וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס צבאי רוסי ועליו 92 איש התרסק בים השחור בדרכו לסוריה

מטוס מדגם Tu-154, שהמריא מסוצ'י ללטקיה, צלל אל המים זמן קצר לאחר המראתו. רוב הנוסעים היו חברי להקת הצבא האדום שהיו אמורים לקיים קונצרט לכבוד השנה החדשה בבסיס בלטקיה. ככל הנראה, מדובר בכשל טכני

צילום: VESTI ורויטרס, עריכה: יוסי אלטר

92 איש נהרגו הבוקר (ראשון) בהתרסקות מטוס צבאי רוסי בשמי הים השחור שהיה בדרכו לסוריה - כך מסר משרד ההגנה במוסקבה. המטוס מדגם טופולב-154 נעלם מהמכ"ם דקות ספורות לאחר שהמריא לבסיס חמימים שבלטקיה. 64 מנוסעיו היו חברי מקהלת הצבא האדום, שהיו אמורים להשתתף בקונצרט לכבוד השנה החדשה בבסיס המרכזי של רוסיה בסוריה. על המטוס היו גם תשעה עיתונאים, שמונה חיילים ופעילת ארגון צדקה. בסוכנות הידיעות רי"א דווח כי ככל הנראה כשל טכני או טעות אנוש הובילו לתאונה, שאירעה בשעה 5:20 (4:20 שעון ישראל).

לפי אינטרפקס, צוות המטוס לא שלח אותות מצוקה. בסוכנות הידיעות TASS דווח כי תנאי מזג האוויר היו אידיאליים לטיסה, שיצאה ממוסקבה ונחתה בסוצ'י כדי לתדלק. הרשויות פתחו בחקירה. צוותי החילוץ מצאו את אתר ההתרסקות במרחק של קילומטר וחצי מחופה של סוצ'י ושברים של המטוס אותרו בעומק של 50-70 מטרים. על המטוס היו גם שמונה אנשי צוות ותשעה עיתונאים, בין העיתונאים היו שלושה מערוץ "זבזדה TV", שלושה מערוץ "רוסיה 1" ושלושה מערוץ NTV.

לקריאה נוספת בנושא
פוטין על ההתנקשות בשגריר באנקרה: "היחסים עם טורקיה לא ייפגעו"
פוטין: אנחנו חזקים יותר מכל האויבים הפוטנציאליים שלנו

צוותי חירום מפנים שרידים מהתרסקות מטוס לחופי סוצ'י, רוסיה, 25 בדצמבר 2016. רויטרס
נעלם מהרדאר לאחר המראתו. חילוץ שרידי המטוס, היום/רויטרס

הנשיא ולדימיר פוטין עודכן בפרטים. הרשיות החרימו מסמכים הקשורים לטיסה והן מתחקרות את הגורמים האחראים להכנות. צבא רוסיה, המסייע למשטרו של בשאר אסד, נוהג לשלוח עיתונאים והרכבים צבאיים לבסיסים בסוריה. בתדמור התקיים קונצרט גדול בחודש אפריל, אחרי שחרור העיר מידי דאעש. עם זאת, החודש היא נכבשה מחדש על ידי הארגון.

מטוסים מדגם טופולב-154, הנפוצים בטיסות אזרחיות ברוסיה, היו מעורבים בשורת תאונות קטלניות בשנים האחרונות. ב-2010 התרסק מטוס מדגם זה בסמולנסק, שבמערב רוסיה, ועליו 96 איש, כולל נשיא פולין לך קצ'ינסקי ובכירים נוספים מהממשל בוורשה. ב-2001 הופל מטוס מדגם זה בשמי הים השחור, ו-78 איש נהרגו, רובם ישראלים. הטיסה יצאה מנתב"ג לנובוסיבירסק ברוסיה, והיא הופלה בשוגג על ידי צבא אוקראינה, במהלך תרגיל צבאי.

(עדכון ראשון: 7:00)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חברי מקהלת הצבא האדום של רוסיה בברטיסלבה, סלובקיה, 7 באפריל 2010. AP
חברי מקהלת הצבא האדום בסלובקיה, 2010/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully