וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סבלה כל כך בחייה הקצרים": הרצח המסתורי של וג'דאן בת ה-17

עדי חשמונאי ופואד סלמה

22.12.2016 / 0:05

אלפים השתתפו בהלווייתה של וג'דאן אבו חמיד בכפר כסרא סמיע שבגליל. מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מואפק טריף, קרא לתושבים הזועמים על מותה לשמור על איפוק ולא לקחת את החוק לידיים. "היא הייתה ילדה שכולם אהבו", ספד לה אחד ממוריה

צילום: אדריאן הרבשטיין

הלווייתה של וג'דאן אבו חמיד בת ה-17, שגופתה נמצאה אתמול בפארק הסלעים בכפר כיסרא סמיע שבגליל המערבי, נערכה אמש (רביעי) בהשתתפות אלפי אבלים. ההחלטה לקבור אותה היום בכל מחיר, למרות שעת הלילה הלא שגרתית לקיום טקסי אשכבה בעדה הדרוזית, משקפת אולי באופן סמלי את המסתורין והזעזוע העמוק הפוקד את הכפר ואת העדה מאז היוודע דבר מותה של אבו חמיד.

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מואפק טריף, הביע בדברי ההספד שנשא בהלווייה גינוי חריף לרצח וקרא שלא לקחת את החוק לידיים ולהמתין לסיום החקירה. טריף הוסיף כי אתמול התחייבו בני משפחתה של אבו חמיד לא לבצע שום מעשה בניגוד לחוק וקרא לאיפוק. גם נציג המשפחה, ד"ר זיאד אבו חמיד, חזר בהספדו על קריאתו של טריף.

במהלך היום, המשיכו חוקרי היחידה המרכזית של מחוז הצפון במשטרה לחפש רמזים לתעלומה האופפת את הרצח שהתרחש בכפר הדרוזי הגלילי והפסטורלי. במרחק של מטרים ספורים מהמקום בו נמצאה גופתה עומד ביתה של אבו חמיד, ריק מבני משפחתה. השכם בבוקר יצאה המשפחה לבית העם של הכפר, כדי לקבל את פני מאות המנחמים המזועזעים שבאו לנסות להקל על האבל הכבד שנפל עליהם.

עוד בוואלה! NEWS:
החיים החדשים של האסיר קצב: בלי יציאות בערב ובלי לעזוב את הארץ
מתווה בסכנה: בג"ץ דורש שכל תושבי עמונה יתחייבו לפינוי מרצון
דיווחים בסוריה: אסד השתלט על חאלב לחלוטין; אחרוני המורדים עזבו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
זעזוע עמוק. ההלווייה בבית העם בכסרא סמיע, הערב/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"ההורים שלה לא עזבו אותה לרגע". ההלווייה בבית העם בכסרא סמיע, הערב/מערכת וואלה, צילום מסך

"וג'דאן עברה תאונה קשה שבעקבותיה היא לא הלכה שנתיים לבית הספר. היא נפלה במדרגות ביתה וסבלה משברים ברגליים, באגן ובגב. בזמן שחברותיה סיימו את כיתה ט' והמשיכו לכיתה י' היא נכנסה ויצאה מבית החולים לצורך ניתוחים. היא הייתה כל כך רזה ושברירית שלא האמנו שהיא תשרוד את זה", סיפרה סאוסן אבו חמיד, קרובת משפחה של וג'דאן, שישבה עם המנחמות בבית העם. "ההורים שלה תמכו בה ולא עזבו אותה לרגע. הייתה תקופה שאבא שלה עזב את העבודה, כדי לתמוך בה והיא לא ויתרה. במהלך השיקום, היא הצליחה להדביק את הפערים בלימודים ורק השנה, בכיתה י"א היא חזרה לבית הספר. למרות כל מה שהיא עברה, היא הצליחה להיות תלמידה מצטיינת".

"בתקופה האחרונה וג'דאן השתחררה מהשיקום וחזרה לבית הספר בשמחה גדולה. לא ראינו שום דבר חריג בהתנהגות שלה" הוסיף בכאב אביה, בהזאד אבו חמיד, בריאיון לאתר "אל-מסדר". לדבריו, "וג'דאן הייתה בחורה מלאת חיים, היא הצחיקה את כל המשפחה, הייתה הליצנית שלנו. קשריה עם החברות שלה, האחים והשכנים היו מאוד מיוחדים וחזקים".

"המלאך של בית ספר"

"וג'דאן הייתה המלאך של בית הספר. היא הייתה תלמידה מצטיינת, מקסימה, טובת לב, וילדה יפה שכולם אהבו אותה", ספד לה אחד המורים. אתמול בשעה 13:30 בצהריים יצאה וג'דאן מבית הספר שבמשך שנתיים ייחלה להתחיל בו את לימודיה. כשעה אחר כך התגלתה גופתה, מוטלת בפארק הסלעים על ידי תושב האזור שיצא לצעידה יומית.

"המרחק בין בית הספר לבית שלה הוא ממש אפסי. בדרך חזרה מבית הספר, מטרים ספורים לפני פארק הסלעים ואולי 100 מטרים מביתה, הדוד שלה פגש אותה. הוא דיבר איתה, צחק איתה והכל היה טוב ויפה. הוא היה האחרון שראה אותה, זה היה כנראה כמה דקות לפני שהיא נרצחה" סיפר בכאב זיאד אבו חמיד, שכן וקרוב משפחתה של וג'דאן לוואלה! NEWS.

זירת רצח הנערה בת ה-17 בכסרא סמיע, 21 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
תושב שיצא לצעידה יומית גילה את גופתה של אבו חמיד. פארק הסלעים בכסרא סמיע, היום/אדריאן הרבשטיין

זעקות השבר שבקעו משירת המקוננות בבית העם במהלך היום הסתירו בתוכן גם את אווירת הזעם המורגשת בכפר מאז הרצח. זמן קצר אחרי שנמצאה גופתה של וג'דאן נענה בית המשפט לבקשת המשטרה והטיל צו איסור פרסום על פרטי החקירה. ביממה שחלפה מאז המשיכו ניידות משטרה רבות לסייר בכפר על מנת למנוע התפרצויות זעם כלפי בני משפחותיהם של מי שהאצבעות המאשימות של התושבים הופנו כלפיהם.

בשל המתיחות החליטו כבר אתמול נכבדי העדה הדרוזית ובראשם השייח' טריף, להשבית היום ומחר את הלימודים בכפר. מחר יצאו התלמידים לחופשת הסמסטר שתימשך עד ל-9 בינואר. בבית הספר התיכון הרב-תחומי של הכפר התכנסו הצוותים הפדגוגיים להיערך ליום שבו יחזרו התלמידים ללימודים.

גופת נערה נמצאה בפארק ליד ביתה בכפר כיסרא סמיע שבגליל המערבי. אדריאן הרבשטיין
אתר פופולרי לטיולים. חיפושים בקרבת זירת הרצח, היום/אדריאן הרבשטיין

עד למקרה הרצח היה פארק הסלעים אתר פופולרי למטיילים. היום, אמרו השכנים שהביטו בעיניים כלות על החוקרים שהמשיכו לחפש ראיות בזירה, מה שהיה כבר לא יהיה יותר. האתר שמשך אליו מטיילים מכל הארץ ושימש את תושבי הכפר לצרכי פנאי ונופש, איבד את תמימותו המתעתעת.

"זה ממש מתסכל. נערה בת 17, מלאכית, שכל כך סבלה בחייה הקצרים, נרצחה לאור יום במרחק של מטרים מהבית שלי" אמר אחד השכנים. "זה משגע אותי כי באותה שעה הייתי בבית ולא שמעתי כלום. זה משגע אותי שהיו פועלי בניין בבית הסמוך וגם שם אף אחד לא שמע ולא ראה כלום. הבית של ההורים שלה נמצא כמה בתים מכאן, גם הוא מול הפארק", הוסיף. "איך היה אפשר לרצוח באכזריות כזאת במקום שנראה לכאורה הסביבה הכי בטוחה של ילדה טהורה שלא עשתה רע לאף אחד".

(עדכון ראשון: 22:57)

וג'דאן אבו אחמד בת ה-17 מכפר כסרא. hledawy.net, אתר רשמי
"נערה מלאכית, שכל כך סבלה בחייה הקצרים". וג'דאן אבו חמיד/אתר רשמי, hledawy.net
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully