וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה למכור את בתו התינוקת - ונשלח לחמישה חודשי מאסר

26.12.2016 / 1:13

שופטי המחוזי קיבלו את ערעור הפרקליטות על העונש המקל שקיבל תושב ירושלים, שהורשע בניסיון למכור את בתו תמורת מאה אלף שקל, אך מבלי כוונה לממש את העסקה. "האב הציג מצג לפיו נכון לסחור בבתו"

צילום: דניאל אליאור, עריכה: מיכאל ברגמן

(בווידאו: דחיית ערעור האב על הארכת מעצרו, דצמבר שעבר)

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע אתמול (ראשון) כי האב תושב העיר שניסה לקבל מאה אלף שקלים בעבור מכירת בתו, מבלי ליישם בפועל את העסקה, יישלח לחמישה חודשי מאסר בפועל. זאת, לאחר קבלת ערעורה של הפרקליטות על העונש המקל שהעניק לו בית משפט השלום – שישה חודשי עבודות שירות.

הרכב השופטים בראשות אב בית הדין רפי כרמל קבע בהחלטתו כי "מדובר לא רק בפגיעה בקניינו של אדם, אלא גם בפגיעה בערכי כבוד האדם, כאשר הציג האב מצג לפיו נכון לסחור בבתו כאילו הייתה סחורה עוברת לסוחר". השופטים אף הדגישו את העובדה שהאב הניח את בתו בידי הסוכן שהפליל אותו, והציגו כאביה החדש.

השופטים ציינו בפסק הדין כי האב, שלרשותו עבר פלילי בעבירות מרמה וזיוף, "פעל למצוא קונה מתאים, ניהל עמו משא ומתן והציג מצגים שונים להוכחת רצינות כוונותיו. מדובר בניסיון למרמה בסכום לא מבוטל". השופטים ציינו גם כי העבירה בוצעה בזמן שהאב ממתין לגזר דין בתיק אחר, וכי "בעברו הפלילי הרשעה בעבירות מרמה וזיוף משנת 2004, בגינן נידון בין היתר לעונש מאסר בפועל".

עוד בוואלה! NEWS:
נזיפה בשגרירים והקפאת ביקורים: התגובה הישראלית להחלטת האו"ם
קצין בכיר: צה"ל ושב"כ סיכלו 180 פיגועי ירי בגדה בשנת 2016
מכה כפולה: הדיפלומט האנגולי הגיע לנזיפה במשרד החוץ וחטף דוח

נשאר במעצר נדחה ערעור האב שהציע למכור את בתו התינוקת תמורת מאה אלף שקל. מערכת וואלה
האב במהלך דיון בעניינו, בשנה שעברה/מערכת וואלה

לפני כשנה הוגש כתב האישום נגד האב לבית משפט השלום בירושלים, בגין קבלת דבר בנסיבות מחמירות. על פי כתב האישום, האב שוחח עם חברו לעבודה על רצונו למכור את בתו בת השלושה חודשים תמורת מאה אלף שקלים, כדי לכסות חובות שאליהם נקלע בשל הימורים. בעקבות השיחה פנה אליו מכר שביקש לתאם עמו פגישה בעניין.

האב והמכר נפגשו עם סוכן משטרתי סמוי ששוחח עמם על זוג המתגורר בארצות הברית, המעוניין לקנות את התינוקת תמורת הסכום המבוקש. לפי כתב האישום, האב תכנן לקחת את הכסף מבלי למסור לידיו את התינוקת. עוד באותו הערב פנה האב אל הסוכן והשניים נפגשו שוב באותו המקום. הוא ביקש ממנו מקדמה של 5,000 שקלים והבטיח לו שימסור לידיו את התינוקת ב-22 בדצמבר, לאחר שאשתו תיפרד ממנה. בהמשך הערב, לאחר שנפרדו דרכיהם, המשיך האב להתכתב עם הסוכן הסמוי ואף שלח לו תמונות של הילדה.

בהמשך שלח האב לסוכן הודעת טקסט שבה שאל אותו אם העסקה "סגורה", משום שבני זוג מפסגת זאב מוכנים לשלם סכום גבוה יותר עבור התינוקת. הסוכן אישר לאב שהעסקה אכן תצא לפועל והשניים קבעו להיפגש. במהלך הפגישה שב האב וביקש ממנו להעביר לו מקדמה על סך 5,000 שקלים. הסוכן סירב, אך הציג לאב מזוודה ובה מאה אלף שקלים, עובדה שלא שכנעה אותו, והוא נותר עיקש בדרישותיו לקבל מקדמה.

"תכירי, זה האבא החדש שלך"

מאוחר יותר נפגשו האב והסוכן בירושלים. האב, במטרה להוציא לפועל את תכנית המרמה, הביא לפגישה את התינוקת כדי להוכיח לסוכן הסמוי את רצינות כוונותיו. במהלך הפגישה הוא העביר את התינוקת לסוכן ואמר לה "הנה, תכירי, זה האבא החדש שלך", וקיבל בתמורה את סכום המקדמה שדרש. לצד כתב האישום בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בחודש מרץ האחרון נגזר דינו של עובדיה בבית משפט השלום, ובמסגרתו הוא נידון לשישה חודשי עבודות שירות הן בגין קבלת הכסף בתמורה למכירת התינוקת שאותה לא התכוון לממש, וכן בגין כתב אישום נוסף הכולל עבירת איומים. פרקליטות מחוז ירושלים ערערה לבית המשפט המחוזי, ואתמול, ניתן פסק דין בערעור.

"אנו שוקלים להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון", אמר עו"ד דוד ברהום, המייצג את האב. "על פניו, פסק הדין תמוה. לא ברור מדוע כשנה לאחר האירוע היה צריך לקרוע את מרשי ממשפחתו ומבתו שהוחזרה אליו בהסכמת גורמי הרווחה. בנוסף, העונש שעליו הוחלט בערעור הוא כזה שגם אותו ניתן לבצע בעבודות שירות, ולכן ההתעקשות על שליחתו של מרשי למאסר מאחורי סורג ובריח הינה חסרת פשר, אינה משרתת שום תועלת חברתית וממילא גם לא מנומקת באופן מניח את הדעת בגוף פסק הדין".

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully