וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת מצרים: הדיון באו"ם בנוגע להתנחלויות נדחה

טל שלו, רויטרס

22.12.2016 / 19:38

נשיא מצרים א-סיסי ביקש משגרירו לדחות את ההצבעה במועצת הביטחון, שלא היה ברור אם ארה"ב תטיל עליה וטו. גורם המעורה בפרטים: ישראל היא שביקשה ממצרים לדחות את הדיון. מוקדם יותר פורסם בוואלה! NEWS כי קרי אמר לפלסטינים שוושינגטון לא תטיל וטו

צילום: לע"מ, יוסי אלטר

הדיון במועצת הביטחון של האו"ם בנוגע להתנחלויות נדחה לבקשת מצרים - כך דיווח היום (חמישי) מקור מדיני לסוכנות הידיעות רויטרס. גורמים בישראל אישרו את הפרטים. גורם ישראלי המעורה בפרטים אמר כי גורם בלשכת ראש הממשלה הוא זה שביקש ממצרים לבקש דחייה.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ביקש משגריר המדינה באו"ם לדחות את הדיון על הצעת ההחלטה הנפיצה. ההצבעה היתה אמורה להתקיים בניו יורק בשעה 22:00 שעון ישראל, ובירושלים הפעילו לחצים גדולים על וושינגטון כדי שתמשיך במדיניות המסורתית שלה ותטיל וטו על ההצעה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש אחר הצהריים עם שרי הקבינט המדיני ביטחוני ועדכן אותם בשיחות עם גורמים בינלאומיים ובפעולות שננקטו על מנת לדחות את הדיון. זאת, במסגרת מה שכינה "מתקפת נגד מדינית", בהובלת משרד החוץ והמטה לביטחון לאומי.

גורמים מדיניים מסרו כי "ישראל מצפה שארצות הברית לא תנטוש את מדיניותה רבת השנים והמסורתית שחוצה מפלגות וממשלים". לדברי הגורמים, הנשיא האמריקני, ברק אובמה, אמר בעצמו בשנת 2011 כי שלום בין ישראל לפלסטינים יושג באמצעות משא ומתן ישיר ולא באמצעות החלטות המתקבלות באו"ם.

עוד בנושא:
טראמפ: על ארה"ב להטיל הערב וטו על ההחלטה באו"ם נגד ההתנחלויות
באן קי מון בנאומו האחרון על המזה"ת: "חוק ההסדרה יפחית הסיכוי לשלום"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי נואם בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק,  21 בספטמבר 2016. רויטרס
הדיון נדחה לבקשתו. א-סיסי/רויטרס

בטרם התכנס הקבינט הבהיר נתניהו כי ירושלים מצפה שוושינגטון תעמוד לצדה בדיון הצפוי באו"ם. "ישראלים מעריכים עמוקות את אחד מעמודי התווך של הברית בין ארה"ב לישראל. הרצון, במשך שנים, של ארה"ב לעמוד באו"ם ולהטיל וטו הצעות החלטה נגד ישראל. אני מקווה שארצות הברית לא תנטוש את מדיניות זו, אני מקווה שהיא תציית לעקרונות שקבע הנשיא אובמה עצמו בנאום באו"ם ב-2011, ששלום לא יבוא דרך הצעות החלטה באו"ם, אלא רק באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים. וזו הסיבה שהצעת ההחלטה הזו היא רעה. היא רעה לישראל, היא רעה לארצות הברית והיא רעה לשלום".

מוקדם יותר היום אמר נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ כי על הממשל של ברק אובמה להטיל וטו במועצת הביטחון של האו"ם. בהצהרה שמסר בנושא אמר טראמפ כי "הדרך היחידה לשלום היא משא ומתן ישיר בין ישראל לפלסטינים". לדבריו, "ההצעה תשים את ישראל בעמדה רעה מאוד במשא ומתן והיא מאוד לא הוגנת עבור כל הישראלים", מסר הנשיא הנבחר. בכלי תקשורת במצרים דווח כי א-סיסי וטראמפ שוחחו בנושא.

הבוקר אמר לוואלה! NEWS גורם ישראלי בכיר כי שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי אמר למשלחת פלסטינית שביקרה בוושינגטון החודש כי וושינגטון לא תטיל וטו. עם זאת, סאיב עריקאת, שהשתתף באותה משלחת, הכחיש זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דיון של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא חאלב, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
"ארה"ב לא תכננה להטיל וטו". מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

מאז שנודע על המהלך, מנהלים בלשכת ראש המשלה, במשרד החוץ, בשגרירות בוושינגטון ובשגרירות באו"ם מגעים אינטנסיביים בניסיון ללחוץ על על הבית הלבן להיצמד למדיניות המסורתית ארוכת השנים, ולהטיל וטו על החלטות נגד ישראל באו"ם. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את השתתפותו באירועים שנקבעו להיום ברקע ההצבעה.

(עדכון ראשון: 17:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully