וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ימים אחרי הפיגוע בברלין: זוהתה גופתה של דליה אליקים

בני משפחתה של הישראלית שהייתה בשוק חג המולד יחד עם בעלה קיבלו את ההודעה על כך שהיא בין 12 ההרוגים במתקפת הטרור. השגרירות פועלת להשבת הגופה לישראל. בעלה רמי עדיין מאושפז במצב קשה

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: אביב אירגז

דליה אליקים, הישראלית שנעדרה בברלין מאז הפיגוע ביום שני, היא אחת מ-12 ההרוגים במתקפת הטרור בשוק בחג המולד - כך אישרה הבוקר (חמישי) שגרירות ישראל בגרמניה. במהלך הלילה קיבלה המשפחה את ההודעה על זיהויה של הגופה. השגרירות פועלת בתיאום עם המשפחה להעברת הגופה לישראל. בעלה של דליה, רמי עדיין מאושפז במצב קשה בבית וחלים בעיר כשהוא מורדם ומונשם.

קונסולית ישראל בברלין, ליאורה גיבעון, סיפרה כי משפחתה של דליה קיוותה עד הרגע האחרון שתימצא בין הפצועים. "הודענו למשפחה אחרי חצות ואנו מטפלים בסידורי ההטסה", הוסיפה. "חלק מבני המשפחה יישארו עם האב רמי, שנמצא עדיין בטיפול רפואי ומצבו קשה. חלק יחזרו עם ארון הקבורה לישראל".

אתמול לקחה המשטרה המקומית מהילדים אור וחן דגימות ד-נ-א, כדי לבחון אם אמם נמצאת בין הנפגעים. בני המשפחה ביקשו גם לאפשר להם להגיע לחדרי המתים כדי לנסות ולזהות את אמם, אך הם נענו על ידי השוטרים כי "הדבר נוגד את התקנות".

לקריאה נוספת על הפיגוע בברלין
משפחתה של דליה מתוסכלת מהרשויות בגרמניה: "לא מקבלים תשובות"
הרשויות בגרמניה מציעות: מאה אלף אירו עבור מידע על המחבל

רמי ודליה אליקים. באדיבות המצולמים
רמי ודליה אליקים/באדיבות המצולמים

הנשיא ראובן ריבלין הביע אמר היום כי הוא "שולח תנחומים וכוחות למשפחתה הנמצאת כעת סמוך למיטתו של רמי, בעלה של דליה, אשר נפצע קשות בפיגוע ואנו מתפללים להחלמתו המהירה", אמר. "נישאר מאוחדים ונחושים אל מול הטרור הרצחני שפוגע בכל קצוות העולם ונאבק בכל הכוח בקיצוניות ובשנאה".

שלושה ימים אחרי הפיגוע, כוחות הביטחון בגרמניה מנהלים מצוד נרחב אחרי אניס עמרי, אזרח תוניסיה שלפי החשד רצח את נהג המשאית הפולני ואז שעט לעבר ההמון בשוק החגיגי. בהודעה של התביעה הפדרלית נמסר כי הוא עשוי להיות "חמוש ומסוכן" והתושבים התבקשו ליצור קשר עם המשטרה אם הם מבחינים בו. כמו כן, הועמד פרס של מאה אלף אירו עבור כל מי שימסור מידע עליו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
צו המעצר של החשוד בפיגוע הדריסה בברלין, גרמניה, 21 בדצמבר 2016. רויטרס
השתמש בשישה שמות בדויים. צו המעצר של עמרי/רויטרס

בכלי תקשורת במדינה דווח כי סוכנויות הביטחון עקבו אחרי עמרי במהלך השנה, אולם לא הצליחו למצוא הוכחות לכך שהוא אכן מתכנן פיגוע. המעקב הצמוד אחריו החל לאחר מידע שהגיע ולפיו הוא מתכנן שוד על מנת להשיג מימון לרכישת כלי נשק. לפני שהגיע לאיטליה, החשוד ריצה ארבע שנות מאסר באיטליה בגין הצתה.

עמרי השתמש בשישה שמות בדויים מאז הגיע למדינה בסוף השנה שעברה. הוא הגיש באפריל בקשת מקלט במדינת נורדריין-וסטפאליה שבמערב גרמניה, אך הוא נדחה ביוני. עם זאת, הוא לא היה עם מסמכים מזהים והגירוש התעכב מאחר שמתוניסיה הגיעו המסמכים הדרושים רק אתמול. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי משפחתו של עמרי נחקרה בידי כוחות הביטחון של תוניסיה.

(עדכון ראשון: 07:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully