וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשאית שועטת לכיוון השוק וההמון נמלט: תיעוד מהפיגוע בברלין

בסרטון מזירת מתקפת הטרור, שבה נהרגו 12 בני אדם, ניתן לראות משאית שחורה הנוסעת במהירות לתוך שוק חג המולד. באותו הזמן הנהגים ההמומים עוצרים באמצע הכביש, והאנשים הרבים שהיו במקום באותו הזמן נסים על נפשם

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

משאית פורצת לתוך שוק חג המולד בברלין ועוברי האורח המבוהלים נמלטים במהירות מהזירה – כך ניתן לראות בתיעוד ראשון של מתקפת הטרור בבירה הגרמנית, שבה נדרסו למוות 12 בני אדם – בהם הישראלית דליה אליקים, שבעלה רמי מאושפז במצב קשה בבית החולים. בסרטון שפרסם "הבילד" הגרמני, ניתן לראות משאית שחורה נוסעת במהירות, שהגיעה לפי הדיווחים ל-60-70 קמ"ש. עוד ניתן לראות כי הנהגים ההמומים עומדים בכביש מבלי לזוז.

בתוך כך, המצוד אחרי אניס עמרי, החשוד בביצוע פיגוע הדריסה, נמשך, ואתמול פשטה משטרת גרמניה על כמה מוקדים ברחבי המדינה. המבצע כלל דירה בברלין, מתחם דירות בדורטמונד ומקלט לפליטים באמריך שבמערב המדינה, שם שהה אזרח תוניסיה בן 24 שהיה קשור לגורמים אסלאמיים קיצוניים.

עוד כתבות בנושא:
מצוד ברחבי גרמניה אחרי המחבל: "נמצאו טביעות אצבעותיו במשאית"
אחרי ההלם והכאב, תושבי ברלין שבים לשוק המצולק והמדמם
שלושה ימים אחרי הפיגוע בברלין: זוהתה גופתה של דליה אליקים

תיעוד מהפיגוע בברלין - ראשוני. מערכת וואלה! NEWS
רגעי הפגיעה/מערכת וואלה! NEWS

שר הפנים הגרמני תומס דה מזייר אמר אתמול כי טביעות אצבע של עמרי אותרו בתוך המשאית, וכי החשד לכך שהוא אכן האדם שנהג ברכב הולך ומתגבר. "אנו יכולים לדווח כי יש בידינו מידע חדש המעלה את הסבירות לכך שהחשוד הוא אכן זה שביצע את המתקפה", אמר דה מזייר. "במושב הנהג נמצאו טביעות אצבע ויש עוד הוכחות המצביעות על כך".

דוברת משרד התובע הכללי בגרמניה, פראוק קוהלר, אמרה כי "בשלב זה אנו מעריכים כי אניס אמרי נהג במשאית". היא אישרה כי המשטרה ערכה אתמול חיפושים ברחבי גרמניה, אך לא בוצעו מעצרים.

עוד באותו נושא

כלום לא יעזור לה: האצבעות מופנות למרקל אחרי כל פיגוע

לכתבה המלאה
מודעות המבוקש של אמרי אניס החשוד הטוניסאי בביצוע פיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין, 22 בדצמבר 2016. AP
אותרו טביעות אצבעות. מודעת המובקש של החשוד אניס עמרי/AP

בהודעה של התביעה הפדרלית שלשום נמסר כי עמרי עשוי להיות "חמוש ומסוכן" והתושבים התבקשו ליצור קשר עם המשטרה אם הם מבחינים בו. כמו כן, הועמד פרס של מאה אלף אירו עבור כל מי שימסור מידע עליו.

אחד מאחיו של אמרי אמר לסוכונת הידיעות אי-פי כי "אני קורא לו להסגיר את עצמו למשטרה. אם יוכח שהוא מעורב בפיגוע, ננתק את הקשר עמו". עבד אל-קאדר עמרי הוסיף כי "יכול להיות שדעותיו הקצינו כשהיה בכלא באיטליה, שם שהה לאחר שעזב את תוניסיה בתחילת האביב הערבי". בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי משפחתו של עמרי נחקרה בידי כוחות הביטחון של תוניסיה.

דליה אליקים הישראלית שנרצחה בפיגוע מפיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין. פייסבוק, צילום מסך
גופתה תועבר הערב לישראל. דליה אליקים/צילום מסך, פייסבוק

אתמול בלילה זוהתה גופתה של דליה אליקים, שנעדרה בברלין מאז הפיגוע ביום שני. משפחתה קיבלה את ההודעה על זיהויה של הגופה, ואמש הועברה גופתה בטיסה לארץ. חלק מבני משפחתה ליוו את ארונה והיתר נשארו לצד האב רמי, שמאושפז בבית החולים.

הנשיא ראובן ריבלין אמר אתמול כי הוא "שולח תנחומים וכוחות למשפחתה הנמצאת כעת סמוך למיטתו של רמי, בעלה של דליה, אשר נפצע קשות בפיגוע ואנו מתפללים להחלמתו המהירה". לדבריו, "נישאר מאוחדים ונחושים אל מול הטרור הרצחני שפוגע בכל קצוות העולם ונאבק בכל הכוח בקיצוניות ובשנאה".

(עדכון ראשון: 22:20)

שוק חג המולד בברלין. גרמניה, 21 בדצמבר 2016. AP
זירת הפיגוע, יום שני האחרון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully