וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בברלין: "החשוד היה במעקב מחשש לתכנון פיגועים - אך הוא הופסק"

דב גיל הר, שליח וואלה! NEWS בברלין

21.12.2016 / 19:55

המצוד אחר החשוד ברצח 12 בני אדם בפיגוע דריסה השבוע עולה שלב, ובגרמניה מנסים להשיג כל שביב מידע כדי לאתרו במהרה. אביו סיפר לרדיו התוניסאי: "הוא היגר לפני שבע שנים ונאסר באיטליה"

צילום: באמצעות אפליקציית 'וואוי', עריכה: ניר חן.

הרשויות בגרמניה הציעו היום (רביעי) מאה אלף אירו למי שיסייע באיתורו של אניס עמרי, תוניסאי בן 24 שחשוד בביצוע פיגוע הדריסה בברלין שבו נהרגו 12 בני אדם ונפצעו כ-50. בהודעת התביעה הפדרלית נמסר כי החשוד, שאחריו מתנהל מצוד נרחב במדינה וברחבי אירופה, עלול להיות "חמוש ומסוכן" והפצירו בתושבים להודיע למשטרה אם הם מבחינים בו. בסוכנות הידיעות אי-פי דווח כי עמרי, שהשתמש בשמות בדויים, היה השנה תחת מעקב למשך כמה חודשים.

אביו סיפר לתחנת רדיו בתוניסיה כי בנו עזב את המדינה לפני שבע שנים ונאסר לתקופה מסוימת באיטליה במהלך הזמן הזה. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי בני משפחתו נחקרו בידי כוחות הביטחון בתוניסיה. בהודעה שפרסמה התביעה נאמר כי גובהו ומשקלו של עמרי ממוצעים, שיערו שחור ועיניו חומות. גורמים בתביעה בברלין מסרו לאי-פי כי הם פתחו נגדו בחקירה ב-14 במרץ לאחר שקיבלו מידע מרשויות הביטחון הפדרליות. הן הזהירו כי עמרי, שהוגדר כאיום על ידי הרשויות במדינת נורדריין-וסטפאליה שבמערב גרמניה, עשוי לתכנן שוד ולרכוש רובים אוטומטיים שישמשו אותו למתקפה.

מהמעקב עלה כי החשוד היה מעורב בסחר בסמים בפארק בעיר ובתגרה בפאב, אך לא היו ראיות לכך שהוא אכן מתכוון לבצע פיגוע. המעקב אחריו הופסק בספטמבר. בצו המעצר שלו נמסר כי עמרי השתמש בשישה שמות בדויים. החיפושים אחריו החלו בעקבות מסמכי השהייה שלו, שנמצאו במשאית ששימשה לדריסה בשוק חג המולד.

עוד בנושא:
אורות החג התחלפו בנרות זיכרון: "כולם עדיין רצויים בבירת גרמניה"
גרמניה: החשוד בפיגוע - מהגר תוניסאי שנעצר והיה אמור להיות מגורש
דליה נעדרת בברלין 48 שעות אחרי הפיגוע: "מודאגים מאוד לגורלה"

צו המעצר של החשוד בפיגוע הדריסה בברלין, גרמניה, 21 בדצמבר 2016. רויטרס
מצוד מתמשך. צו המעצר לחשוד בביצוע הפיגוע/רויטרס

ברשת CNN דווח כי הוא נעצר בחודש אוגוסט בשל מסמכים מזויפים, אך שוחרר בידי בית משפט. שר הפנים של מדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה אמר כי הוא היה מוכר לסוכנויות הביטחון הגרמניות מאז החודש שעבר לנוכח התקרבותו לחוג תומכיו של מטיף אסלאמי קיצוני, הידוע בשם אבו וולא, שנעצר בחודש שעבר בעצמו. לדבריו, ניסיונות הגירוש של החשוד נכשלו מאחר שלו היו מסמכים מזהים והרשויות בתוניסיה לא אישרו כי הוא אכן אזרח המדינה.

המשטרה פשטה על מקלט לפליטים באמריך, שבמדינת המחוז שבמערב גרמניה, שם הונפקה אשרת השהייה של החשוד. ככל הידוע, הוא הגיע לאיטליה ב-2012 ולגרמניה בשנה שעברה, שם הגיש בקשת מקלט. הוא קיבל אישור שהייה זמני באפריל, אך ביוני בקשתו נדחתו. עם זאת, שר הפנים של נורדריין-וסטפאליה אמר כי מסמכי הגירוש שלו לא היו מוכנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זיכרון לקורבנות פיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין. גרמניה, 21 בדצמבר 2016. AP
נרות זיכרון בזירת הפיגוע/AP

בבילד דווח הבוקר כי נהג המשאית הפולני ניסה למנוע את המתקפה, ונותר בחיים עד לרגע הדריסה. על פי גורמים המעורים בחקירה, הוא נאבק במחבל וניסה למנוע ממנו לדרוס את הנוכחים בשוק חג המולד בברייטשיידפלאץ. עוד דווח כי המחבל דקר את הנהג זמן קצר לפני המתקפה, והוא מת במקום. לאחר עצירתה של המשאית, המחבל ירה בנהג בנשק חם. עם זאת, בסוכנות הידיעות הגרמנית דווח כי לא נמצאו בזירה ראיות המצביעות על שימוש באקדח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully