וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותרה הקופסה השחורה של המטוס הרוסי שהתרסק בים השחור

27.12.2016 / 10:58

החוקרים מקווים שמציאת הקופסה תסייע לשפוך אור על נסיבות התאונה שבה נהרגו 92 נוסעים, רובם חברי מקהלת הצבא האדום, שהיו בדרכם לסוריה. לפי דיווחים, קורקעו טיסות של דגם המטוס שהיה מעורב בתאונה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אחת הקופסאות השחורות של המטוס הצבאי הרוסי שהתרסק בחופי הים השחור נמצאה בידי צוללנים - כך מסר הבוקר (שלישי) משרד ההגנה. זאת ברקע דיווחים שהרשויות ברוסיה החליטו לקרקע את כל המטוסים מדגם טופולב-154 עד להשלמת חקירת התאונה שבה נספו 92 נוסעים - רובם חברי מקהלת הצבא האדום, שהיו בדרכם לסוריה.

הקופסה השחורה עשויה לשפוך אור על נסיבות התאונה. החוקרים סבורים כי טעות אנוש או תקלה טכנית הובילה להתרסקות, ולא מתקפת טרור מתוכנתת. הקופסה אותרה בעומק של 17 מטר ובמרחק של 1,600 מטר מחופה של העיר סוצ'י על ידי כלי שיט תת-ימי הנשלט מרחוק. היא תישלח למוסקבה, שם תיבחן במתקן של משרד ההגנה.

לפי סוכנות הידיעות אינטרפקס, אותרה קופסה שחורה נוספת, אולם היא טרם נמשתה מהמים. עד כה נמשו ממי הים השחור 12 גופות מתוך 92 הקורבנות. "במהלך הלילה נמצאו עוד חמישה חלקים מהמטוס", נמסר ממשרד ההגנה. בהם היו גם חלקים ממרכב המטוס ומהמנוע שלו.

לקריאה נוספת בנושא
כשל טכני או טעות של הטייס: תעלומת התרסקות המטוס הרוסי
חקירת התרסקות המטוס הרוסי: כל הכיוונים נבדקים, כולל טרור

כלי שיט מחפשים בים השחור אחרי המטוס הרוסי הצבאי שהתרסק, 26 בדצמבר 2016. רויטרס
כלי שיט רוסיים סורקים אחרי שרידי המטוס בים השחור, אתמול/רויטרס

המטוס נעלם מהמכ"ם דקות ספורות לאחר שהמריא לבסיס חמימים שבלטקיה. 64 מנוסעיו היו חברי מקהלת הצבא האדום, שהיו אמורים להשתתף בקונצרט לכבוד השנה החדשה בבסיס המרכזי של רוסיה בסוריה. על המטוס היו גם תשעה עיתונאים, שמונה חיילים ופעילת ארגון צדקה.

הטופולב 154 מהווה את עמוד השדרה של חברות תעופה רוסיות זה עשורים רבים. הוא תוכנן בשנות ה-60, נכנס לשירות ב-1972 ועבר שדרוגים ב-1986 עם מנועים וציוד חדשים. למרות זאת, הוא חווה 39 תאונות קטלניות, על אף שרובן לא אירעו בשל בעיות טכניות. רובן היו כתוצאה מתנאי מזג אוויר קשים ותקשורת אווירית לקויה. מטוסים אחרים התרסקו אזורי סכסוך, כמו לבנון, גיאורגיה ואפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully