וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד של ח"כית מהליכוד: "לא אגיע לכנסת עד שתיחקר פרשת ילדי תימן"

נורית קורן מסרה מכתב לנתניהו, שבו הדגישה כי לא תשתתף בהצבעות ובדיונים במשכן עד להקמת ועדת חקירה להיעלמותם של בני העולים מתימן. הח"כית, שנמנעה מלהצביע על התקציב, טוענת כי ח"כ ביטן "מערים קשיים ומכשולים"

צילום: רוני כנפו, גנזך המדינה וארכיון עמותת עמר"ם, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

ח"כ נורית קורן (הליכוד) הודיעה אתמול (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא לא מתכוונת לשוב לכנסת עד להקמת ועדה מיוחדת לחקר האמת בפרשת ילדי תימן, המזרח והבלקן. קורן לא השתתפה הלילה בהצבעות על התקציב הדו-שנתי והצהירה כי לא תשתתף בעתיד בהצבעות, בדיונים או בפעילות בכנסת אם לא תתקבל בקשתה.

במכתב ששיגרה לנתניהו האשימה קורן את יו"ר הקואליציה דוד ביטן, חבר במפלגתה, בהערמת "קשיים ומכשולים שלא מן המניין" בנוגע להקמת הוועדה. זאת, לדבריה, למרות שבפגישה שערכה לאחרונה עם נתניהו, "ראש הממשלה הבין את הצורך הציבורי בהקמת הוועדה ואף אישר את הקמתה בראשותי".

"זו תקופה ארוכה שח"כ ביטן מוליך אותי שולל, תוך שהוא מציג בפניי מצג שווא לפיו הוא פועל ליישום הקמת הוועדה", טענה חברת הכנסת, שהוסיפה כי לפני שבועיים הודיע לה ביטן שהוא פועל להקמת ועדה מיוחדת מול הגורמים הרלוונטים - אך התברר לה כי אין אמת בדברים. "הוא ביקש ממני לדבר עם מנכ"ל הכנסת בנושא – וכך עשיתי. אולם, לצערי הרב נוכחתי לגלות כי דבריו הם דברי סרק ולעג ואין לו כל כוונה לפעול בנושא".

עוד בוואלה! NEWS:
בתום לילה ארוך: הכנסת אישרה את תקציב המדינה הדו-שנתי
החיים החדשים של האסיר קצב: בלי יציאות בערב ובלי לעזוב את הארץ
"סבלה כל כך בחייה הקצרים": הרצח המסתורי של וג'דאן בת ה-17

ח"כ נורית קורן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, 5 בנובמבר 2016. דוברות עיריית באר שבע, אתר רשמי
"בקשתי היחידה הייתה הקמת הוועדה". ח"כ קורן/אתר רשמי, דוברות עיריית באר שבע

קורן הדגישה במכתב כי החליטה לעזוב את משכן הכנסת עד שבקשתה תיענה משום שסברה שזו טובת העניין וטובת המשפחות שבשמן היא פועלת. "אין לי כל ברירה", כתבה. "לפני צאתי מהכנסת הודעתי גם בלשכתך שאני יוצאת ומבקשת לדבר איתך בדחיפות, ובמקביל הודעתי לח"כ ביטן שאני יוצאת מהכנסת ותשובתו המפתיעה הייתה 'תהי בריאה'. החלטתי שאיני חוזרת למשכן הכנסת עד שתוקם הועדה המיוחדת שאישרת את הקמתה".

הח"כית מהליכוד הדגישה כי הקמת הוועדה אינה מצריכה תקציב מיוחד. "לא ביקשתי תקציבים קואליציוניים לנושא זה או אחר", כתבה. "בקשתי היחידה הייתה הקמת הוועדה. אני פועלת מדם ליבי ומבחינתי זהו הנושא החשוב ביותר שעומד על הפרק כרגע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ח"כ הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"מוליך אותי שולל". ביטן/נועם מושקוביץ

השבוע אישרה ועדת החוקה, חוק ומשפט פה אחד את צו ועדות חקירה, שמאפשר היתר עיון בחומרי ועדת החקירה הממלכתית בעניין היעלמותם של הילדים בני העולים מתימן בשנים הראשונות של המדינה. זאת, לאחר שבנובמבר האחרון קיבלה הממשלה את ההחלטה להתיר את חשיפת החומרים, וכעת, נותר רק לראש הממשלה לחתום על הצו לפני חשיפת הפרוטוקולים. ביוני האחרון מינה ראש הממשלה את השר צחי הנגבי לטיפול בנושא.

על פי הצו, יפורסמו לציבור הפרוטוקולים החסויים של ועד כהן-קדמי משנת 2001, וכן רשימות שנתפסו על ידי הוועדה, מידע על התנהלות רשויות הרווחה באותה עת ועוד. ועדת כהן-קדמי בחנה את הטענה למעורבות ממסדית בהיעלמות ילדי תימן, וכן מקרים פרטניים שהובאו לעיונה.

מתוך 1,053 מקרים שאותם בחנה הוועדה, נקבע כי 979 ילדים מתו, 69 הוגדרו "עלומים" (מקרים שבהם לא נמצאה עדות למיקומם הנוכחי של הילדים) – ש-13 מהם עוד בתימן, וחמישה אותרו. עם זאת, משפחות הילדים לא קיבלו את ממצאי הוועדה וטענו כי הילדים לא מתו אלא נחטפו והועברו לאימוץ אצל משפחות אחרות מעוטות או חשוכות ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully