וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההלם והכאב, תושבי ברלין שבים לשוק המצולק והמדמם

המתחם שאליו שעטה המשאית שלקחה את חייהם של 12 איש, בהם דליה אליקים, נפתח מחדש, ואליו זרמו אנשים שביקשו להדליק נר ולהזיל דמעה על הקורבנות. למרות מצג האחדות, הם חוששים: "הטרור תמיד ימצא דרך לפגוע בנו". דיווח מיוחד מברלין

צילום: דב גיל-הר באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי, עריכה: שניר דבוש

שלושה ימים לאחר הפיגוע הקשה בברייטשיידפלאץ, יריד חג המולד בברלין נפתח היום (חמישי) מחדש, בזמן שהרשויות עדיין דולקות אחרי אניס עמרי - אזרח תוניסיה החשוד בביצוע פיגוע הדריסה שבו נהרגו 12 בני אדם. הדוכן הראשון ששב לפעילות במתחם בבירת גרמניה היה דוכן הנקניקיות, שאליו דהרה המשאית במהירות של עשרות קמ"ש ודרסה עשרות רבות – בהם דליה אליקים, שהיום נודע כי היא אחת ההרוגות. בעלה רמי עדיין מאושפז באורח קשה.

עשרות צלמים וכתבים מכל העולם התרכזו לתעד את גלילת התריס, את העמסת מאות הנקניקיות לתוכו, את הבשר שחזר להיצלות ואת מנת הוורסט המסורתית הראשונה שנמכרה. לא רחוק משם, בפינת הזיכרון המרכזית מתוך לפחות שש, ממשיכים להגיע תושבי ברלין ומקומות אחרים כדי להדליק נר, לשים פרח, ולהזיל דמעה על קורבנות הטרור שהכה בלב המדינה החזקה ביותר באירופה.

הדוכן שנפגע בפיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין נפתח היום מחדש, 22 בדצמבר 2016. דב גיל הר באמצעות וואווי, מערכת וואלה!
הריחות חזרו לשוק. דוכן הנקניקיות בברלין, היום/מערכת וואלה!, דב גיל הר באמצעות וואווי

"זה לא יאומן. זה עצוב, עצוב מאוד", אמרה ג'נינה, תושבת העיר. "אני חושבת שהטרוריסטים הם אנשים מאוד טיפשים, הם חסרי מזל בארצם שלהם, הם הגיעו אלינו (לגרמניה) כדי להיות מאושרים, אבל הם לא. הם רוצים שאנחנו נהיה לא מאושרים". קלאודיה והלה הגיעו לשוק כדי לראות את התגובות למצב ולהתפלל "עבור הנשמות במקום הזה".

קלאודיה סיפרה כי היא חששה מפני אירוע טרור כמו זה, ובנימה קודרת היא הוסיפה שהיא בטוחה שהוא לא האחרון. "אנחנו בעיר הבירה, לכן זה 'נורמלי' שמשהו כזה יקרה", אמרה. "אני בטוחה שזה לא האירוע האחרון. לא חושבת שאפשר לעצור טרוריסטים. הטרור תמיד ימצא דרך לפגוע בנו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שוטרים מציבים חסמי בטון מחוץ לשוק חג מולד בכיכר ברייטשד בברלין, 22 בדצמבר 2016. רויטרס
אבטחה ובטונדות בכניסה לשוק בברלין, היום/רויטרס

הית'ם הגיע לחלוק כבוד עם משפחות. "אני חושב על האנשים שנהרגו כאן. אני חושב על בני משפחותיהם. על מה שקרה ביום שני בערב", סיפר. "אתה יודע מה קורה בעולם ואירוע כזה יכול לקרות גם בברלין, אבל כאשר זה באמת קורה, ברגע הראשון אתה נכנס להלם. מצד שני, אנחנו מברלין, אנחנו חזקים, אני מאוחדים בסיטואציות כאלה. עשינו זאת בעבר וזה מה שגורם לנו להתאחד גם היום".

בין הבאים לפינת הזיכרון בשוק חג המולד המצולק היו גם תושבים מוסלמים, בהם פליטים מעיראק שבאו לגנות את המעשה הרצחני שעליו קיבל אחריות דאעש - ארגון שהביא להרס ולהרג רבים במולדתם. אחד מהם אמר לוואלה! NEWS כי "אין בזה אנושיות. שום אנושיות. הטרוריסט המוסלמי הזה, הוא עשה משהו בלתי ניתן להסבר".

מכל עבר נתלו שלטים, חלקם נאיביים, אבל אחד גדול שמושך את תשומת הלב ובו מילה אחת בלבד: "Warum? (למה)".

שוק חג המולד בברלין נפתח לאחר הפיגוע. דצמבר 2016. דב גיל-הר, מערכת וואלה! NEWS
"למה?", נכתב בשלט גדול שמשך את תשומת לב העוברים ושבים/מערכת וואלה! NEWS, דב גיל-הר
דגל ישראל בין נרות הזיכרון לזכר קורבנות פיגוע הדריסה בברלין, שוק חג המולד בברלין, 22 בדצמבר 2016. דב גיל-הר באמצעות הוואווי, מערכת וואלה!
דגל ישראל בפינת זיכרון בשוק, היום/מערכת וואלה!, דב גיל-הר באמצעות הוואווי
שוטרים מציבים חסמי בטון מחוץ לשוק חג מולד בכיכר ברייטשד בברלין, 22 בדצמבר 2016. רויטרס
שוטרים מציבים חסמי בטון מחוץ לשוק חג מולד בכיכר ברייטשד בברלין, 22 בדצמבר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully