינוק שוחרר לאחר כמה ימים וגם במקרה זה עירב הצוות הרפואי את המשטרה בבירור נסיבות התקרית.

רכטמן קרא להורים לילדים קטנים "להשגיח היטב באשר להימצאותן של תרופות או חומרים מסוכנים בהישג יד". לדבריו, "הם לא יודעים במה מדובר ונוטים להכניס לפה הכול, לנסות לטעום וללעוס. לא רק ילדים זוחלים, אלא גם הגדולים והסקרנים יותר". עוד אמר רכטמן כי ההשפעות של חומרים אלה הן קטלניות ומסכנות חיים וכי הבאתם תוך זמן קצר לבית החולים חיונית להצלת חייהם.

(עדכון ראשון: 18:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully