וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום לילה ארוך: הכנסת אישרה את תקציב המדינה הדו-שנתי

לאחר דיון בשלל ההסתייגויות, 60 חברי כנסת הצביעו בעד התכנית הכלכלית לשנתיים קרובות, שעומדת על 908 מיליארד שקל, ועל חוק ההסדרים. כחלון התגאה בתכנית הדגל של מיסוי דירה שלישית, ואמר כי "התקציב חברתי ועיוור צבעים". הרצוג: "תחילתה של שנה קשה לצעירים ולקשישים"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את תקציב המדינה לשנים 2017-2018/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

חברי הכנסת אישרו הלילה (חמישי) את תקציב המדינה לשנים 2018-2017 ואת חוק ההסדרים בקריאה שנייה ושלישית. בשעה 01:15 הכריז יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי תמו הדיונים בכל ההסתייגויות, וכי התכנית הכלכלית אושרה ברוב של 60 תומכים לעומת 48 מתנגדים. התקציב יעמוד בשתי השנים יחד על 906.8 מיליארד שקל, 446.8 מיליארד שקל ב- 2017 ו-460 מיליארד שקל ב- 2018.

שר האוצר, משה כחלון, שחוק הדגל שלו למיסוי דירה שלישית נכלל בחוק ההסדרים, אמר בתום ההצבעה כי "התקציב שאושר היום הוא תקציב חברתי ועיוור צבעים. תקציב שעוזר ומסייע לכל שכבות האוכלוסייה". לדברי כחלון, "התקציב הזה הוא של כל אזרחי המדינה. לא ימין, שמאל או מרכז. תקציב חברתי שנותן מענה לכל תחומי חיינו. זהו תקציב של צמיחה, צמצום הפערים החברתיים, הגדלת ההוצאה הציבורית, הפחתת מסים והמשך התנופה של כל משרדי הממשלה בדגש על המשרדים החברתיים"

מנגד, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג העביר ביקורת על חברי הקואליציה שאישרו את התקציב, ואמר כי "ממשלת ישראל העבירה הלילה תקציב ללא בשורה לאזרחים. תקציב שמסמן את תחילתה של שנה קשה למשפחה העובדת, לצעירים, לקשישים, למי שהגורל התאכזר לו ולכל מי שלא מאיים וסוחט". הרצוג הודה בדבריו לחברי האופוזיציה שפעלו כדי להיאבק בתכנית הכלכלית והגישו הסתייגויות.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב תטיל וטו? מועצת הביטחון תצביע היום על עצירת הבנייה בהתנחלויות
משפחתה של דליה מתוסכלת מהרשויות בגרמניה: "לא מקבלים תשובות"
החיים החדשים של האסיר קצב: בלי יציאות בערב ובלי לעזוב את הארץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ אמסלם דואג לרוח הטובה במליאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר ניסו ח"כים באופוזיציה, בעיקר מהמחנה הציוני, להפסיק את ההצבעות על התקציב במחאה על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו יצא מהמליאה לטענתם לצורך "לייב בפייסבוק". הניסיון לא צלח ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שניהל את הדיון במליאה, המשיך אותו חרף מחאתם. כעבור דקות אחדות שב נתניהו להצבעות, אף שלקואליציה היה רוב. ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) ניסה להנעים את זמנם של הח"כים - וחילק במליאה סוכריות וחטיפים.

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), מרכזת האופוזיציה, אמרה: "כבר הבנו הבוקר שבוחן המציאות של נתניהו לקוי. במקום לשבת עכשיו במליאה ולהצביע על התקציב הגרוע שהוא מביא לאישור, הוא יושב בלשכתו ומדבר בפייסבוק עם הנתינות והנתינים. גם לנו במקומו היה קשה להסתכל לתקציב הגרוע הזה בעיניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר האוצר משה כחלון בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. ניב אהרונסון
מתגאה בתכנית הדגל. כחלון/ניב אהרונסון

במקביל, ח"כ נורית קורן (הליכוד) הכריזה על מרד, עזבה בצהריים את משכן הכנסת ולא הצביעה בעד התקציב. זאת, בעקבות אי הקמת ועדה לחקר האמת בפרשת ילדי תימן, המזרח והבלקן. "יש לי מחויבות מיום היבחרי לאלפי המשפחות שילדיהן נחטפו באותם השנים", אמרה, "אני לא מתכוונת לאכזב אותן ואני מודיעה על כך שעד שלא תאושר הוועדה לחקר האמת בפרשה אני אעדר מהצבעות התקציב".

חבר הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
ביטן, יחד עם ח"כים נוספים, קיבלו מיליונים כתנאי לתמיכה בתקציב/נועם מושקוביץ

ההצבעות התאפשרו לאחר שבשבועות האחרונים סיימו הוועדות בכנסת, בהן ועדת הכספים, את עבודתן על התקציב. "בשנה שעברה עמדתי כאן והצגתי בפניכם את התקציב לשנים 2016-2015", אמר כחלון טרם ההצבעה הסופית. "היו רבים שפקפקו ביכולתה של הממשלה להעביר תקציב נוסף. היום, שנה אחרי אני עומד כאן ואני גאה להציג לכם תקציב נוסף וכלכלה ישראלית חזקה, איתנה, יציבה וצומחת".

הרצוג אמר טרם ההצבעה כי התקציב "משעמם, ללא בשורה חדשה לעם ישראל, חוטא לחלוטין למטרה. תקציב ללא תקווה וללא פתרונות למצוקות הכלכליות היומיומיות של אזרחי ישראל". הרצוג האשים את נתניהו בכך שהוא וחבריו לקואליציה "מנותקים מהעם, מטילים מסים סמויים על האזרחים, מבזבזים סכומי עתק ומחלקים את הכסף על פי אינטרסים צרים, לכל מי שמאיים עליכם, למקורבים ולשוחד פוליטי".

הרצוג התייחס לחלוקת הכספים השנויה במחלוקת שנעשתה השבוע בוועדת כספים, שבמסגרתה ניתנו לשמונה חברי כנסת בקואליציה 328 מיליון שקלים לבחירתם, כתנאי לתמיכתם בתקציב. בין הח"כים שקיבלו את הכספים: משה גפני (יהדות התורה), דוד ביטן (הליכוד), מיקי זוהר (הליכוד), אורן חזן (הליכוד) ונאווה בוקר (הליכוד).

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully