וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת התרסקות המטוס הרוסי: כל הכיוונים נבדקים, כולל טרור

26.12.2016 / 1:55

חוקרי התעופה שמנסים להבין מה גרם למטוס הצבאי להיעלם דקות ספורות לאחר ההמראה טוענים כי אחד מכיווני החקירה הוא טרור. בין היתר, היעדר שליחת אותות מצוקה ומצב שברי המטוס שנמצאו, מחזקים את האפשרות שמדובר בפיגוע

צילום: VESTI ורויטרס, עריכה: יוסי אלטר

חוקרי התעופה ברוסיה שמנסים להבין מה גרם להתרסקות המטוס הצבאי אתמול (ראשון) בשמי הים השחור אמרו כי הם בודקים את כל האפשרויות, כולל שמדובר במתקפת טרור. לפי שעה, הסברה היא שכל 92 הנוסעים שהיו על המטוס, שהיה בדרכו לסוריה, נהרגו בהתרסקות. בין ההרוגים 64 חברי מקהלת הצבא האדום שהיו אמורים להשתתף בקונצרט לכבוד השנה החדשה.

כמה מחוקקים רוסים שללו את האפשרות שמדובר בפיגוע בטענה כי מדובר במטוס מוגן היטב. ואולם, המומחים חולקים על דעתם. ויטלי אנדרייב, בקר טיסה, אמר כי "תקלות אפשריות, אבל אם הן קורות אז הצוות מדווח עליהן". זאת, לאחר שהמטוס נעלם מהמכ"ם דקות ספורות לאחר שהמריא ולא שלח אותות מצוקה. מומחה תעופה נוסף, ואדים לוקשביץ, טען כי חוסר היכולת של הצוות לתקשר עם מגדל הפיקוח כמו גם שברי המטוס שנמצאו שנמצאו מעלים את הסיכויים שמדובר במתקפת טרור.

לקריאה נוספת:
מטוס צבאי רוסי ועליו 92 איש התרסק בים השחור בדרכו לסוריה
מקהלת הצבא האדום הייתה בדרך לשמח את הכוחות בסוריה - ונספתה

צוותי חירום מפנים שרידים מהתרסקות מטוס לחופי סוצ'י, רוסיה, 25 בדצמבר 2016. רויטרס
צוותי ההצלה מפנים שרידים מההתרסקות שנמצאו בסמוך לחוף, אתמול/רויטרס

בניסיון לאתר אות חיים, יותר מ-3,000 עובדי הצלה על 32 אוניות ויותר ממאה צוללנים הגיעו לזירה ההתרסקות. ממשרד ההגנה הרוסי נמסר כי מסוקים מל"טים וצוללות הגיעו גם כן לסייע בחיפושים, שנמשכים אל תוך הלילה.

לדבריו של שר התחבורה הרוסי, מקסים סוקולוב, נמצאו 11 גופות בים ועוד חלקי גופות נוספים שיש לזהות. נוסף על כך, נמצאו שברים מהמטוס במרחק של קילומטר וחצי מהחוף. מגומד טולבוייב, טייס רוסי, אמר כי אין לו ספק שכל הנוסעים שהיו על המטוס, מדגם Tu-154 – נהרגו. "אין שום סיכוי לשרוד במצב כזה", טען.

המטוס התרסק דקות ספורות לאחר ההמראה, חרף העובדה שמזג האוויר היה אידיאלי לטיסה שיצאה ממוסקבה ונחתה בסוצ'י כדי לתדלק. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הכריז כי על יום אבל לאומי. "ננהל חקירה יסודית להבנת נסיבות ההתרסקות ונתמוך במשפחות הקורבנות", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מטוס TU-154 של חברות אירופלוט. אדוארד מרמט, ספק 500
ידע כמה תאונות קטלניות. המטוס מדגם Tu-154/ספק 500, אדוארד מרמט

הטופולב 154 הוא עמוד השדרה של חברות התעופה הרוסיות זה עשורים רבים. הוא תוכנן בשנות ה-60, נכנס לשירות ב-1972 ועבר שדרוגים ב-1986 עם מנועים וציוד חדשים. למרות זאת, הוא חווה 39 תאונות קטלניות, על אף שרובן לא אירעו בשל בעיות טכניות. רובן היו כתוצאה מתנאי מזג אוויר קשים ותקשורת אווירית לקויה. מטוסים אחרים התרסקו באזורי סכסוך, כמו לבנון, גיאורגיה ואפגניסטן.

ב-2010 התרסק מטוס מדגם זה בסמולנסק, שבמערב רוסיה, ועליו 96 איש, כולל נשיא פולין לך קצ'ינסקי ובכירים נוספים מהממשל בוורשה. ב-2001 הופל מטוס מדגם זה בשמי הים השחור, ו-78 איש נהרגו, רובם ישראלים. הטיסה יצאה מנתב"ג לנובוסיבירסק ברוסיה, והיא הופלה בשוגג על ידי צבא אוקראינה, במהלך תרגיל צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully