וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על החשד להתערבות רוסיה בבחירות: "אנחנו חייבים להתקדם הלאה"

ברקע דיווחים כי ממשל אובמה יכריז על שורה של פעולות נגד רוסיה עקב האשמות סוכנויות הביון כי ערכה מתקפות סייבר על מנת לסייע לנשיא הנבחר, דחה טראמפ את הרעיון והטיל ספק בהערכות המודיעין. "אף אחד לא יודע מה קורה בדיוק"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

(מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט תומך בחקירה של הקונגרס על התערבות רוסיה, החודש)

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ דחה הלילה (חמישי) את רעיון הרחבת הסנקציות נגד רוסיה, עקב האשמות סוכנויות המודיעין האמריקניות כי התערבה בבחירות לנשיאות באמצעות תקיפות סייבר. "אני חושב שאנחנו חייבים להתקדם עם החיים שלנו", אמר טראמפ לכתבים בקליפורניה, והטיל ספק גם בהערכות הממשל כי רוסיה פרצה לארגונים פוליטיים.

"אני חושב שמחשבים הפכו את החיים שלנו למורכבים הרבה יותר. כל עידן המחשוב יצר מצב שבו אף אחד לא יודע מה קורה בדיוק", הוסיף. "יש לנו מהירות, יש לנו הרבה דברים אחרים, אבל אני לא בטוח שיש לנו את רמת הביטחון שאנחנו צריכים". כשנשאל האם שוחח עם סנאטור לינדזי גרהאם, אחד מהפוליטיקאים בבית הנבחרים שקראו לניתוק היחסים עם רוסיה, ענה טראמפ כי "אני לא יודע מה הוא עושה. לא דיברתי איתו. כפי שאתם יודעים, הוא התמודד נגדי".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: אובמה יכריז על פעולות נגד רוסיה בגין ההתערבות בבחירות
דיווח: רוסיה וטורקיה הסכימו על הפסקת אש בסוריה
מחשש להתערבות רוסיה: צ'כיה תקים יחידה למלחמה ב"פייק ניוז"

ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 14 בנובמבר 2016. רויטרס
מתכוון להרחיב הסנקציות ולנקוט בצעדים דיפלומטיים. אובמה/רויטרס

אמש דיווחה רשת CNN כי ממשל אובמה מתכוון להכריז בימים הקרובים על שורה של פעולות נגד רוסיה, בתגובה להאשמות סוכנויות הביון כי מתקפות סייבר נערכו בידי המדינה על מנת לסייע לטראמפ. לפי הגורמים, בין הפעולות תהיה הרחבת הסנקציות וצעדים דיפלומטיים נוספים. עוד נמסר כי חלק מהמהלכים יכללו צעדים נגד אנשים פרטיים הקשורים לפרסום המידע שנגנב ממחשבי המפלגה הדמוקרטית ומיו"ר הקמפיין של הילרי קלינטון, ג'ון פודסטה. הגורמים אף טענו כי הממשל מתכנן כמה פעולות שעליהן לא יוכרז בפומבי, ויבוצעו דרך אמצעים סמויים.

הצעדים מגיעים ברקע דוח שעליו הורה הנשיא היוצא אובמה לסוכנויות המודיעין לערוך בנושא. לפי הגורמים, הדוח צפוי להתפרסם בחודש הבא, ויכלול מידע שהותר לפרסום על מתקפות סייבר של סין במערכות הבחירות של 2008 ו-2012, ופעולותיה של רוסיה במערכת הבחירות האחרונה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully