וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה וטורקיה הסכימו על הפסקת אש בסוריה

28.12.2016 / 20:39

בטורקיה דווח כי מוסקבה ואנקרה יציגו את ההבנות למשטר אסד ולמורדים ואם הרגיעה תחזיק, יחלו שיחות בקזחסטן. הקרמלין: "לא יכולים לאשר זאת". המורדים הכחישו כי הצדדים הגיעו להסכם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

רוסיה וטורקיה הגיעו להסכם על הפסקת אש בכל רחבי סוריה, שאמור להיכנס לתוקפו החל מחצות - כך דיווחה הבוקר (רביעי) סוכנות הידיעות הטורקית אנדולו. הסוכנות, שציטטה גורמים ביטחוניים, דיווחה עוד כי ההסכם יוצג בפני הממשלה בדמשק והאופוזיציה. בקרמלין אמרו כי הם לא יכולים לאשר את הדיווח, ואילו שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו אמר כי אנקרה ניסחה הסכם הפסקת אש. עם זאת, בקרב המורדים ציינו כי אמנם השיחות מתקיימות, אולם הפסקת האש עוד לא קרובה.

שר החוץ הטורקי הבהיר כי השליט בשאר אסד לא יכול להיות חלק משום פתרון פוליטי, מאחר שהאופוזיציה לעולם לא תקבל זאת. נקודה זאת היא סלע מחלוקת מרכזי בין בעלי בריתה של סוריה לבין תומכי המורדים. לפי הדיווח באנדולו, ארגוני טרור לא ייכללו בהסכם, אם כי לא הוגדר אילו ארגונים עונים על קריטריון זה. אם תצליח הפסקת האש, אמורות להתקיים שיחות באסטנה, בירת קזחסטן. לפי ראש הזרוע המדינית של אחראר א-שאם, שארגונו מעורב בדיונים עם טורקיה, "האויב הרוסי" דורש להוציא את רוטה, פרבר של דמשק - תנאי שאליו מתנגדת האופוזיציה.

עוד על המלחמה בסוריה
רוסיה: אובמה מערער על יציבות העולם לקראת כניסת טראמפ
תיעוד מזעזע: לוחמי דאעש שרפו למוות שני חיילים טורקים בסוריה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן באיסטנבול, 10 באוקטובר 2016. רויטרס
מסדרים את האזור. ארדואן ופוטין, אוקטובר/רויטרס

אתמול נמסר ממשרד החוץ הרוסי כי סרגיי לברוב וצ'בושואלו הסכימו לקדם הפסקת אש בסוריה ולהיערך לשיחות השלום הצפויות באסטנה. בשיחה טלפונית שקיימו השניים, הדגישו את החשיבות של האצת תהליך השגת הסכמים מעשיים כדי לסיים את הפעילות הצבאית בסוריה, ולהפריד בין האופוזיציה המתונה לקבוצות הטרור.

אתמול אמר לברוב גם כי ממשלת סוריה עורכת שיחות עם ועדת המשא ומתן העליונה, הכוללת את ארגוני המורדים המרכזיים במדינה. זאת, כצעד מקדים לפגישות נרחבות יותר בין הצדדים בקזחסטן. עם זאת, ועדת המשא ומתן העליונה, המייצגת את רוב האופוזיציה המתונה, את הכחישה את הדיווחים, ומסרה כי היא לא מקיימת שיחות עם משטר אסד. כמו כן, ראש הוועדה ריאד חיג'אב טען כי לא הוזמן לוועידת השלום.

בשבוע שעבר הכריזו רוסיה, איראן וטורקיה כי הן מוכנות לתווך בשיחות שלום לסיום המלחמה בסוריה. במפגש שנערך במוסקבה, אימצו שרי ההגנה והחוץ של המדינות הצהרה המניחה את העקרונות לכל הסכם עתידי ולפיה שינויי המשטר במדינה אינם בעדיפות עליונה וכי יש לשמור על שלמותה הטריטוריאלית של סוריה.

(עדכון ראשון: 10:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully