וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "מנהיגות אחראית הייתה מונעת את החלטת מועצת הביטחון"

28.12.2016 / 14:16

שר הביטחון לשעבר יצא נגד התנהלותו של ראש הממשלה בעקבות אימוץ ההחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון, וטען: "החלטת האו"ם מחייבת טיפול מדיני - לא אובדן עשתונות". לדבריו, הממשלה "פוגעת באופן יזום ביחסינו הבינלאומיים"

צילום: אדריאן הרבשטיין

שר הביטחון לשעבר משה יעלון מתח היום (רביעי) ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות החלטת מועצת הביטחון של האו"ם המגנה את ההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית. לדברי יעלון בכנס "כלכליסט", "מנהיגות אחראית יותר הייתה צריכה ויכולה למנוע את המהלך הזה".

"ההחלטה המבישה של מועצת הביטחון, שטמנה בחובה סטייה מהברית האיתנה בין ישראל לארצות הברית, מצערת ומדאיגה מאוד", הוסיף יעלון. הוא טען כי "זה מחייב טיפול דיפלומטי-מדיני ולא אובדן עשתונות ופגיעה יזומה על ידינו ביחסים הבינלאומיים, במסווה של דיבורים ריקים על גאווה לאומית". יעלון עוד טען כי "עם ידידינו בעולם צריך לדבר גם כשאיננו מסכימים וגם כשאנו כועסים, ולא לעסוק בחרמות ועונשים שהם גול עצמי".

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ חזן בכנסת: המשותף לגטאס ואובמה - שניהם מסייעים למחבלים
עריקאת לוואלה! NEWS: "מצפים שקרי יפעל לפי החלטת מועצת הביטחון"
ארה"ב: קרי יציג היום "חזון מקיף בנוגע לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני"

סיור עבודות הקמת הגדר המזרחית, 6 בספטמבר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא לעסוק בחרמות ועונשים שהם גול עצמי". יעלון ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מוקדם יותר היום כינסה סיעת המחנה הציוני ישיבה מיוחדת לדיון במשבר המדיני, לקראת נאומו הצפוי הערב של שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, שבו הוא צפוי לשטוח את חזונו בנוגע לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני, ועל רקע החלטה 2334 של מועצת הביטחון. בפתח הישיבה תקף יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג את נתניהו, וטען: "ארגוני ה-BDS יכולים לנוח, כי נתניהו עושה עבורם את העבודה". לטענת הרצוג, תגובתו של ראש הממשלה לאירועים המדיניים האחרונים מהווה "קריסת מדיניות החוץ של ישראל".

ביום שני הציגה מפלגת "יש עתיד" דרישה לזמן את ראש הממשלה לדיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון, על רקע קבלת ההחלטה במועצת הביטחון. בפנייה ששיגרו יו"ר המפלגה יאיר לפיד וחבר הכנסת עפר שלח ליו"ר הוועדה, ח"כ אבי דיכטר, הם דורשים להתכנס בהקדם כדי להתעדכן בצעדי הממשלה בנושא.

"אנו עדים להידרדרות מסוכנת ביחסי החוץ של ישראל, ובכלל זה עם המעצמות הגדולות, ועם כמה מהטובות שבידידותינו. איננו נכנסים במכתב זה לניתוח התהליכים שהובילו להחלטת מועצת הביטחון, החלטה עוינת וקשה", נכתב. "לדעתנו חובה לכנס בהקדם האפשרי את מליאת הוועדה ולזמן אליה את ראש הממשלה", חתמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully