וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל השערוריות: טראמפ הודיע על סגירת קרן הצדקה שלו

25.12.2016 / 9:18

נשיא ארה"ב הנבחר מסר כי כדי להימנע ממראית עין של ניגוד עניינים הוא סוגר את הקרן "שעשתה כמות עצומה של מעשים טובים". היא הייתה מעורבת בשורת פרסומים, ובין היתר נטען כי טראמפ השתמש בכספיה כדי ליישב תביעות נגדו

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (ראשון) כי בכוונתו לסגור את קרן הצדקה הנושאת את שמו, שהייתה מעורבת בשורת פרסומים שנויים במחלוקת. בהודעה שפרסם נמסר כי "הקרן עשתה כמות עצומה של מעשים טובים במהלך השנים, בתרומה של מיליוני דולרים לקבוצות מוחלשות, כולל תמיכה בוותיקי הצבא, בשוטרים ובילדים".

הוא נימק את החלטתו לסגור את הקרן בכך ש"כדי להימנע ממראית עין של ניגוד עניינים עם תפקידי כנשיא, החלטתי להמשיך ולקדם את העניין שלי בפינלנתרופיה בדרכים אחרות". בהודעה של טראמפ נכתב כי הוא הנחה את אנשיו לנקוט את הפעולות הנדרשות לקראת סגירת הקרן. "אני גאה מאוד בכסף שגייסנו למען ארגונים רבים, ואני גאה בכך שניהול הקרן לא עלה כסף במשך שנים, עם מאה אחוז מן הכסף שהגיע לצדקה", נכתב. "אבל משום שאקדיש כל כך הרבה זמן ואנרגיה לנשיאות ולפתור בעיות, לא ארשה לעבודה הטובה להיות מקושרת לניגוד עניינים אפשרי".

קרן הצדקה של טראמפ עלתה לכותרות בכמה הזדמנויות במהלך קמפיין הבחירות, לעתים בהקשרים לא מחמיאים. בוושינגטון פוסט פורסם בחודש ספטמבר כי ב-2007 השתמש טראמפ ב-20 אלף דולר מכספי הצדקה על מנת לקנות דיוקן ענקי של עצמו בגובה 1.80 מטר, שהוצב באחד ממגרשי הגולף שלו. בפרסום אחר בוושינגטון פוסט נחשף כי טראמפ השתמש ב-258 אלף דולר מכספי קרן הצדקה כדי ליישב תביעות וקנסות שהיו תלויים נגד עסקיו. לפי הפרסום, בשני מקרים שונים, הפשרה הייתה שבמקום לשלם את הסכום שנדרש, תרמה כסף טראמפ כסף לצדקה - במקרה אחד לוותיקי הצבא ופעם אחת למוסד צדקה אחר.

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ, 21 בדצמבר 2016. רויטרס
סוגר את הקרן. טראמפ, בשבוע שעבר/רויטרס

בפרסום שלישי של העיתון, גם הוא מחודש ספטמבר, נכתב כי לקרן טראמפ אין אישור לגייס כספים. בוושינגטון פוסט הסבירו כי לפי התקנות במדינת ניו יורק, כל קרן צדקה שמגייסת סכומים הגבוהים מ-25 אלף דולר בשנה נדרשת באישור מיוחד, אישור שלפי הפרסום, קרן הצדקה של טראמפ לא הנפיקה מעולם.

הפעם האחרונה שבה עלתה לכותרות סוגייה הקשורה בניגוד עניינים אפשרי בין משפחת טראמפ וקרן צדקה הייתה בשבוע שעבר- אז נחשף כי קרן צדקה אחרת, שבה מכהנים שני ילדיו כדירקטורים, הבטיחה הזדמנות להצטלם עם הנשיא יממה לאחר השבעתו, עבור מי שיתרום לקרן בין חצי מיליון למיליון דולר. בהזמנה לאירוע נכתב כי התורמים יוכלו בנוסף לכך לצאת לטיול דיג או ציד עם אחד מילדיו. בעקבות הפרסום החל גל של ביקורת בארצות הברית נגד האירוע, בטענה כי ניתן באמצעותו לקנות בכסף גישה אל הנשיא. בשל הביקורת, הודיע צוות המעבר של טראמפ כי האירוע לא אושר על ידו, והוא וילדיו הודיעו כי לא ישתתפו בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully