וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשל טכני או טעות של הטייס: תעלומת התרסקות המטוס הרוסי

כיווני חקירת התרסקות המטוס הצבאי, שבה נהרגו 92 בני אדם, רובם חברי מקהלת הצבא האדום, לא מעידים כי מדובר בטרור. במקביל, נמשכים החיפושים אחר גופות ושברי מטוס בזירת ההתרסקות לחופי הים השחור. ברוסיה מצוין יום אבל

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

משרד החירום הרוסי מסר היום (שני) כי צוותי החילוץ איתרו שברים נוספים של המטוס הצבאי שהתרסק אתמול בים השחור. מוקדם יותר פרסמה סוכנות אי-פי כי נמצא המרכב, גוף המטוס, אך מדובר היה בדיווח שגוי. הבוקר הודיע שר התחבורה של רוסיה, מקסים סוקולוב, כי התרסקות מטוס הטופולב 154 נגרמה בשל כשל טכני או טעות של הטייס וככל הנראה לא מטרור, ובכיווני כשלים אלה מתמקדת החקירה.

בהתרסקות המטוס נספו 92 בני אדם, בהם שמונה אנשי צוות, שלושה עיתונאים, 64 חברי המקהלה הצבאית אלכסנדרוב ואנשי צבא נוספים. המטוס נעלם ממסכי המכ"ם כ-20 דקות לאחר שהמריא מהעיר סוצ'י לכיוון בסיס חיל האוויר לטקיה שבסוריה. ברוסיה צוין היום יום אבל לאומי, לאחר שנקבע אמש כי אף נוסע לא שרד את ההתרסקות.

בזירת ההתרסקות נערכים ביממה האחרונה חיפושים קדחתניים במטרה למצוא את גופותיהם של נוסעי המטוס. כ-3,500 איש על ספינות, מטוסים, מסוקים וצוללות משתתפים במאמצי החיפוש סמוך לסוצ'י. צוותי החיפוש, הכוללים גם 139 צוללנים, פעלו במהלך הלילה בשלוש משמרות, כשמבצע החיפוש "לא עוצר לדקה", כפי שתיאר דובר משרד הביטחון הרוסי איגור קונשנקוב, בעדכון הבוקר.

עוד בוואלה! NEWS:
מטוס צבאי רוסי ועליו 92 איש התרסק בים השחור בדרכו לסוריה
שני בני אדם נפצעו באורח קשה בנחיתת חירום של מטוס קל בהרצליה
חקירת התרסקות המטוס הרוסי: כל הכיוונים נבדקים, כולל טרור

שר התחבורה הרוסי הודיע בצער: "לא נמצאו ניצולים מהתרסקות המטוס". רויטרס
יום אבל ברוסיה לזכר קורבנות ההתרסקות/רויטרס

לדברי דובר משרד הביטחון, עד כה נמצאו 11 גופות, ושברי מטוס, וכי במהלך הלילה השתמשו בפנסי ענק כדי להעיר את זירת ההתרסקות. הוא מסר כי הצוותים הרחיבו את שטח החיפוש, וכי "חלקים מהמטוס נמצאו קילומטר וחצי מחופי סוצ'י, בעומק של 70-50 מטר".

המטוס נעלם מהמכ"ם דקות ספורות לאחר שהמריא לבסיס חמימים שבלטקיה. 64 מנוסעיו היו חברי מקהלת הצבא האדום, שהיו אמורים להשתתף בקונצרט לכבוד השנה החדשה בבסיס המרכזי של רוסיה בסוריה. על המטוס היו גם תשעה עיתונאים, שמונה חיילים ופעילת ארגון צדקה.

הטופולב 154 מהווה את עמוד השדרה של חברות תעופה רוסיות זה עשורים רבים. הוא תוכנן בשנות ה-60, נכנס לשירות ב-1972 ועבר שדרוגים ב-1986 עם מנועים וציוד חדשים. למרות זאת, הוא חווה 39 תאונות קטלניות, על אף שרובן לא אירעו בשל בעיות טכניות. רובן היו כתוצאה מתנאי מזג אוויר קשים ותקשורת אווירית לקויה. מטוסים אחרים התרסקו אזורי סכסוך, כמו לבנון, גיאורגיה ואפגניסטן.

(עדכון ראשון 10:07)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חיפושים אחר המטוס שהתרסק בים השחור, 25 בדצמבר 2016. רויטרס
החיפושים אחר ההריסות והגופות בים השחור. רוסיה, היום/רויטרס
חיפושים אחר המטוס שהתרסק בים השחור, 25 בדצמבר 2016. רויטרס
החיפושים נמשכו כל הלילה. רוסיה, היום/רויטרס
חיפושים אחר המטוס שהתרסק בים השחור, 25 בדצמבר 2016. רויטרס
11 גופות נמצאו עד כה. החיפושים בים השחור, היום/רויטרס
צוותי חירום מפנים שרידים מהתרסקות מטוס לחופי סוצ'י, רוסיה, 25 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת התרסקות המטוס, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully