וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר ביצע גיחה ראשונה על ה-F-35. צפו

27.12.2016 / 17:44

לאחר שנקלט בחיל, האלוף אמיר אשל הגיע לטייסת "נשר הזהב" וחנך את החמקן החדשני בטיסה ראשונה. הטייסים שהוסמכו ל"אדיר" החלו לתרגל את יכולותיו – עד שיהפוך מבצעי בעוד כשנה. "זה עידן חדש. אלו יכולות שלא הכרנו בעבר"

צילום: דוברות חיל האוויר

מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, הגיע אתמול (שני) לטייסת "נשר הזהב" והטיס לראשונה את מטוס ה-35-F החדשני. המטוס, המכונה "האדיר", נכנס לשורות החיל לפני כשבועיים בטקס שנערך בבסיס נבטים. מאז, הספיקו אנשי הטייסת לתרגל וללמוד את יכולות החמקן המתקדמות
.
"זה עידן חדש עם יכולות שלא הכרנו בעבר", אמר האלוף אשל לאחר הטיסה. "המטוס הוא חלק ממערכת שלמה של החיל כולו שיהפוך אותה להרבה יותר טובה, יותר אפקטיבית ויותר מבצעית - במקומות שלא היינו בהם קודם לכן".

טרם ביקורו בטייסת החדשה, הגיע האלוף לטייסת "הדרקון המעופף" שבבסיס עובדה, כדי להיפרד ממטוס "הנץ" – שסיים את פעילותו לאחר 36 שנים. "בדפי ההיסטוריה יירשם מטוס ה'נץ' כמטוס ששינה את פני המזרח התיכון", אמר אשל על ה-16-F שביצע 474 אלף גיחות ו-335 אלף שעות טיסה.

עלותו הגבוהה של מטוס ה-F-35, הנאמדת ב-110 מיליון דולרים, גררה ביקורת כבר בראשית דרכו של הפרויקט. הקונגרס האמריקני אישר עבור ישראל את רכישתם של 75 מטוסי ה"אדיר", שהוגדר כ"מטוס הקרב הטוב בעולם". "החיל בתהליך קליטה והכשרה של המטוס", סיפר מפקד החיל. "ככל שנתקדם אל מול הצרכים השונים שיעלו - נבחן. בעבר החיל הפעיל את המטוסים שהוא רכש הרבה יותר מוקדם משהעלו על הדעת. עם זאת, המזרח התיכון לא מחכה לנו ואם נידרש – נפעל".

עוד בוואלה! NEWS:
הסערה סביב עלות ה-F-35: "הכסף חשוב – אבל הטכנולוגיה יותר"
נשק ומטענים בשלט רחוק: נחשפה חוליה שתכננה פיגועים נגד חיילים
תחת אבטחה כבדה: נפתח המשפט הראשון נגד מעורבי ההפיכה בטורקיה

טיסתם הראשונה של מטוסי האדיר על ידי טייסי חיל האוויר הישראלי בשמי ישראל. 13 בדצמבר 2016. דובר צה"ל
"אם נידרש - נפעל". מטוס האדיר בטיסה ראשונה בשמי הארץ, החודש./דובר צה"ל
נשיא המדינה ראובן ריבלין ומפקד חיל האוויר אמיר אשל בטקס קבלת מטוס האדיר בבסיס נבטים, 12 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
"החל בתהליך ההכשרה". האלוף אשל והנשיא ריבלין בטקס חניכת ה"אדיר"./ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully