וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה קטלנית לעיתונאים: 69 נהרגו במהלך עבודתם ברחבי העולם

29.12.2015 / 9:23

מהדוח של הארגון "הוועידה להגנת עיתונאים" עולה כי ב-2015 חלה עלייה של שמונה מקרי מוות של אנשי תקשורת לעומת השנה שעברה. 28 מהעיתונאים נרצחו על ידי ארגונים אסלאמיים קיצוניים

עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד רצח של כתבת וצלם בווירג'יניה בשידור חי)

69 עיתונאים נהרגו בשנת 2015 במהלך עבודתם ברחבי העולם – כך דיווח הארגון "הוועידה להגנת עיתונאים". מדובר בעלייה של שמונה מקרי מוות לעומת השנה שעברה. 28 מהעיתונאים שנהרגו השנה נרצחו על ידי ארגונים אסלאמיים קיצוניים, בהם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ואל-קאעדה. לפי הדיווח של הארגון של הגוף שמקום מושבו בניו יורק, סוריה שוב הייתה המקום הקטלני ביותר עבור עיתונאים – 13 מהם איבדו את חייהם שם – על אף שמדובר במספרים נמוכים יותר בהשוואה לשנים קודמות במלחמה במדינה.

"העיתונאים הללו הם הפגיעים ביותר", אמר ג'ואל סיימון, מנכ"ל הארגון, על הכתבים והשדרים העוברים בסוריה ובמקומות אחרים הסובלים מטרור אסלאמי. "בהתבסס על המידע, זה ללא ספק סיכון לא-רגיל עבור עיתונאים". בין אנשי התקשורת שנהרגו השנה היו שמונה מאנשי המערכת של המגזין הסאטירי "שרלי הבדו", שהותקף על ידי שני פעילים של אל-קאעדה בחצי האי ערב שרצחו 12 בני אדם. באוקטובר נהרגו שני עיתונאים סורים בידי דאעש ובינואר הוצא להורג עיתונאי יפני בידי הארגון.

לקריאה נוספת בנושא
דאעש פרסם סרטון הוצאה להורג של השבוי היפני השני
פריז: חמושים פרצו למערכת עיתון ורצחו 12 אנשים, בהם העורך
תיעוד קשה לצפייה: היורה צילם את עצמו במהלך הרצח בווירג'יניה

פיגוע במערכת העיתון שרלי הבדו – פריז, ינואר 2015. רויטרס
כוחות ביטחון מחוץ למשרדי המגזין "שרלי הבדו" בפריז, ינואר/רויטרס

בעוד שחלק ממקרי המוות אירעו באזורי סכסוך, אחרים נהרגו אחרי שדיווחו על נושאים רגישים במדינות מסוימות. לפי נתוני הארגון, לפחות 28 מהכתבים שנהרגו השנה קיבלו קודם לכן איומים על חייהם. בברזיל, גליידסון קראבליו, שדרן רדיו שביקר לעתים קרובות פוליטיקאים ואנשי משטרה מקומיים, נורה למוות בזמן ששידר את תכנית הרדיו שלו באוגוסט האחרון. "הוועידה להגנת עיתונאים" איתרה שישה מקרי מוות של עיתונאים בברזיל – הנתונים הגבוהים ביותר שם אי-פעם.

מדינות אחרות שבהן נהרגו כמה עיתונאים השנה היו בנגלדש – שם קיצונים מוסלמים רצחו ארבעה בלוגרים חילונים ומוציא לאור – ודרום סודאן, שם חמישה כתבים שסיירו במדינה עם גורם ברשויות נורו למוות על ידי חמושים שהציבו להם מארב. גם בעיראק ובתימן נהרגו השנה חמישה עיתונאים.

הארגון הבהיר כי יש קושי הולך וגובר לעקוב אחרי מותם של עיתונאים באזורי סכסוך כמו לוב, תימן ועיראק. לפי ההודעה, ישנם דיווחים על "עשרות עיתונאים נוספים שנהרגו" בשטחים שבהם מחזיק דאעש בעיראק ובסוריה.

בדוח נפרד, הארגון עיתונאים ללא גבולות היושב בפריז מסר כי 67 עיתונאים נהרגו השנה ברחבי העולם. עוד מסר הארגון כי הנסיבות סביב מותם של 43 כתבים נוספים נותר לא ברור.

הלווייתו של פייסל ערפין דיפן, שהוכה למוות בבנגלדש לאחר שהוציא לאור כתבים אתאיסטיים. AP
הלווייה של מוציא לאור חילוני בבנגלדש שנרצח על ידי קיצונים, נובמבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully