וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמת המוסד המצטיינת: "מהווה מודל לחיקוי ומודל ידע"

25.12.2016 / 20:48

בין 12 עובדי מוסד שקיבלו תעודות הצטיינות גברים ונשים בתחומי עיסוק סודיים. נתניהו סיפר על עבודתו עם הארגון, ושיבח את העובדים על "הבאת מודיעין קריטי לעתידנו". ריבלין: "אתם מאפשרים להנהגה לקבל החלטות שקולות מול החלטות המתקבלות נגדנו"

צילום: לע"מ, עריכה: אוהד פיטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא ראובן ריבלין וראש המוסד יוסי כהן העניקו הערב (ראשון) תעודות הצטיינות ל-12 עובדי המוסד המצטיינים לשנת 2016. לא ניתן להגיד הרבה על פועלם של המצטיינים, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים. הם מגיעים ממגוון תחומי עיסוק בסוכנות הביון הישראלית, ועל פי פורום המנהלים הבכיר של הארגון, שבחר אותם, הם תרמו באופן יוצא דופן למוסד ולמדינת ישראל.

בין המצטיינים לוחם ולוחמת, שהשתתפו ב"ליבת העשייה במוסד ובפעילויות אינטנסיביות ומורכבות". הלוחם תואר כאדם "מקצוען, אמיץ, צנוע וישר, המהווה דוגמה ומופת לערכי המוסד". על הלוחמת נאמר כי בתעוזתה ובנחישותה, היא "מהווה מוקד ידע ומודל לחיקוי ללוחמים נוספים במוסד".

כמו-כן, לראשונה הוענקה תעודת הצטיינות לקצינת איסוף, שהשתתפה ב"מבצע מרשים וייחודי ובכך תרמה משמעותית לפעילות המוסד". מספר תעודות הוענקו גם לקציני מחקר. "בפעילותם המקצועית סייעו לביטחון מדינת ישראל ולאנשי טכנולוגיה, שהיו מעורבים במספר פרויקטים רחבי היקף", נאמר.

ראש המוסד יוסי כהן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין מדליקים נר שני של חנוכה. 25 בדצמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו, ריבלין וכהן בטקס המצטיינים, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה נתניהו סיפר על עבודתו המשותפת עם המוסד, ואמר: "מגיעות אליי החלטות והמלצות למבצעים, יש בהן הרבה תעוזה, הרבה דמיון, סיכון לא מבוטל, אבל מחושב, ואתם מעזים וכולנו מנצחים וזה קורה בתדירות הולכת וגוברת". לדבריו, "במודיעין, אנחנו במערכה מאוד מורכבת. יש בה יסודות טכנולוגיים, יש בה יסודות אנושיים, יש בה צורך לשלב בין המרכיב האנושי והמרכיב הטכנולוגי ואתם עושים את זה על הצד הטוב ביותר. אתם עושים מלאכת קודש להביא מודיעין קריטי לביטחונה ולעתידה של מדינת ישראל. אתם הדוגמה האופיינית והמובהקת של רוח המכבים."

ריבלין בירך את המצטיינים, ואמר: "כמי שניצבים בחזית העשייה הביטחונית של ישראל בזירה הבינלאומית, אתם יודעים היטב עד כמה תמונת האיומים עמה אנו מתמודדים השתנתה בשנים האחרונות". לדבריו, בעוד הסכנה של פלישה צבאית קרקעית הצטמצמה מאוד, עדיין קיים איום הטילים והרקטות, לוחמת הגרילה והטרור. "מבלי להמעיט ולו לרגע בחומרתם של האיומים שהזכרתי, עלינו להכיר בכך שישראל עומדת היום כאי יציב בלבו של אזור סוער, שסוע ומדמם", אמר. עם זאת, הוא הדגיש כי "אם נחשוב שהיציבות הזו תעמוד לעולם וכי מעטפת הביטחון שהשכלנו לבנות תהיה סגורה באופן הרמטי, אנו עשויים לשלם מחיר כבד".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא המדינה ראובן ריבלין באירוע מצטיינים לעובדי המוסד. 25 בדצמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אתם יודעים את תמונות האיומים". ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הנשיא התייחס גם להחלטה נגד ההתנחליות שאושרה במועצת הביטחון של האו"ם, וגינה אותה בתוקף. "החלטה 2334 היא ללא ספק החלטה רעה לישראל ועלינו למקד את המאמצים במזעור הנזק", ציין, ואמר כי בעבר, כאשר התקבלו החלטות שפגעו בישראל, "ידענו להתמודד, להיות נחושים ולהסביר לעולם כולו את עמדתנו, את צרכי קיומנו, ואת צרכי הביטחון שלנו. נחישותנו קשורה קשר בל ינתק ביכולות שלכם, בעצמה שלכם ובמסירות שלכם. אתם אלה המאפשרים לכל הנהגה לקבל החלטות שקולות, באורך רוח, גם כאשר אנחנו מבקשים לתת מענה הולם להחלטות ציניות המתקבלות נגדנו".

"המוסד מתברך בשפע של אנשים מוכשרים, נועזים ומסורים ללא גבול", אמר ראש המוסד כהן. "המצטיינים והמצטיינות מאופיינים במקצועיות וביסודיות, ביצירתיות ובדמיון, באומץ לב ובתעוזה מחשבתית, במסירות ובהשקעה רבה מאוד. 12 המצטיינים מייצגים חלק גדול מתחומי הפעילות של המוסד, היוצרים שרשרת שכל החוליות שלה חזקות ואיכותיות. המוסד פועל כאגרוף אחד, בחזית אחת, תוך שילוב כל יכולותיו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully