וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ילדי תימן: אחיו של קצב קיבל צו גיוס - 17 שנה אחרי שמת

29.12.2016 / 17:00

ממסמכי ועדת שלגי עולה כי אבנר ציון שלום, אחיו הקטן של הנשיא לשעבר והאנס המורשע, מת ב-1952 כשהוא בן פחות משנה - אולם משפחתו לא ידעה על קבורתו וקיבלה תעודת פטירה רק 12 שנה לאחר מכן

צילום: רוני כנפו, עריכה: שמרית גולדשטיין

לאחר שאתמול (רביעי) פורסמו מסמכי ועדות החקירה הממלכתיות שבחנו את פרשת היעלמות ילדי תימן, משפחות רבות קיבלו גישה למידע על יקיריהם. בין 3,500 התיקים הנכללים במסמכים נמצא גם זה של משפחת קצב מקריית מלאכי. המשפחה איבדה ילד בשנותיה הראשונות של המדינה, ששמו אבנר ציון שלום – אחיו הקטן למי שהיה לימים נשיא המדינה משה קצב, ששוחרר לאחרונה ממאסר בגין אונס,

מהמסמכים המופיעים בתיקה של משפחת קצב עולה כי גם לאחר שמת אבנר, בשנת 1952, כשהוא בן פחות משנה, המשיך המוסד לביטוח לאומי לשלם למשפחה קצבת ילדים במשך יותר מעשור. בשנת 1969, כשהיה אמור להיות בן 18, נשלח לבית המשפחה צו לגיוסו של אבנר. קצב נולד במעברת קסטינה בחודש דצמבר 1951 ומת בהיותו בן חמישה חודשים בלבד. ועדת שלגי שבחנה את עניינו בשנת 1994 קבעה כי לא נמסר כל מידע על הבאתו לקבורה, וכי ככל הנראה הוא הובא למנוחות בבית העלמין בקסטינה. עוד עולה ממסמכי הוועדה כי תעודת פטירתו של הילד נשלחה למשפחה רק בשנת 1964.

ילדי תימן: התיק נפתח - כל הכתבות
בנו של מוביל המאבק לחקירת היעלמות ילדי תימן: "כעת נקברה הפרשה"
משפחות של ילדי תימן: "הפרוטוקולים לא מספרים את האמת המלאה"
יש מכתבים מהביטוח, יש זימון לקלפי – אבל משה אמור להיות מת

הנשיא לשעבר והאנס המורשע משה קצב משתחרר מכלא מעשיהו, 21 בדצמבר 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
"הפרטים על אחי מעוררים תהיות". קצב לאחר שחרורו מהכלא/תצפית TPS, איתן אלחדז

לתיקו של אבנר צורף גם מכתב ששלח אחיו, משה, שכיהן באותן שנים כחבר כנסת מטעם הליכוד ואף שימש יו"ר הסיעה. הוא כתב כי הפרטים שבידי הוועדה על אודות אחיו "מעוררים תהיות". מהמידע שהגיע לידי הוועדה, עולה כי קצב חלה חודשים ספורים לאחר לידתו, ונלקח לבית החולים ללא ליווי הוריו. יום למחרת נמסרה הודעה על מותו למשפחה, מבלי שהוצגה להם גופתו.

קצב האח התייחס במכתבו לוועדה לעובדה שהמוסד לביטוח לאומי המשיך לשלם במשך יותר מעשר שנים את קצבת הילדים בעבור אחיו. "רק לאחר שאני הודעתי בכתב לביטוח לאומי על פטירתו הפסיקו התשלומים וניכו תשלומים רטרואקטיבית", כתב. בנוסף לכך, הוא ציין כי בצו הגיוס שנשלח לבית המשפחה ברבות הימים נקרא אחיו ציון שלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully