וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח נוסף: גופת נערה בת 17 עם סימני אלימות נמצאה בצפון

עדי חשמונאי ופואד סלאמה

20.12.2016 / 22:44

יג'דאן אבו חמיד נמצאה ללא רוח חיים בפארק סלעים בכסרא-סמיע, כשעליה סימני אלימות. ראש המועצה: "זה לא המסלול שהיא עוברת בו בכל יום בדרך חזרה מבית הספר". מוקדם יותר היום התגלתה בצפון גופת אישה נוספת עם סימני אלימות

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: ניב מעוז

גופת נערה בת 17 נמצאה היום (שלישי) בפארק סלעים, סמוך לביתה בכפר כיסרא-סמיע שבגליל המערבי. כוחות המשטרה ומד"א שהגיעו למקום דיווחו כי היא נמצאה כשעליה סימני אלימות וללא רוח חיים. פרמדיקים של מד"א קבעו את מותה של הנערה, יג'דאן אבו חמיד, והמשטרה פתחה בחקירת הנסיבות. מוקדם יותר היום אותרה בצפון גופה של אישה נוספת, בת 31, כשעליה סימני אלימות.

"ראינו נערה כשהיא ללא רוח חיים ועם סימני אלימות קשים. ניסינו להעניק לה טיפול רפואי, אך הפציעות שלה היו קשות ונאלצנו לקבוע את מותה במקום", סיפר פרמדיק מד"א גלעד יוסף.

אבו אחמד היתה תלמידת כיתה י"א בבית הספר הרב תחומי בכפר. בעקבות מותה כונסה ישיבה בכפר, בנוכחות מנהיגי העדה הדרוזית. בין היתר החליטו כי ישביתו מחר את בית הספר התיכון בכפר.

לקריאה נוספת:
בקיבוץ בצפון מתקשים לעכל את הרצח המסתורי של הצעירה: "טרגדיה גדולה"
שוטר החשוד במסירת מידע לעבריינים: "פחדתי על המשפחה שלי"

הכניסה למושה מגדל בה נמצאה גופתה של צעירה בת 20, 20 בדצמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
האזור שבו אותרה הצעירה, הבוקר במושבה מגדל/חטיבת דובר המשטרה

ראש המועצה המקומית כיסרא-סמיע, נביה אסעד, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "עובר עלינו ערב קשה מאוד. הכפר בהלם". לדבריו, "הנערה סיימה את לימודיה בשעה 13:30 בצהריים, והגופה שלה התגלתה בשעה 14:30 בפארק הסלעים הסמוך לבית הספר. עובר אורח עבר שם במקרה, ראה את הגופה והזעיק מיד את המשטרה".

"הפארק אמנם נמצא ליד בית הספר ובמרחק של לא יותר מ-200 מטרים מביתה, אבל זה לא המסלול שהיא עוברת בו בכל יום כשהיא הולכת לבית הספר או חוזרת ממנו", הסביר אסעד. "אף אחד לא מבין מה היא עשתה בפארק הסלעים. אם היא הגיעה לשם מרצון או בכפייה - זאת תעלומה". הוא הוסיף כי "המשפחה שלה היא מאוד מכובדת ונורמטיבית".

תושב הכפר הוסיף: "מדובר בנערה טובה, מקסימה, תלמידה טובה ונעימת הליכות:". לדבריו, מדובר ב"בחורה מבית טוב. מדובר בכפר שקט, אין אצלנו אירועים כאלה. כל הכפר בהלם והרוחות סוערות. אנחנו עדיין מנסים לעכל איך אפשר לרצוח ילדה מקסימה כזאת שלא עשתה רע לאף אחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר כי הרצח הוא דוגמה נוספת לתופעת האלימות כלפי נשים במגזר הערבי. "הבוקר שמענו דיווח נורא על גופה של אישה שנרצחה שנמצאה מוטלת בצידי הכביש, לא עברו 12 שעות ואנו כבר שומעים שמצאו את גופתה של יג'דאן אבו חמיד והיא רק בת 16 (!!) לאחר שנדקרה באכזריות. רצח הנשים והאלימות בכלל הם התופעות הקשות ביותר איתם אנו מתמודדים כחברה", כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

תושב הכפר: "אנחנו עדיין מנסים לעכל איך אפשר לרצוח ילדה מקסימה כזאת שלא עשתה רע לאף אחד"

לדבריו, הרשויות נושאות גם הן באחריות למצב הקשה. "נכון שקיימת אחריות ברורה וישירה על המשטרה שמזניחה את הנושא, לא נותנת מענה לנשים ובמקרים רבים אינה מפענחת את הרציחות - ואם כבר מפענחת בסוף סוגרת עם הרוצחים עיסקאות טיעון מקלות במקום להעניש בצורה החריפה ביותר. אך האחריות לא מוטלת רק על כתפי המשטרה, לנו כחברה יש אחריות גם כי זאת חובתנו האנושית והמוסרית וגם כי אין לנו את הפריבילגיה להאמין שמישהו אחר יביא לסיומה של התופעה הנוראית הזאת".

הבוקר אותרה גופת אישה בת 31 שעליה סימני אלימות בכניסה למושבה מגדל בסמוך לכינרת. הצעירה, שנמצאה בידי עובר אורח, התגוררה באחד הקיבוצים באזור. כוחות משטרה שהגיעו לזירה אספו ממצאים ופתחו בחקירה בחשד לרצח.

(עדכון ראשון: 16:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully