וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקהלת הצבא האדום הייתה בדרך לשמח את הכוחות בסוריה - ונספתה

64 מ-92 הנוסעים במטוס שיצא מסוצ'י ללטקיה היו חברי הרכב אלכסנדרוב, שנוסד בשנות ה-20 והלחין את המנון ברית המועצות. סולן המקהלה מסר כי רוב זמריה נהרגו בתאונה הקטלנית

צילום: VESTI ורויטרס, עריכה: יוסי אלטר

רוב נוסעי המטוס הרוסי שהתרסק היום (ראשון) בדרכו לסוריה היו חברי מקהלת הצבא האדום, שהיו אמורים להופיע בפני כוחות רוסיים בבסיס בלטקיה, לרגל השנה החדשה. 64 מ-92 היו חברי הרכב אלכסנדרוב, שנוסד בשנת 1928 בתקופת ברית המועצות. הוא קרוי על שמו של מייסדה אלכסנדר וסילייביץ' אלכסנדרוב, שהלחין את ההמנון הסובייטי. בתאונה לא היו ניצולים והרשויות פתחו בחקירה וככל הנראה סיבת ההתרסקות היא כשל טכני.

הזמר המוביל של המקהלה, ואדים אננייב, אמר לסוכנות הידיעות הרוסית TASS כי כל הזמרים של ההרכב היו על המטוס, פרט אליו ולעוד שניים נוספים. הוא עצמו לא עלה על הטיסה בשל הולדת בנו השלישי. צבא רוסיה, המסייע למשטרו של בשאר אסד, נוהג לשלוח עיתונאים והרכבים צבאיים לבסיסים בסוריה. בתדמור התקיים קונצרט גדול בחודש אפריל, אחרי שחרור העיר מידי דאעש. עם זאת, החודש היא נכבשה מחדש על ידי הארגון.

לקריאה נוספת בנושא
בשל צינון כבד: המלכה אליזבת לא תשתתף בטקס חג המולד
בצל השערוריות: טראמפ הודיע על סגירת קרן הצדקה שלו

מקהלת הצבא האדום. RAC 2015 © C.Mourthe _ FGL PRODUCTIONS,
המקהלה נוסדה ב-1928. חברי הרכב אלכסנדרוב/RAC 2015 © C.Mourthe _ FGL PRODUCTIONS
הרכב אלכסנדרוב ממקהלת הצבא האדום, 25 בדצבמר 2016. פיוטר ליצנסקי, מערכת וואלה! NEWS
חברי הרכב אלכסנדרוב/מערכת וואלה! NEWS, פיוטר ליצנסקי

הטופולב 154 הוא עמוד השדרה של חברות התעופה הרוסיות זה עשורים רבים. הוא תוכנן בשנות ה-60, נכנס לשירות ב-1972 ועבר שדרוגים ב-1986 עם מנועים וציוד חדשים. למרות זאת, הוא חווה 39 תאונות קטלניות, על אף שרובן לא אירעו בשל בעיות טכניות. רובן היו כתוצאה מתנאי מזג אוויר קשים ותקשורת אווירית לקויה. מטוסים אחרים התרסקו באזורי סכסוך, כמו לבנון, גיאורגיה ואפגניסטן.

ב-2010 התרסק מטוס מדגם זה בסמולנסק, שבמערב רוסיה, ועליו 96 איש, כולל נשיא פולין לך קצ'ינסקי ובכירים נוספים מהממשל בוורשה. ב-2001 הופל מטוס מדגם זה בשמי הים השחור, ו-78 איש נהרגו, רובם ישראלים. הטיסה יצאה מנתב"ג לנובוסיבירסק ברוסיה, והיא הופלה בשוגג על ידי צבא אוקראינה, במהלך תרגיל צבאי.

צוותי חירום מפנים שרידים מהתרסקות מטוס לחופי סוצ'י, רוסיה, 25 בדצמבר 2016. רויטרס
צוותי חירום מחלצים שרידים מהמטוס שהתרסק בים השחור, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully