וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החלטת האו"ם: יש עתיד דורשת לזמן את נתניהו לוועדת חוץ וביטחון

26.12.2016 / 9:00

על רקע ההחלטה במועצת הביטחון של האו"ם וצעדי התגובה של הממשלה, קוראים יו"ר המפלגה יאיר לפיד וח"כ עפר שלח לזמן דיון בוועדה: "יש הידרדרות ביחסי החוץ של ישראל". הליכוד בתגובה: "לפיד מוכיח שהוא מפלגת שמאל בתחפושת"

צלם: אבי כהן, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: לפיד על החלטת מועצת הביטחון, ביום שבת)

מפלגת "יש עתיד" דורשת הבוקר (שני) לזמן את ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון, על רקע קבלת ההחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם. בפנייה ששיגרו הבוקר יו"ר המפלגה יאיר לפיד וחבר הכנסת עפר שלח ליו"ר הוועדה, ח"כ אבי דיכטר, הם דורשים להתכנס בהקדם כדי להתעדכן בצעדי הממשלה בנושא.

"אנו עדים להידרדרות מסוכנת ביחסי החוץ של ישראל, ובכלל זה עם המעצמות הגדולות, ועם כמה מהטובות שבידידותינו. איננו נכנסים במכתב זה לניתוח התהליכים שהובילו להחלטת מועצת הביטחון, החלטה עוינת וקשה", נכתב. "לדעתנו חובה לכנס בהקדם האפשרי את מליאת הוועדה ולזמן אליה את ראש הממשלה", חתמו.

אמש תקף לפיד את מדיניות התגובה של הממשלה להחלטה 2334 של מועצת הביטחון של האו"ם. "מה שנעשה מאז ההחלטה רק מחמיר את הנזק" כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "ראש הממשלה אינו יכול לתת לרגשותיו האישיים לנהל את מדיניות החוץ של ישראל", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב לא הטילה וטו: האו"ם אימץ את ההחלטה נגד ההתנחלויות
באן קי מון בנאומו האחרון על המזה"ת: "חוק ההסדרה יפחית הסיכוי לשלום"
נתניהו: "אמרתי לקרי שחברים לא לוקחים חברים למועצת הביטחון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפיד נגד נתניהו. דורש דיון דחוף/מערכת וואלה!, צילום מסך
"מדינה עם כבוד עצמי אינה מודיעה לכל העולם שהיא נעלבה, ולפיכך עכשיו היא רוצה להעליב את כולם בחזרה". לפיד

לפיד התייחס לשיחות שקיים נתניהו עם שגרירי המדינות החברות במועצת הביטחון, בקשתו מהשרים להימנע מביקורים בהן והחריפות בה תקף את ממשל אובמה. "מדינה עם כבוד עצמי אינה מודיעה לכל העולם שהיא נעלבה, ולפיכך עכשיו היא רוצה להעליב את כולם בחזרה". מהליכוד נמסר כי "תגובת לפיד לא מפתיעה. מדובר במדיניות רופסת שהשמאל מוביל שנים רבות: נותנים לך סטירה, תגיש את הלחי השנייה. לפיד מוכיח שהוא מפלגת שמאל בתחפושת".

הצעדים הדיפלומטיים שאותם נוקט ראש הממשלה בנימין נתניהו, מאז שעברה במועצת הביטחון ההחלטה נגד ההתנחלויות, כללו אתמול שיחת בירור עם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, וכן שורת הנחיות והחלטות נגד המדינות שהובילו ותמכו בהחלטה.

מאז עברה החלטה 2334 של מועצת הביטחון ביום שישי, נקט נתניהו שורה של פעולות תגובה נגד 14 המדינות שתמכו – הקפאת ביקורים דיפלומטיים במדינות כמו בריטניה וצרפת, שיחות נזיפה וביטול תכניות סיוע. את שריו הנחה נתניהו להימנע מהצהרות על סיפוח, עד חילופי הממשל בארצות הברית. גם שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב להחלטה והורה לצה"ל שלא לקיים דיונים מדיניים עם ראשי הרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully