וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל אובמה על ההאשמות בישראל: "לא מקדמים את ההחלטה נגד ההתנחלויות"

גורם רשמי בממשל דחה את ההאשמות של גורמים מדיניים, לפיהן הנשיא היוצא היה מעורב בקידום הצעת ההחלטה המגנה את הבנייה ביהודה בשומרון. סנאטור בכיר: "אם ההצעה תקודם - אפעל להפסקת תמיכתנו האו"ם"

ספק 500

גורם רשמי בממשל האמריקני התייחס היום (שישי) לתגובה החריפה וחסרת התקדים של גורמים ישראליים נגד הנשיא היוצא ברק אובמה, שבה האשימו אותו בקידום הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות, שעליה תצביע מועצת הביטחון בשעה 21:00 (שעון ישראל). "ממשל אובמה לא מעורב בגיבוש או בקידום ההחלטה באו"ם על ההתנחלויות", אמר.

הגורם הוסיף כי וושינגטון לא דנה על הצבעתה ועל הדרך שבה תצביע עם אף אחת מחברות מועצת הביטחון. זאת, על רקע הדיווחים לפיהם ארצות הברית לא מתכננת להטיל וטו על ההצעה כפי שהיא נוהגת לעשות באופן מסורתי.

במקביל, לינדזי גרהאם, סנאטור בכיר המפקח על המימון שמעניקה ארצות הברית לאו"ם, איים למשוך את התמיכה הכלכלית בארגון אם מועצת הביטחון תצביע היום על ההחלטה נגד ההתנחלויות, כמו גם מכל מדינה שתתמוך במהלך. "אם האו"ם ייקדם את ההחלטה הבלתי מתקבלת על הדעת, אפעל עם קואליציה משתי המפלגות כדי להשעות או להפחית האופן משמעותי את הסיוע של ארצות הברית לאו"ם", אמר.

עוד כתבות בנושא:
האו"ם ידון בהצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות: "אובמה נטש את ישראל"
מצרים: א-סיסי ביקש לדחות את הדיון באו"ם לבקשת טראמפ
לבקשת מצרים: הדיון באו"ם בנוגע להתנחלויות נדחה

ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 14 בנובמבר 2016. רויטרס
"נטש את ישראל". אובמה/רויטרס

מוקדם יותר אמר גורם מדיני כי "הנשיא אובמה ומזכיר המדינה קרי עומדים מאחורי המהלך נגד ישראל באו"ם, בקנוניה עם הפלסטינים. זוהי נטישה של ישראל, אובמה שובר עשורים של מדיניות של ארצות הברית להגן על ישראל באו"ם".

עוד הוסיף הגורם כי "זהו מחטף שנועד לממש את מדיניותו של אובמה נגד ישראל. אובמה רוצה לכפות על טראמפ את מדיניותו, לפני שטראמפ יוכל להשפיע. אובמה יודע שהמדיניות של ארצות הברית עומדת להשתנות. הוא מנסה לקבע החלטה באו"ם למרות שזו לא תהיה מדיניותו של הנשיא הבא".

דיפלומט ישראלי בכיר אמר דברים ברוח דומה לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, מדובר ב"מהלך מביש של קרי ואובמה. הממשל האמריקני רקח יחד עם הפלסטינים החלטה אנטי-ישראלית קיצונית מאחורי גבה של ישראל. ההחלטה תתן רוח גבית לטרור ולחרם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נושא: נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ בנאום גרנד ראפידס במישיגן, 9 בדצמבר 2016. רויטרס
"לא מן הנמנע שנפנה אליו". טראמפ/רויטרס

את הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות יגישו ניו זילנד, מלזיה, ונצואלה וסנגל. זאת, לאחר שמצרים משכה את הצעת ההחלטה המקורית, לאחר שהנשיא האמריקני הנבחר דונלד טראמפ דן עם נשיא המדינה עבד אל-פתאח א-סיסי בנושא. גורם ישראלי בכיר אמר אתמול כי ישראל יצרה קשר עם צוותו של טראמפ וביקשה ממנו להתערב בנושא.

היום אמר גורם הבקיא במגעים הישראליים המתנהלים לסיכול ההצבעה לוואלה! NEWS כי לא מן הנמנע שהמגעים מול צוותו של טראמפ בנושא יימשכו. זאת, לדבריו, לצד "בדיקה של חלופות נוספות". "מה שחסר-תקדים פה זה שממשל יוצא עושה מהלך שמכשיל תכנית של ממשל נכנס", ציין הגורם.

גורם ישראלי נוסף אמר כי "ישראל ידעה זה זמן שארצות הברית מתכננת מהלך כזה". לדבריו, בעת שעלתה ההצעה המצרית הופנתה בקשה מפורשת לנשיא ברק אובמה שלא להימנע מהטלת וטו. "הבהרנו שאם הבקשה לא תיענה נאלץ לפנות לטראמפ וכך קרה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully