וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורות החג התחלפו בנרות זיכרון: "כולם עדיין רצויים בבירת גרמניה"

האבל שנפל על בירת גרמניה מעיב על החגיגות, אך התושבים משוכנעים: "ברלין תמשיך להיות עיר מטורפת". ברחוב שומרים על איפוק, אולם ברשתות החברתיות זועמים: "המצב עם הפליטים כבר ממש מגוחך"

עריכה: ניר חן

יממה לאחר פיגוע הדריסה, שבו נהרגו 12 בני אדם ונפצעו עשרות נוספים, האבל בברלין מורגש הערב (שלישי) בכל פינה. דצמבר, שבמהלכו העיר עמוסה בשווקים חגיגיים לקראת חג המולד, הפך מחודש של אורות נוצצים וקולות ילדים צוהלים במתקני השעשועים בירידים, לחשוך. בברייטשיידפלאץ, הכיכר שבה אירע הפיגוע, מאות בני אדם הגיעו לחלוק כבוד להרוגים. הם מגיעים בקבוצות קטנות, עוצרים באזור ההנצחה ומניחים פרח, או מדליקים נר.

לא תראו שם שלטים נגד הפליטים, וגם לא תמצאו אנשים שעומדים מאחורי כתבי הטלוויזיה הרבים וצועקים קריאות בגנות המהגרים. ליד השלטים שעליהם נכתב "למה, למה, למה?" ו"עד מתי?", סיפר לוואלה! NEWS מתיאס, צעיר גרמני תושב ברלין: "אנחנו באים להתאבל על האירוע הנורא שקרה. ברלין תמשיך להיות העיר המטורפת שהיא, שיש בה הומואים וסטרייטים ומסיבות משוגעות ומשפחות ופליטים ויהודים והכול. כולם ממשיכים להיות רצויים בבירת גרמניה".

עוד בוואלה! NEWS:
מחסומי בטון ושוטרים בלבוש אזרחי: כוננות מוגברת ברחבי אירופה
ישראלים שחזרו מברלין על השוטרים: "הם שתו בירה בזמן הפיגוע"
דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בברלין: "המחבל נשמע לקריאותינו"

עצרת זיכרון לנרצחי הפיגוע בברלין, 20 בדצמבר 2016. יניב דורנבוש, מערכת וואלה!
"אי אפשר להגיד שאנחנו מרגישים לגמרי בטוחים". נרות זיכרון בזירת הפיגוע/מערכת וואלה!, יניב דורנבוש

בזמן שמתיאס הניח פרח, עמדו בצד שישה בני משפחה, אב, אם וארבעת ילדיהם, ברלינאים שהגיעו להדליק נרות אדומים. "כולם רצויים כאן", אמר האב, "אבל אי אפשר להגיד שאנחנו מרגישים לגמרי בטוחים כאן". בסמוך לזירה, אפרת, שהגיעה מתל אביב עם שתי חברותיה לביקור קצר בברלין, סיפרה: "טיילנו היום לגמרי כרגיל, וגם לא הרגשנו משהו יוצא דופן ברחובות. לצערנו, פיגועים זה חלק משגרת חיינו".

"אתמול בזמן הפיגוע לא הייתי זמינה, והדבר היחיד שהטריד אותי זה ליידע את כל הקרובים בארץ שהייתי בסדר", אמרה. לדבריה, "זה מאוד עצוב לשמוע שכל כך הרבה אנשים נפגעו וזה בהחלט מכביד על התחושה בטיול שאמור להיות כיף ושובר שגרה. ראינו עכשיו אנשים שרים שירי חג המולד בשוק סגור, ותהינו אם זו מחווה להרוגים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עצרת זיכרון לנרצחי הפיגוע בברלין, 20 בדצמבר 2016. יניב דורנבוש, מערכת וואלה!
"בהחלט מכביד על התחושה". נרות זיכרון בזירת הפיגוע/מערכת וואלה!, יניב דורנבוש

העצבים המתוחים של הממשל וכוחות הביטחון בברלין הובילו לכך שעשרות השווקים שפועלים בעיר, מרביתם תחת אבטחה מינימלית בלבד, נותרו היום סגורים. בברלין, צנעת הפרט עדיין קודמת לביטחונו. גם השוק הגדול באלכסנדרפלאץ והשוק הפופולרי בקרב התיירים הישראלים מאחורי קניון אלכסה סגורים, ועשרות הדוכנים עומדים נעולים, ללא ריחות הבשר, הטוגנים, הבוטנים הקלויים ודברי המתיקה שנישאים באוויר, מלווים באדי הגלוויין, יין חם מתובל, כמיטב המסורת של החג.

אמנם המבקרים בזירת הפיגוע שומרים על איפוק גם כשמצלמות הטלוויזיה פתוחות, אך ברשתות החברתיות נשמעה ביקורת נגד קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ומדיניותה הידידותית כלפי ההגירה. "כבר בזמני המצב עם מהגרים ופליטים היה רע, אבל עכשיו זה כבר ממש מגוחך", כתב פטריק בדף הפייסבוק של "טאגסשואו", מהדורת חדשות בגרמניה. "הגברת מרקל כבר קיבלה פרחים מהמחסל, שתתה איתו תה ואכלה עוגה", כתב גולש אחר.

אתר זיכרון לקורבנות הפיגוע בברלין, גרמניה. 20 בדצמבר 2016. AP
"הממשלה והתקשורת מנסות לטייח". זירת הפיגוע/AP

"אזרחי גרמניה סובלים ממניפולציות של הממשל, עד שזה גורם לי לבחילה! העולם צופה בגועל במה שקורה בגרמניה, מתי תתעוררו?", כתבה גולשת זרה, והוסיפה: "האם כל אישה צריכה להיאנס וכל משפחה צריכה לסבול מאובדן טראגי לפני שתשימו סוף לאסון ההגירה? המדינה שלכם מידרדרת והממשלה והתקשורת מנסות לטייח".

לקינוח, גולש מהמבורג כתב: "לאט לאט, הייתי אוהב מישהו כמו היטלר". גם גולשים ישראלים מצטרפים לחגיגה, כשבאחד מדפי הפייסבוק של תושבי ברלין הישראלים, גולש פרסם תמונה שהוסרה אחרי זמן קצר. בתמונה נראית פעילות משטרתית עם הכיתוב: "70 שנה אחרי שחיפשו כאן יהודים, סוף סוף מחפשים כאן מוסלמים".

לאחר הפרסומים על שחרור החשוד במעורבות בפיגוע וההבנה כי הנהג האמיתי עדיין חופשי, מעניין יהיה לראות אם השווקים יישארו סגורים, או שמא ייפתחו למעט הזמן שעוד נותר עד לחג במולד. בינתיים, האורות מעל מתקני השעשועים כבויים, וחג המולד השנה בבירת גרמניה יהיה, כך נראה, עצוב - ומתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully