וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתה של דליה מתוסכלת מהרשויות בגרמניה: "לא מקבלים תשובות"

דב גיל-הר, שליח וואלה! NEWS לברלין

22.12.2016 / 6:00

יותר משתי יממות לאחר הפיגוע בברלין עדיין נמשכים החיפושים אחר דליה אליקים, שנעדרת מאז המתקפה. המשטרה סירבה לבקשת המשפחה להגיע לחדרי המתים, וטרם נודע להם אם דגימות הד-נ-א שמסרו הובילו לזיהוי. "לא מבין איך יכול להתרחש מצב כזה"

צילום: באמצעות אפליקציית 'וואוי', עריכה: ניר חן.

יותר מ-60 שעות עברו מאז שפרצה משאית לשוק חג המולד בברלין ודרסה למוות 12 בני אדם, ובני משפחת אליקים הנואשים עדיין לא מצליחים לקבל תשובה ברורה מהמשטרה המקומית בנוגע לגורלה של דליה, שנעדרת מאז הפיגוע. בעלה של דליה, רמי, מאושפז במצב קשה בבית החולים כשהוא מורדם ומונשם, והמשפחה יושבת בחדר ההמתנה, חסרת אונים ומתוסכלת מהתנהלות הרשויות בגרמניה ומהטיפול בזיהוי החללים והפצועים.

אתמול לקחה המשטרה מהילדים אור וחן דגימות ד-נ-א, כדי לבחון אם אמם נמצאת בין הנפגעים, אך עד לרגע זה לא הם לא יודעים אם הדגימות הובילו לזיהוי כלשהו. במקביל, בני המשפחה ביקשו ממשטרת ברלין לאפשר להם להגיע לחדרי המתים כדי לנסות ולזהות אם דליה נמצאת בין הקורבנות, אך הם נענו על ידי השוטרים כי "הדבר נוגד את התקנות".

"אין לי הסבר אינטליגנטי איך בברלין יכול להתרחש מצב כזה", אמר אחיו של רמי, עפר אליקים, לוואלה! NEWS. גורם בכיר בשירותי הרווחה הגרמניים, שמסייעים לפצועים ולמשפחות ההרוגים בעיקר בפן הפסיכולוגי, אמר כי הוא סבור שהמשטרה נמצאת במצב של שוק מהאירוע, והמקרה המביך של משפחת אליקים יכול להיות מוסבר בהלם שנפל על גורמי החקירה הגרמנים, שלא מתורגלים במקרי טרור המוניים.

עוד כתבות בנושא:
הרשויות בגרמניה מציעות: מאה אלף אירו עבור מידע על המחבל
אורות החג התחלפו בנרות זיכרון: "כולם עדיין רצויים בבירת גרמניה"
גרמניה: החשוד בפיגוע - מהגר תוניסאי שנעצר והיה אמור להיות מגורש

רמי ודליה אליקים. באדיבות המצולמים
הרשויות טרם מסרו מידע בנודע לגורלה. דליה אליקים ובעלה רמי/באדיבות המצולמים

ההתנהלות הקלוקלת של משטרת ברלין מקבלת ביטוי גם בעובדה שהמקרה של דליה אליקים אינו היחיד. התקשורת האיטלקית מדווחת כי פבריציה די לורנצו, אזרחית איטלה בת 31 שהתגוררה מספר שנים בברלין, נעדרת גם היא מאז האירוע הקשה. גם אמה ואחיה של די לורנצו הגיעו לעיר במטרה לתת דגימת ד-נ-א, אך טרם קיבלו מידע על זיהוי ודאי.

דבר נוסף המטיל בספק את מקצועיות צוותי החקירה הגרמניים הוא העובדה שבמשך שעות רבות לא פונו הגופות מזירת האירוע, כחלק מדרישת החוקרים לאפשר להם להבין מהיכן הגיעה בדיוק המשאית ולאיזה כיוון נסעה. רק לאחר חצות הורשו האמבולנסים לפנות את זירת הפיגוע מהקרבנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שוק חג המולד בברלין. גרמניה, 21 בדצמבר 2016. AP
הגופות פונו לאחר שעות. זירת הפיגוע/AP

טענות על אי-ודאות ובלבול בקרב המשטרה המקומית נשמעו גם אתמול, לאחר שמבקש המקלט הפקיסטני שנעצר מעט אחרי הפיגוע שוחרר מחוסר ראיות. "כוחות הביטחון אובדי עצות לחלוטין", אמר גורם ביטחוני בגרמניה. "הם לא יודעים כלום על מה שהתרחש. כנראה שחזרנו לנקודת האפס ואנו לחלוטין בעלטה בכל הנוגע לזהות המחבל או המחבלים. די ברור כי מישהו עדיין מסתובב חופשי".

האזרח התוניסאי החשוד בפיגוע הדריסה בברלין. טוויטר, צילום מסך
"חמוש ומסוכן". החשוד אניס עמרי/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, חקירת האירוע נמשכת, וכך גם המאמצים לאיתור החשוד המרכזי - אניס עמרי, תוניסאי בן 24 שמסמכי ההגירה שלו נמצאו מתחת למושב הנהג. בהודעת התביעה הפדרלית בנושא נמסר כי החשוד, שאחריו מתנהל מצוד נרחב במדינה וברחבי אירופה, עלול להיות "חמוש ומסוכן" והפצירו בתושבים להודיע למשטרה אם הם מבחינים בו.

בסוכנות הידיעות אי-פי דווח כי עמרי, שהשתמש בשמות בדויים, היה השנה תחת מעקב למשך כמה חודשים. המעקב העלה כי החשוד היה מעורב בסחר בסמים בפארק בעיר ובתגרה בפאב, אך לא היו ראיות לכך שהוא אכן מתכוון לבצע פיגוע. ברשת CNN דווח כי הוא נעצר בחודש אוגוסט בשל מסמכים מזויפים, אך שוחרר בידי בית משפט. העיתון הגרמני "די וולט" דיווח אמש כי משטרת גרמניה פשטה על שתי דירות בברלין, אך החשוד בביצוע הפיגוע בעיר לא נמצא בהן.

(עדכון ראשון 06:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully