וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת אבטחה כבדה: נפתח המשפט הראשון נגד מעורבי ההפיכה בטורקיה

27.12.2016 / 16:02

באיסטנבול עומדים לדין 29 שוטרים המואשמים במרד, אחרי שסירבו להגן על ארמונו של הנשיא ארדואן במהלך ניסיון ההפיכה ביולי האחרון. התביעה דורשת מאסרי עולם לרובם. לכתבים נאסר להכניס מצלמות לאולם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המשפט הראשון הקשור לניסיון ההפיכה בטורקיה החל היום (שלישי) באיסטנבול, ובו מואשמים 29 שוטרים לשעבר בסירוב פקודות ב-15 ביולי, אז פתחו מורדים בכוחות הביטחון בניסיון להדיח את ממשלו של רג'פ טייפ ארדואן. במהלך האירועים נהרגו 240 איש. מאז דיכוי המרד, יותר ממאה אלף איש הודחו או הושעו מעבודותיהם כחלק מגל טיהורים נרחב בצבא, במשטרה, בשירות הציבורי ובמגזר הפרטי. כ-40 אלף מהם נעצרו.

האבטחה מחוץ למתחם שבמערב איסטנבול הייתה כבדה, וכללה נוכחות רבה של משטרה. על כתבים נאסר להכניס מצלמות וציוד אחר אל תוך המבנה. לפי סוכנות הידיעות הממשלתית אנאדולו, השוטרים מואשמים בסירוב להגן על ארמונו של נשיא טורקיה במהלך ניסיון ההפיכה. לא ברור אם עורכי דינם יכחישו את הטענות נגדם.

עוד על טורקיה
טורקיה: עובד מזנון אמר כי לא יגיש תה לארדואן - ונעצר
דוח: שיא עולמי בכליאת עיתונאים – שליש מהם מוחזקים בטורקיה

חיילים מחוץ לבית משפט באיסטנבול, טורקיה, שם מתקיים משפט של מעורבים בהפיכה, 27 בדצמבר 2016. רויטרס
חיילים מחוץ לבית המשפט באיסטנבול, היום/רויטרס
חיילים מחוץ לבית משפט באיסטנבול, טורקיה, שם מתקיים משפט של מעורבים בהפיכה, 27 בדצמבר 2016. רויטרס
חיילים מחוץ לבית משפט באיסטנבול, טורקיה, שם מתקיים משפט של מעורבים בהפיכה, 27 בדצמבר 2016/רויטרס

"כל מי שהיה מעורב בניסיון ההפיכה זכאי למשפט הוגן", אמר אורהאן קגרי בקאר, המייצג חלק מנפגעי המרד. "מי שיורשע צריך להיענש בחומרה המירבית מאחר שזאת בגידה במדינה". לפי אנאדולו, התביעה דורשת להטיל שלושה עונשי מאסר על 21 מהשוטרים ושבע וחצי עד 15 שנות מאסר לשמונה האחרים.

המשפט שהחל היום באיסטנבול לא כולל את מנהיגי הקשר, שצפויים לעמוד לדין באנקרה בשנה הבאה. הממשלה אמרה מוקדם יותר השנה כי יוקם בית משפט חדש באזור אנקרה מאחר שאין אולמות גדולים דיים במדינה כדי להכיל מספר כה רב של נאשמים.

משטרו של ארדואן מאשים את יריבו פתהוללה גולן, המטיף הגולה בארצות הברית, בתכנון הקשר הכושל. בעל בריתו לשעבר דוחה את הטענות הללו. מאז יולי, אנקה קשרה פעמים רבות את תומכיו של המטיף למתקפות טרור ולאירועים אחרים שהתחוללו בשטחה, כולל להתנקשות השגריר הרוסי במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully