וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: שיא עולמי בכליאת עיתונאים – שליש מהם מוחזקים בטורקיה

הממשל הטורקי טיפס לראש הדוח של "הוועד להגנת עיתונאים", והוא מחזיק בלפחות 81 עיתונאים תחת אישומים של חתירה תחת המדינה. סין, מצרים, אריתריאה ואתיופיה סוגרות את החמישייה הפותחת, וגם לישראל שמור מקום מכובד בדירוג

צילום: ערוץ הכנסת

(נתניהו, בשבוע שעבר: "אין בעולם תקשורת חופשית יותר מהתקשורת בישראל")

259 עיתונאים מוחזקים בבתי כלא ברחבי העולם, כשליש מהם בטורקיה – כך עולה מהדוח השנתי שפרסם אתמול (שלישי) ארגון "הוועד להגנת עיתונאים" (CPJ). על פי הדוח, מדובר במספר הגבוה ביותר של עיתונאים כלואים מאז החלו להתפרסם הדוחות בנושא, בשנת 1990.

ברקע גל הטיהורים בטורקיה לאחר ניסיון ההפיכה הכושל בחודש יולי האחרון, לפחות 81 עיתונאים מוחזקים כעת בבתי הכלא במדינה, כולם תחת אישומים של חתירה תחת המדינה. 67 עיתונאים נוספים נעצרו, אולם מעצרם לא נקשר ישירות לעבודתם העיתונאים. במקביל, יותר ממאה כלי תקשורת במדינה נסגרו.

עוד בוואלה! NEWS:
חופש העיתונות בטורקיה מידרדר: "894 עיתונאים פוטרו השנה"
האו"ם: "הוועדה להגנת עיתונאים" קיבלה מעמד של ארגון מייעץ
שנה קטלנית לעיתונאים: 69 נהרגו במהלך עבודתם ברחבי העולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר טורקיה, סין מחזיקה ב-38 עיתונאים בכלא, מצרים עם 25 עיתונאים כלואים, אריתריאה עם 17 עיתונאים ושכנתה אתיופיה עם 16 עיתונאים, על רקע דיכוי המחאה הנרחבת של בני האורומו נגד הממשל. באיראן ובווייטנאם מוחזקים שמונה עיתונאים בבתי הכלא, ובסוריה, בחריין וישראל מוחזקים שבעה עיתונאים בבתי הכלא. בארצות הברית נכלאו השנה ארבעה עיתונאים. הדוח אינו כולל עיתונאים שהועלמו או כאלה שמוחזקים בידי גופים לא ממשלתיים, כמו ארגוני טרור.

שבעת העיתונאים שמוחזקים בידי ישראל הם כולם פלסטינים. ארבעה מהם הם עיתונאים של תחנת הרדיו "א-סנאבל", שפעלה באזור חברון ונסגרה בפשיטה צבאית בחודש אוגוסט האחרון, והם מואשמים בהסתה. שלושה עיתונאים נוספים, אדיב אל-אטרש מאתר "Palestine Post", עומר נזאל מאתר "Pelest", ועלי אל-עוויווי מתחנת "רדיו 4" מוחזקים במעצר מנהלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully