וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשק ומטענים בשלט רחוק: נחשפה חוליה שתכננה פיגועים נגד חיילים

27.12.2016 / 16:17

לפחות חמישה אזרחים ישראלים תושבי אזור הנגב נעצרו בחשד שתכננו מתקפות נגד חיילי צה"ל בדימונה, בערד ובבסיס נבטים, כנקמה על הוצאתו מחוץ לחוק של הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית. ראש החוליה הוא אסיר ביטחוני מוכר שהשתחרר לפני שלוש שנים

צילום: חטיבת דובר המשטרה, שלומי גבאי, ערן גילווארג, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: פשיטה על מוסדות הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, לפני כשנה)

לפחות חמישה אזרחים ישראלים נעצרו בסוף החודש שעבר בחשד לחברות בחוליה שתכננה פיגוע נגד חיילי צה"ל באזור הנגב – כך נמסר היום (שלישי) משירות הביטחון הכללי. בראש החוליה, שנחשפה בפעילות משותפת של השב"כ ושל המחוז הדרומי של משטרת ישראל, עומדים מוחמד מסרי, תושב באר שבע בן 37, ועבדאללה אבו עיאש, תושב כסיפה בן 26, שנעצרו בידי השב"כ. בימים הקרובים צפויים להיות מוגשים נגד השניים כתבי אישום.

על פי ממצאי החקירה, מסרי יזם את הפיגוע כנקמה על הוצאתו מחוץ לחוק של הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית. הוא פנה לאבו עיאש, שאותו הכיר מעבודתם המשותפת בסניף "קינג סטור משהדאוי" בבאר שבע, שאותו ניהל מסרי, והשננים תכננו לכאורה לפגוע בחיילי צה"ל בשלושה אתרים אפשריים – בדימונה, בערד ובשערי בסיס חיל האוויר נבטים.

עוד בוואלה! NEWS:
קצין בכיר: צה"ל ושב"כ סיכלו 180 פיגועי ירי בגדה בשנת 2016
לוחמת המוסד המצטיינת: "מהווה מודל לחיקוי ומודל ידע"
חקירת הפיגוע באפרת: המחבל הסתובב יותר מ-40 דקות ביישוב

חוליה של תושבי הנגב שתכננו לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל, נובמבר 2016. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
הובילו את החוליה. אבו עיאש ומסרי/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

במסגרת ההכנות לפיגוע המתוכנן, על פי החקירה, השניים ערכו סיור מקדים לאיסוף מידע על האתרים. כמו כן, במהלך חקירת הפרשה הוסגרו רובה מסוג קרל גוסטב, כמו גם כמות גדולה של מערכות להפעלה מרחוק של מטענים, שלפי החשד היו מיועדים לשמש את חברי החוליה.

מסרי השתחרר מהכלא בשנת 2013, לאחר שריצה 12 שנות מאסר בגין מעורבותו בתכנון פיגוע מטעם ארגון "שוהדא אל-אקצא" באולם אירועים בהרצליה. במהלך תקופת מאסרו, הוא רקם קשרים עם גורמי חמאס מרצועת עזה ומהגדה המערבית, כולל גם בכיר חמאס יחיא סנוואר. בשנים שלאחר שחרורו, מסרי הצטרף לפלג הצפוני של התנועה האסלאמית והשתתף בפעילויות הארגון.

בחקירת הפרשה נקשר גם שמו של אזרח ישראלי תושב קלנסווה, שהיה סגן מנהל סניף "קינג סטור משהדאוי" בעיר. גם הוא מוכר כפעיל בפלג הצפוני, וריצה עד לשנת 2010 עונש מאסר בגין עבירות ביטחוניות, בהן מכירת אמצעי לחימה לפעילי טרור ממחנה הפליטים טול כרם וכוונה להניח מטען נגד כוחות צה"ל. הוא שוהה כעת בחו"ל ולכן לא נעצר.

חוליה של תושבי הנגב שתכננו לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל, נובמבר 2016. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
החקירה הובילה לחשודים נוספים בסחר באמצעי לחימה על רקע פלילי. הנשק שנתפס בידי החוליה/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

שלושה אזרחים נוספים נעצרו לחקירה בחשד שהיו מעורבים בפעילות החוליה, ובמהלך החקירה התקבל מידע על מעורבותם של אזרחים נוספים תושבי אזור הנגב בסחר באמצעי לחימה על רקע פלילי. רמי בכר אבו תקפה, תושבי שגב שלום בני 22 ו-21, בהתאמה, ומוחמד אבו כף, תושב הפזורה הבדואית בן 26, הם השלושה שנעצרו בחשד לסחר באמצעי לחימה לטובת פעילות החוליה. להערכת גורמי החקירה, צפויים מעצרים נוספים בזמן הקרוב.

חוליה של תושבי הנגב שתכננו לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל, נובמבר 2016. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
מסרי לצדו של השייח ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully