וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: א-סיסי ביקש לדחות את הדיון באו"ם לבקשת טראמפ

מהנשיאות בקהיר נמסר כי שיחת הטלפון שקיים עם נשיא ארה"ב הנבחר היא זו שהובילה להסכמתו לדחות את ההצבעה על הבנייה בהתנחלויות במועצת הביטחון. לפי גורמים מערביים, ישראל יצרה קשר עם צוותו של טראמפ כדי שיתערב בנושא

צילום: לע"מ, יוסי אלטר

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הסכים לדחות את ההצבעה על הצעת ההחלטה בנושא הבנייה בהתנחלויות באו"ם בעקבות שיחת טלפון מנשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ - כך נמסר הבוקר (שישי) מנשיאות מצרים. גורמים מערביים טענו אמש כי ישראל הפעילה לחץ רב על מצרים, שיזמה את הדיון, כדי לדחות אותו וכי ישראל יצרה קשר עם צוותו של טראמפ כדי שיתערב בנושא.

הדיון שנועד להתקיים אמש נדחה לבקשת מצרים למועד לא ידוע. אמש מסרו גורמים מערביים לסוכנות הידיעות רויטרס כי ממשלו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, תכנן להימנע בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על הצעת החלטה בנושא הבנייה בהתנחלויות, כפי שפורסם אתמול לראשונה וואלה! NEWS.

עוד בנושא:
לבקשת מצרים: הדיון באו"ם בנוגע להתנחלויות נדחה
גורם ישראלי בכיר: קרי אמר לפלסטינים שלא יוטל וטו במועצת הביטחון

נאומו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפרלמנט בקהיר. 13 בפברואר 2016.. AP
שוחח מיוזמתו עם טראמפ. א-סיסי/AP

בתוך כך, ניו זילנד, ונצואלה, מלזיה וסנגל דרשו הלילה ממצרים להבהיר אם היא מתכננת לקרוא להצבעה נוספת בנושא. בכך, הציבו בעצם ארבע המדינות החברות במועצת הביטחון אולטימטום לקהיר, וטענו כי הן שומרות לעצמן את הזכות להתקדם עם הצעת ההחלטה בנוגע להתנחלויות.

"אם מצרים תחליט שהיא לא יכולה להמשיך בהליך ההצבעה עד תום 23 בדצמבר, או שבמקרה שלא תספק סיבה הולמת לדחייה, משלחותינו שומרות לעצמן את הזכות להגיש את ההצעה ולהמשיך בתהליך במהירות", מסרו ארבע המדינות למצרים.

אמש גורם ישראלי בכיר אמר לרויטרס כי ישראל מאמינה שממשל אובמה תכנן במשך זמן רב להימנע בהצבעה ואף תיאם את המהלך עם הפלסטינים. לדבריו, "מדובר בהפרה של התחייבות אמריקנית להגן על ישראל באו"ם". הפנייה לטראמפ נעשתה, לפי הגורם, לאחר שישראל לא הצליחה לשכנע פקידים אמריקנים להטיל וטו.

אמש שוחח טראמפ עם א-סיסי, ולפי גורם רשמי בצוות המעבר בארצות הברית, השיחה התקיימה ביוזמתו של א-סיסי והשניים דנו "בהנחת היסודות לשלום במזרח התיכון". דוברו של א-סיסי, עלאא יוסף, מסר כי השניים דנו בהצעת ההחלטה המצרית. "במהלך השיחה הם דנו בעניינים אזוריים ובהתפתחויות במזרח התיכון", הוסיף. "הנשיאים הסכימו על החשיבות של מתן ההזדמנות המלאה לממשל האמריקני החדש להתמודד עם כל הממדים של המקרה הפלסטיני, במטרה להשיג הסדר מלא וסופי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דונלד טראמפ בפגישה עם ברק אובמה בבית הלבן, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
דן עם א-סיסי "בהנחת היסודות לשלום במזרח התיכון". טראמפ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully