וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של מוביל המאבק לחקירת היעלמות ילדי תימן: "כעת נקברה הפרשה"

29.12.2016 / 8:45

הבן של עוזי משולם, שהתבצר עם חסידיו בשנות ה-90 בדרישה לחקור את הפרשה, אמר כי לא ציפה שחשיפת הפרוטוקולים תצביע על מעורבות המדינה באירועים. "חוטפים ילדים ועכשיו הם יודו? עושים צחוק מהעדה התימנית"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שמרית גולדשטיין

עמי משולם, בנו של עוזי משולם שהוביל בשנות ה-90 מאבק לחקירת היעלמות ילדי תימן, הגיב אתמול (רביעי) לפרסום המסמכים שעליהם התבססו שלוש ועדות ממשלתיות שהוקמו לבדיקת הנושא, ואמר כי המהלך נועד לקבור את הפרשה ולא מסייע בהגעה לאמת על שהתרחש בשנותיה הראשונות של המדינה. "הכול בולשיט", אמר משולם לוואלה! NEWS. "פה נקברה פרשת ילדי תימן. האמת, עדיף שזה יקבור את הסיפור מאשר להמשיך ולשחק עם האנשים".

משולם טען כי לא ציפה שהמסמכים יחשפו שהמדינה הייתה מעורבת באירועים. "חוטפים ילדים ויודו עכשיו בזה? זה נראה לך הגיוני? אמרנו לא פעם ולא פעמיים שיעשו צחוק", ציין. "אתה בא לפושע שפשע ומבקש ממנו לחשוף את הפשע. עושים צחוק מכל העדה התימנית והמזרחית יחד".

עוזי משולם ריצה מאסר של שש שנים וחצי בגין מתן הוראה לזרוק בקבוקי תבערה על כוחות המשטרה בזמן התבצרות חמושה שלו ושל חסידיו בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקר היעלמות הילדים. כשנשאל משולם כיצד אביו היה מגיב לפרסום הפרוטוקולים, אמר: "הוא כבר מזמן אמר את שלו. שחררו אותו עם תנאי לא לדבר על זה כי ידעו את מי להשתיק. השתיקו אותו כהוגן ורצחו אותו".

עוזי משולם, ראובן קסטרו. ראובן קסטרו
עוזי משולם/ראובן קסטרו

עוזי משולם, שהלך לעולמו ב-2013, ביקש להופיע בפני ועדת כהן-קדמי לחקירת היעלמות הילדים, בזמן שהיה אסיר ב-1995. הוא הציב תנאים בפני הוועדה, כדי שלא "תהא כקודמותיה - ועדת טיוח", ואחד מהם היה העברת עדותו בשידור חי. משולם הבטיח גם כי "בתוך 24 שעות יחשוף בליווי תיעוד מקיף את כל הפרשה כולה, ללא הזדקקות לחודשים ושנים לחשיפת מרכיביה השונים". עוד התחייב כי "אנשי שירותי הבטחון השונים שעסקו בפשע ההשתקה המפלצתי יוזכרו בשלב זה, בשידור הישיר, תחת כינויים כאשר שמותיהם המדוייקים לא יחשפו, אלא בפני חברי הוועדה". הוועדה דחתה את הדרישה לשידור הישיר.

הפרוטוקולים והמסמכים שנחשפו אתמול, שחלקן כוללים מידע על ועדת כהן-קדמי, מספרים כי הוועדה נערכה בתחילה לעדותו תוך תיאום עם שירות בתי הסוהר, שהציע כי משיקולי ביטחון תישמע עדותו של משולם במתקן שב"ס בכלא איילון ולא במשכנה של הוועדה בבית אגרון שבירושלים. משטרת ירושלים קיימה הערכת מצב מיוחדת, ובסופה הודיעה לוועדה כי היא צופה "שיבוש של מהלך החיים התקין בירושלים ביום הבאתו של האסיר לעדות". בסופו של דבר דחתה הוועדה את דרישותיו של משולם ובשל כך נמנעה עדותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully