וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילות דתיות יצאו נגד בכיר בבני עקיבא: "לא נתקלקל בצבא"

27.12.2016 / 9:15

לאחר שיצא נגד גיוס נשים, עשרות בוגרות בני עקיבא פרסמו מכתב תגובה למנכ"ל מרכז הישיבות של התנועה. "אנחנו לא מורדות, רצינו להוכיח שגם דתיות יכולות", כתבו. המנכ"ל: מקווה לשוחח עם הבנות בקרוב על הנושא

עריכת וידאו: ניר חן

(שיחה עם דובר צה"ל באולפן וואלה! NEWS על גיוס נשים, בחודש שעבר)

עשרות חיילות דתיות יצאו שלשום (ראשון) במכתב נגד מנכ"ל
מרכז הישיבות והאולפנות בתנועת בני עקיבא, אלחנן גלט, שאמר כי התנועה לא תעודד נערות החברות בה להתגייס לצה"ל. "אנחנו לא מורדות, תאמינו בנו שלא נתקלקל בצבא ושנצליח לעמוד בכל האתגרים", כתבו.

גלט אמר בשבוע שעבר בריאיון לערוץ 7 כי התנועה מתנגדת לגיוס נשים לצה"ל. "אנחנו סבורים שצריך לא לעודד את הדבר הזה", אמר, "בוודאי בשנים האחרונות בהקשר למגמה של שילוב בנות במסלולים קרביים. זה בדיוק מה שאנחנו סבורים שלא צריך לעשות. אנחנו עושים מאמץ גדול להסביר לבנות שזו לא דרך נאותה".

במכתבן של החיילות, כולן בוגרות האולפנות והמכינה הקדם-צבאית של התנועה, כתבו: "חלקנו העדיפו לבחור מסלול שירות ישראלי ולאו דווקא מגזרי כדי להיות ביחד עם כולם, משום שלהבנתנו זאת המשמעות בלהיות אדם דתי". הן הוסיפו: "לא ביקשנו לעצמנו הנחות וויתורים. רצינו להוכיח לעולם ולעצמנו שגם דתיות יכולות להיות שוות בין שווים. אל תעזבו אותנו לבד במערכה הזאת. אל תתנו לנו את ההרגשה שאנחנו צריכות להוכיח את עצמנו גם בבית פנימה".

לקריאה נוספת:
קצין בכיר: צה"ל ושב"כ סיכלו 180 פיגועי ירי בגדה בשנת 2016
מכה כפולה: הדיפלומט האנגולי הגיע לנזיפה במשרד החוץ וחטף דוח
מחכים לטראמפ: כל הצעות החוק של הימין לסיפוח יהודה ושומרון

דניאלה סטרומברג, תמר הס, איילת חפר, דפנה אגמון, שובה זאודה, מיכל מוסק, אריאל לזימי, אורפז ניסתאני - חיילות דתיות שחתמו על עצומה נגד מנכ"ל בני עקיבא. דצמבר 2016. מכינת צהלי, מערכת וואלה! NEWS
"אל תראו בנו מורדות". החיילות שחתמו על המכתב, היום/מערכת וואלה! NEWS, מכינת צהלי

הבנות אמרו כי הן כולן בוגרות גאות של התנועה וביקשו במכתבן את תמיכתה. "אל תראו בנו מורדות, כי אנו הממשיכות שלכם. אנו רוצות וצריכות את הגב, הליווי והתמיכה שלכם בנו ובבחירתנו. אנו מבקשות שתאמינו בנו", כתבו. "תאמינו שאנחנו רוצות לעשות כאן שינוי. תאמינו שאנחנו יכולות. תאמינו בנו שלא נתקלקל בצבא, שנצליח לעמוד בכל האתגרים".

"בוגרות החינוך הממלכתי דתי המתגייסות לצבא רוצות להתחבר והן בוחרות בשירות צבאי כדי לממש בו את הערכים שעליהן התחנכו בבני עקיבא ובאולפנות", אמרה מיכל נגן, ראש מכינת "צהלי" המיועדת לבנות דתיות. "הן מחפשות את החיבור והקשר אל המוסדות שגדלו בהם על מנת להעמיק את יכולתן לעמוד באתגרי השירות הצבאי", הוסיפה.

לוחמת במהלך אימון, 10.01.2000. צלמי דובר צה"ל, משרד הביטחון
"לא צריך לעודד גיוס נשים לצה"ל". לוחמות באימון/משרד הביטחון, צלמי דובר צה"ל

בחודשים האחרונים עלה לסדר היום נושא השתלבות נשים בחיל השריון. קצינים בכירים לשעבר, ובהם אלוף (במיל') יפתח רון-טל ותת-אלוף (במיל') אביגדור קהלני, יצאו הנושא, ובצה"ל ניסו להוריד את גובה הלהבות ואמרו כי הנושא בבדיקה. "בשנים האחרונות פתחנו תפקידים רבים לנשים והמהלך הוכח כנכון, ככזה המאפשר לצה"ל למצות את המתגייסים והמתגייסות באופן טוב יותר, בלי לפגוע ברגשותיהם של חיילינו וכמובן שבלי לפגוע באתוס הלחימה", כתב דובר צה"ל תת-אלוף מוטי אלמוז בדף הפייסבוק שלו.

מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אלחנן גלט, מסר בתגובה: "איננו מעודדים שירות צבאי לבנות וסבורים שיש לשרת שירות לאומי משמעותי למען המדינה. אנו מדגישים תמיד שגם בת המתגייסת לצה"ל תמשיך למצוא אוזן קשבת וליווי אישי מצוות האולפנא בכל עת. פניתי לצוות 'צהלי' עם קבלת המכתב ואני מקוה להגיע בקרוב לפגוש את הבנות, לשמוע אותן ולשוחח על הנושא ישירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully