וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפיגוע באפרת: המחבל הסתובב יותר מ-40 דקות ביישוב

25.12.2016 / 8:33

רפי ליסקר, תושב ההתנחלות בן 50, ערך טיול קצר עם אשתו ברחוב כשלפתע הגיע מאחוריו המחבל ודקר אותו בגבו בסכין. "לא נכנסתי איתו לעימות - כדי לשרוד", אמר. המצוד אחר המחבל נמשך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"וכשהגענו לרחוב שלנו הגיע המחבל בהפתעה מאחור ודקר אותי". אפרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

רפי ליסקר, תושב המועצה האזורית אפרת שנדקר ביום שישי ונפצע באורח בינוני בפיגוע הדקירה שאירע בהתנחלות, שחזר את רגעי האימה וסיפר לוואלה! NEWS כי "המחבל דקר אותי ארבע פעמים בגב והיום אני נושם – זה נס לכל דבר". ליסקר, בן 50, פונה לאחר האירוע לטיפול רפואי בבית החולים שערי צדק שבירושלים ושוחרר אתמול לביתו. במהלך החקירה עלה כי המחבל הסתובב יותר מ-40 דקות ביישוב עד שביצע את זממו.

"אשתי ואני היינו בטיול קצר כמו שאנו נוהגים לעשות מדי שישי לפני הקידוש, וכשהגענו לרחוב שלנו הגיע המחבל בהפתעה מאחור ודקר אותי בסכין. אשתי הצליחה להימלט לבית סמוך ושם טיפלו בי ופינו אותי לבית החולים", סיפר. "בזמן שאשתי ברחה כדי להזעיק עזרה הצלחתי להסתובב ודחפתי אותו. הוא ניסה שוב להתקרב ולתקוף אותי".

עוד בוואלה! NEWS:
תושבת מזרח ירושלים נעצרה בחשד שתכננה פיגוע דקירה בעיר העתיקה
פשיטה על מבנה וסריקות מהאוויר: נמשך המצוד אחר המחבל מאפרת
חייל נפצע באורח קל מירי פלסטינים לעבר כוח צה"ל בשכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המצוד אחר המחבל נמשך לאחר לילה של סריקות. אפרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הרמתי את הידיים כאילו אני מוכן להילחם בו והייתי צריך לקבל החלטה מה לעשות. בסוף החלטתי שלא להיכנס איתו לעימות, כדי לשרוד", הוסיף. "היינו רק אני והוא ולא היו עוד אנשים בסכנה. התרחקתי כמה שאני יכול וצעקתי 'מחבל מחבל' והוא נבהל, ברח דרך הכרמים הסמוכים ונמלט מהיישוב. חשבתי כל הזמן שמה שהרתיע אותו היה שלא נפלתי ועמדתי על הרגליים, כאילו אני מוכן להיאבק בו".

המצוד אחר המחבל נמשך, ומרבית הפעילות עברה למישור המודיעיני. טרם ידוע אם המפגע נמלט רגלית אל השטחים הפלסטיניים באזור, או שעשה זאת באמצעות רכב. במקביל, נמשכת הפעילות סביב ההתנחלות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כוח צה"ל מגיע לביתו של בהא א-דין עודה המחבל מפיגוע הדקירה באפרת, כפר ואדי רחל. טוויטר, אתר רשמי
"צריך להפיק לקחים". אפרת/אתר רשמי, טוויטר

לדבריו של ליסקר, הוא אמנם חווה נס, אך האירוע יכול היה להסתיים אחרת. "אני לא רוצה להעביר ביקורת, אבל זה לא ייתכן שקורה דבר כזה ליד הבית. זה לא הגיוני", אמר. "אני בעל רישיון לנשק אבל לא מסתובב איתו בתוך היישוב, ולמה אני צריך להתחיל להסתובב איתו?".

"זה היה יכול להיגמר אחרת לגמרי", המשיך. "צריך להפיק לקחים ולעשות מה שצריך כדי שדברים כאלו לא יקרו שוב, ולהעביר מסר לאויבים שלנו שלא יצליחו להפיל אותנו ואנחנו נמשיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully