וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייל, לניצחון": הארגון הניאו-נאצי שמאיים על יהודים בארה"ב

26.12.2016 / 12:33

המגזין "דיילי סטרומר" פרסם מספרי טלפון של יהודים, כתובות נאצה ותמונות תושבים לצד טלאי צהוב בעיר קטנה במונטנה. זאת לאחר שאמו של בכיר בתנועת "הימין האלטרנטיבי" הקיצונית טענה כי הם לוחצים עליה למכור את נכסיה. "היחס אלינו החמיר מאז הבחירות"

עריכה: ורד לידאני

המגזין הניאו-נאצי האמריקני "דיילי סטרומר" פרסם השבוע את מספרי הטלפון והכתובות של חברים בקהילה היהודית בעיר הקטנה וייטפיש, הנמצאת במדינת מונטנה שבארצות הברית, לצד מסרים אנטישמיים וקריאה "לקפוץ ולומר להם מה דעתכם עליהם". זאת, לאחר שאמו של בכיר בתנועת "הימין האלטרנטיבי" הקיצונית, ריצ'רד ספנסר, האשימה יהודים בעיר בלחץ למכור את נכסיה.

ספנסר עלה לכותרות ברחבי העולם בחודש שעבר, כאשר ערך בוושינגטון הבירה כינוס של תנועתו, הצדיע במועל יד וקרא בתום נאום על עליונות הגזע הלבן: "הייל טראמפ, הייל לניצחון". בעקבות המקרה, כמו גם כנסים נוספים שריצ'רד השתתף בהם, החלו בעלי עסקים בווייטפיש, שבה מתגוררת משפחתו, להתקומם, וכמה קראו לאמו שריל למכור את הבניין שבו היא מחזיקה בעיר ובו שתי חנויות.

בין המתקוממים הייתה גם סוכנת נדל"ן יהודייה בשם טניה גרש, שאמרה לאחת מרשתות הטלוויזיה הגדולות כי היא "סבורה ששריל יכולה להתמודד עם המצב בכך שתמכור את הבניין, ותתרום כסף למאמצים של ארגוני זכויות אדם להילחם ברעיונות העליונות הלבנה שמפיץ ריצ'ארד". אמו של ספנסר טענה כי מדובר בהתנכלות, ותלתה את האשמה ללחצים עליה למכור את הנכס בארגון יהודי בשם "האהבה שוכנת כאן".

עוד בוואלה! NEWS:
"אנחנו יושבים על חבית נפץ": זעם בחיפה אחרי האש בבתי הזיקוק
מכה כפולה: הדיפלומט האנגולי הגיע לנזיפה במשרד החוץ וחטף דוח
לוחמת המוסד המצטיינת: "מהווה מודל לחיקוי ומודל ידע"

ריצ'רד ספנסר, מבכירי תנועת "הימין האלטרנטיבי" בארצות הברית. AP
אמו טענה כי היהודים מתנכלים לה. ריצ'רד ספנסר/AP

הארגון התנער לחלוטין מההאשמות של ספנסר, והבהיר עוד כי אין לו בעיה עם כך שריצ'רד מתגורר בעיר, כמו גם עם העובדה שאמו מנהלת בה עסקים. עם זאת, עבור הפעילים הניאו-נאצים, התלונות של האם שריל הספיקו כדי לפרסם באתר שלהם ש"היהודים הם גזע מרושע של פסיכופתים מלאי שנאה".

"כשאתה עושה משהו שהם לא אוהבים, הם ישתמשו בכל הכוח שלהם בתקשורת כדי לרדת עליך ולעשות לך רצח אופי", נכתב. באתר פרסמו את תמונותיהן של מנהלות ארגון "האהבה שוכנת כאן", ואת תמונות כל בני משפחת גרש, כולל ילדיהם של בני הזוג. לחלק מן התמונות הוצמד טלאי צהוב, והמפרסמים צירפו לכתבה את כתובות המייל הפרטיות, מספרי הטלפון האישיים והכתובות בבית של אותם פעילים יהודים, בתוספת דברי נאצה קשים.

בין היתר, צורפו גם פרטי העסק של בני משפחת גרש, והקוראים נקראו להשאיר ביקורת לדף העסק שלהם בגוגל, ברמז לכך שהורדת הדירוג על ידי משתמשים רבים יפגע במוניטין של העסק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקריאה באתר הניאו-נאצי להטריד את היהודים בווייטפיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע נכתב בדיילי סטורמר כי "השלב הבא הוא הפגנה חמושה בווייטפיש". בכתבה באתר בה נראות דמויות מהקהילה היהודית על רקע תמונה של מחנה אושוויץ כתב המחבר "מונטנה ליברלית בכל הנוגע לנשיאת נשק, אז עורך הדין שלי אומר שנוכל לצעוד עם רובים. אנחנו מצפים ל-200 משתתפים שיצעדו נגד היהודים, נגד עסקים יהודים ונגד מי שתומך באחד מהם". ההצהרה סוקרה ברשת ABC, בעיתונות המקומית של מונטנה ובכמה רשתות ארציות.

בהמשך, נסוג המחבר מההצהרה על הצעדה, שתוכננה לדבריו לשבוע השני של ינואר, וכתב כי ישקול לבטלה, "בתנאי שחברי ארגון 'האהבה שוכנת כאן' יתחייבו לא להפגין נגד משפחת ספנסר", ובתנאי שטניה גרש "תשלח התנצלות כתובה לאמו של ספנסר ותאחל לה הצלחה בעסקים". הפוסט נכתב באיום "אם לא נקבל זאת, אני מבטיח לכם, זה יימשך עוד הרבה זמן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הפרסום באתר הניאו נאצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כמה משפחות הוטרדו בצורה נוראית", סיפרה לוואלה! NEWS חווה שאו, פעילת הארגון "האהבה שוכנת כאן", שהוסיפה כי מירב הודעות הנאצה התקבלו ברשת. לדבריה, "הייתה קריאה לפגוע בעסקים של משפחת גרש, הפרטים של הילדים פורסמו, אבל הרשויות המקומיות וה-FBI התערבו, וזה גרם לנו לחוש בטוחים יותר".

שאו סיפרה על תחושותיה בעקבות הפרסום באתר הניאו נאצי, ואמרה כי "התחושה נעה על הציר שבין פחד עמוק לביטחוננו האישי, ועד לתחושה שאנחנו חזקים יותר יחד מן הצד השני". היא הכחישה כל מעורבות בניסיון להזיק לעסקים של משפחת ספנסר: "זו טענה שקרית ואנטישמית נגדנו. טענה שהועלתה מצד אנשים שלא מעורבים בסיטואציה. אני לא יודעת מה הצית את הסיבוב הזה של תשומת הלב הלאומית, לא הייתה לנו שום אינטרקציה עם המשפחה שלו".

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ עם נשים צעירות הלבושות בגדים דרומיים מסורתיים, אלבמה, 17 בדצמבר 2016. רויטרס
"מאז הבחירות ישנה החמרה". טראמפ/רויטרס

"העניין פה הוא לא הוא ולא המשפחה שלו, זה על האידיאולוגיה שלו, זה על האמונות שבגללן הוא התפרסם", הבהירה שאו. "אנחנו רוצים לבנות קהילה מקבלת שבה כולם מרגישים בטוחים. אנחנו לא מפגינים נגדו, אנחנו מפגינים נגד אנטישמיות, שנאת זרים והומופוביה".

שאו אמרה כי היא אינה אופטימית ממעורבות ה-FBI, ולא חושבת כי בעקבותיה ההטרדות ייפסקו. "אני לא רואה איך הדברים ישתפרו", ציינה. "יש לנו כל אינדיקציה אפשרית בחודש האחרון להאמין שזה השינוי התרבותי שחל מאז הבחירות". לדבריה, "אני מאמינה שאנשים שמאמינים בעליונות לבנה, בגזענות, בהחלט מרגישים עכשיו בעמדת חוזקה אחרי הבחירה של טראמפ. הם מרגישים שהדעות שלהם יותר לגיטימיות. הארגון שלנו פתח קו חם לפשעי שנאה, ומאז הבחירות ישנה החמרה משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully