וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה במספר המהגרים לישראל: "יוקר המחייה מרתיע את העולים"

30.12.2016 / 0:35

הלמ"ס פרסמה נתונים מפתיעים המצביעים על ירידה בעלייה לישראל, במיוחד מצרפת. פרופ' סרג'ו דלה-פרגולה, חבר וועדת ההיגוי של הלמ"ס, הסביר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "הטרור כבר לא מספיק כדי להביא לעלייה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: רן צימט.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אתמול (חמישי) לרגל סיום השנה האזרחית נתונים על הדמוגרפיה הישראלית, כאשר אחד הבולטים שבהם מצביע על ירידה בעלייה. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר פרופ' אמריטוס סרג'ו דלה-פרגולה, מומחה לדמוגרפיה של קהילות יהודיות וחבר בוועדת ההיגוי של הלמ"ס כי "למרות מצבה הכלכלי של ישראל, שהינו טוב יותר מזה של מערב אירופה, הקליטה אינה פשוטה. יוקר המחייה ומצוקת הדיור מרתיעים את העולים".

על פי נתוני הלמ"ס, השנה הגיעו לישראל 24 אלף עולים, כמעט מחציתם מרוסיה ומאוקראינה. 18% מהם הגיעו מצרפת, ו-10% מארצות הברית. מדובר בירידה של 7,000 עולים מהשנה שעברה, שעל פי פרופ' דלה-פרגולה הייתה שנת שיא של כל הזמנים. "יכולנו לחשוב שבשנת 2016, בעקבות הפיגועים באירופה, תמשיך הזרימה, אבל זה לא קרה", אמר. "יהודי עוזב את מקום מגוריו בגלל לחץ של רדיפה או ביטחון. עם זאת, מדובר באוכלוסייה משכילה, בעלת נכסים, וקשה להתנתק".

על פי דלה-פרגולה העלייה מצרפת בפרט, שהייתה בשנה שעברה בשיאה, ירדה באופן דרמטי. לדבריו, משמעות האטת העלייה מצרפת היא ש"הטרור לא מספיק כדי להביא לעלייה". "שיקולים כלכליים ותהליך הקליטה מהווים גורם משמעותי. אם קרובים וחברים מדווחים על קשיי קליטה, זה שיקול לא מבוטל לעלייה".

עוד בוואלה! NEWS:
נהג ללא רישיון וסטה מהנתיב: צעיר מצפון נאשם בהרג אישה ב"פגע וברח"
"הילד היה כחול לגמרי": ילד בן 4 נפגע באורח אנוש מבליעת סמים
מין תמורת ציונים ופורנו בשיעור: דוחות התלונות באקדמיה נחשפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתון מרכזי נוסף בדוח הלמ"ס קבע כי עד שנת 2040 יהיו בישראל 13.3 מיליון איש, וב-2065 – 20 מיליון. לפי פרופ' דלה-פרגולה, על הממשלה להיערך להכפלת האוכלוסייה. "קצב הצמיחה בישראל, 2%, הוא מהיר יחסית למדינה מפותחת. מדינת ישראל לא שונה מהממוצע העולמי, אך במדינות אירופה וצפון אמריקה הילודה איטית יותר", אמר. "כדי להתמודד עם הנתונים צריך לחשוב על פיזור אוכלוסייה קצת שונה מהמצב היום, לשנות את הצפיפות מהמרכזים המאוכלסים ולהתפתח לדרום ולצפון".

לדבריו, "הגידול באוכלוסייה הערבית צפוי להתגבר בשנים הקרובות, אך ייתכן שלקראת סוף התחזית יתחיל לרדת". לגבי האוכלוסייה החרדית, שצפויה להוות שליש מהאוכלוסייה הישראלית, על אף צמיחתה, היא לא תשנה את היחס בין יהודים לערבים במדינת ישראל. לטענתו, משרדי החינוך, הכלכלה, התחבורה והשיכון לא הפנימו את הנתונים ולא נערכו אליהם כלל. "חצי מהתחזית הזאת כבר מתממשת ובינתיים אין היערכות מספיקה להתמודדות איתה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully