וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי בגרמניה: "ייתכן שלא עצרנו את המחבל מברלין"

20.12.2016 / 17:00

התובע אישר את הדיווחים לפיהם המשטרה מטילה ספק בכך שעצרה את האדם שהוציא לפועל את המתקפה בשוק חג המולד, שבה נהרגו 12 איש. מוקדם יותר דווח כי המפגע החמוש טרם נתפס. מפקד המשטרה של גרמניה: "יש להיערך לקראת מתקפות נוספות"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

פיטר פרנק, התובע הכללי של גרמניה, אישר היום (שלישי) במסיבת עיתונאים כי ייתכן שהאדם שנעצר בחשד לביצוע המתקפה בברלין, שבה פגעה משאית בשוק חג המולד ודרסה למוות 12 איש, הוא אינו המפגע, וכי ייתכן שישנם מעורבים נוספים. "עלינו להתרגל לרעיון שהוא ככל הנראה לא המבצע או שהוא לא השתייך לקבוצת המבצעים", אמר. פרנק ציין כי 30 מתוך עשרות הנפגעים נפצעו באורח קשה, וכי עדיין לא זוהו כל הקורבנות, אך מאמינים כי רובם אזרחי גרמניה. בין הפצועים גם ישראלי שנפגע באורח קשה.

העיתון הגרמני די וולט דיווח מוקדם יותר כי המחבל שביצע את פיגוע הדריסה טרם נתפס והוא עדיין מסוכן. לפי הדיווח, הוא עדיין מחזיק באקדח ששימש אותו להרוג את הנוסע הפולני במשאית, וכי מבקש המקלט מפקיסטן שנמצא במעצר אינו קשור לאירוע. משטרת ברלין מסרה כי היא בכוננות גבוהה וקראה לתושבים לשמור על ערנות.

הולגר מונכ, מפקד המשטרה של גרמניה, אמר כי על הרשויות להיערך לקראת מתקפות נוספות, הדומות לזו שאירעה אתמול. מונכ ציין כי עשויים להיות "חקיינים" שיינסו להוציא לפועל פיגועים בדפוס פעולה דומה. ראש המשטרה העירונית אמר כי בימים הקרובים תוגבר הכוננות בעיר ואף יוקמו מחסומים ברחובות. האחראי על ביטחון הפנים בעיריית ברלין הוסיף כי חגיגות השנה החדשה ייערכו כמתוכנן, אך ייבחנו הצעדים הביטחוניים.

המשאית עימה בוצע פיגוע הדריסה בברלין מובלת מזירת הפיגוע, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
המשאית מהפיגוע בשוק נגררת בכבישי ברלין, היום/רויטרס

הקנצלרית אנגלה מרקל הבטיחה היום להעניש את האחראים ואמרה כי "אנחנו חייבים להניח כי מדובר בטרור". לדבריה, אם אכן יהיה מדובר בפליט, "זה יהיה מחליא במיוחד". שר הפנים תומאס דה מזייר אמר כי "אין ספק" שמדובר במתקפה ואמר כי החשוד הגיע לגרמניה בדצמבר ולברלין בפברואר.

מהחקירה עולה כי הנהג הדורס ירה למוות באזרח פולני, שנמצא מת בכלי הרכב לאחר המתקפה. בדי וילט ציטטו את התקשורת הפולנית, שלפיה ייתכן שהמשאית נחטפה בברלין אתמול בשעות אחר הצהריים, כשחנתה מול משרדי החברה בעיר כשהיא אמורה לפרק קורות פלדה שהובאו מאיטליה. בן דודו של האזרח הפולני ובעלי החברה אמר כי הוא לא הצליח ליצור עמו קשר מאז אתמול אחר הצהריים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
זירת פיגוע הדריסה בשוק חג מולד בברלין בבוקר שאחריי, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בברלין, היום/רויטרס
זירת פיגוע הדריסה בשוק חג מולד בברלין בבוקר שאחריי, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בברלין, היום/רויטרס

מרקל ספגה ביקורת נוקבת וחוותה ירידה חדה בפופולריות שלה בשל מדיניותה, שאפשרה לכמיליון מהגרים ופליטים להיכנס למדינה בשנה שעברה. לדבריה, אם אכן פליט ביצע את הפיגוע, "זה יהיה מחליא במיוחד". הקנצלרית הוסיפה כי "עלינו להניח שהייתה זאת מתקפת טרור, על אף שאין לכך עוד ודאות מוחלטת".

עם זאת, שר הפנים של מדינת המחוז חבל הסאר הכריז היום כי גרמניה נמצאת במצב של מלחמה אחרי פיגוע הדריסה, והעביר ביקורת מרומזת על מרקל. "יש אנשים שלא רואים זאת, אלו שרוצים לראות רק טוב", אמר קלאוס בוילון לרשת הגרמנית SR. מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה, שרשמה הצלחות ניכרות בבחירות לפרלמנטים של מדינות המחוז בשנה האחרונה ומקווה להיכנס לפרלמנט הפדרלי בשנה הבאה, אמרה: "הטרור האסלאמי הקיצוני פגע בלבה של גרמניה". פראוק פטרי הוסיפה כי המדינה "אינה בטוחה יותר".

משרד הפנים בגרמניה הודיע כי שוק חג המולד בברלין יישאר סגור והמשטרה בעיר תתגבר את הסיורים ברחביה. בערים אחרות במדינה יתקיימו אירועים דומים עם אבטחה מוגברת. גם בריטניה תבחן מחדש את סידורי האבטחה באירועי חג המולד לנוכח הפיגוע הקטלני בברלין. הבוקר פשטו כוחות מיוחדים על על מחסן בנמל התעופה טמפלהוף בעיר, ששימש מקלט לפליטים ושבו שהה, אולם לא נעצרו חשודים.

זירת פיגוע הדריסה בשוק חג מולד בברלין בבוקר שאחריי, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
נרות זיכרון בברלין, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully