וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר: צה"ל ושב"כ סיכלו 180 פיגועי ירי בגדה בשנת 2016

26.12.2016 / 0:27

מנתוני מערכת הביטחון עולה כי השנה התרחשו 38 פיגועי ירי – רובם על ידי תשתיות קטנות ללא שיוך ארגוני. לפי קצין בכיר באוגדת איו"ש, רוב המטרות הן טרמפיאדות ומוצבי צה"ל. "אלה לא פעילי טרור קלאסיים, אלא צעירים השואפים לאיכות חיים", אמר

עריכה: יאיר דניאל

(ירי לעבר אזרח ישראלי באזור ההתנחלות עופרים בשומרון, החודש)

קצין בכיר באוגדת איו"ש בצה"ל אמר אתמול (ראשון) כי במהלך השנה האחרונה סיכלו שב"כ וצה"ל 180 פיגועי ירי בשטחי יהודה ושומרון. לדבריו, חלק מן התקריות נמנעו רגע לפני הירי וחלק אחר בשלב התכנון, שכללו תשתית של עד שלושה מחבלים. רק אתמול בבוקר נורו יריות מכלי רכב חולף לעבר שער אוהד בהתנחלות בית אל ליד רמאללה. כלי הרכב נמלט והאירוע הסתיים ללא נפגעים. מינואר השנה בוצעו 38 פיגועי ירי בגדה, לא כולל ניסיון הפיגוע אתמול.

לדברי הגורם הביטחוני, "מוקדי הפיגועים עברו בשבועות האחרונים מגוש עציון לאזור בנימין. מרבית התשתיות שנחשפו הן מקומיות ורק לחלק קטן מהן יש שיוך ארגוני. חמאס מעודד פיגועים, אך החוליות לא היו כאלה שקיבלו הנחיה ממפקדת טרור. האווירה הדאעשית האלימה, כמו גם לפיגועים באירופה, יש תרומה לכך".

לקריאה נוספת:
פיגוע דקירה באפרת: מחבל חדר ליישוב ונמלט, בן 50 נפצע בינוני
חייל נפצע באורח קל מירי פלסטינים לעבר כוח צה"ל בשכם
צעיר פלסטיני שהשליך מטען לעבר כוח צה"ל נורה למוות במזרח י-ם

פיגוע ירי בדרום הר חברון 01 יולי 2016. דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה, מערכת וואלה! NEWS
לרוב מדובר בתשתיות טרור ללא שיוך ארגוני. פיגוע ירי בדרום הר חברון, יולי/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה

מחקירת החוליות עולה כי מטרותיהן העיקריות הן מוצבים צה"ל, טרמפיאדות או כלי רכב – לרוב במארבים או בירי מכלי רכב חולף. לפי הגורם, "הקשר שמאפיין את חברי החוליה הוא קשר משפחתי – הם מאותה החמולה או אזור מגורים".

הקצין הבכיר הוסיף כי המחבלים נוקטים אמצעים שטרם נראו במערכת הביטחון. "לא מדובר בפעילי טרור קלאסיים. אלו הם פלסטינים צעירים שכבר לא מדברים על מרקם חיים, אלא על איכות חיים. הם שואפים לבלות ומשקיעים הרבה כסף על ביגוד. כך, למשל, במחנה הפליטים דהיישה שבאזור בית לחם ישנה עלייה מטורפת של צעירים המתאמנים בחדר כושר. מהצד השני, זה לא מונע מהם להחזיק באידיאולוגיה קיצונית ולבצע פיגועים. זה הפער בהבנה שלנו אותם, זה עניין תרבותי".

צה"ל פשט על מבנה לייצור אמצעי לחימה בחברון. דובר צה"ל
צה"ל מתגבר כוחות באזור. פשיטה על מפעל נשק בחברון, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

עם זאת, הקצין הבכיר הוסיף כי הפעילות הצבאית השתנתה בהתאם ונותנת את אותותיה. "אנחנו יותר יעילים מבעבר. כבר לא מכסים שטחים נרחבים, אלא פועלים בצורה ממוקדת", אמר. הוא הדגיש כי צה"ל מתגבר את הכוחות בכבישים בהתאם להערכות מצב ומידע מודיעיני.

הוא הוסיף כי הריסות בתי מחבלים יוצרות התרעה בקרב הפלסטינים. כך, בשנה שעברה נהרסו שבעה בתי מחבלים לעומת 21 בשנה הנוכחית. לדברי הקצין הבכיר, צה"ל השקיע משאבים רבים בהצבת מצלמות ואמצעי תאורה בשטח וכן בקישור בין הכוחות באזור, במטרה להגיב במהירות לפיגועים ועל מנת לחשוף מפעלי נשק בשטחים.

(עדכון ראשון: 23:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully