וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין במנהל האזרחי הורשע בעבירות מין חמורות ובקבלת שוחד

22.12.2016 / 0:07

הקצין נחקר במצ"ח ובתחילת השנה הנוכחית הוגש נגדו כתב אישום. בשל חומרת העבירות בהן הואשם נעצר הקצין עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. על יתר פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום

מחסום צה"ל  בצומת תפוח, ינואר 2013. שלומי גבאי
חיילים במחסום תפוח, בשומרון. למצולמים אין קשר לכתבה/שלומי גבאי

בית הדין הצבאי ביפו הרשיע השבוע קצין מהמנהל האזרחי, העצור מזה שנה וחודש, בשורה של עבירות מין חמורות ביותר. הקצין אף הורשע בעבירות של קבלת שוחד וחריגה מסמכות, אך זוכה מעבירות נוספות שיוחסו לו. על יתר פרטי המקרה הוטל צו איסור פרסום בשל רגישות הנושא.

הפרשה נחשפה בחודש פברואר האחרון, לאחר שבית הדין התיר לפרסם את דבר קיומם של האישומים נגד הקצין שנעצר בסוף שנת 2015. כתב האישום נגד הקצין הוגש בחודש ינואר האחרון, לאחר חקירה מאומצת של חוקרי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) והיחידה המרכזית של מג"ב. רק כחודש לאחר מכן הותר לפרסם כי בכתב האישום נכללו גם עבירות מין חמורות ביותר וכן עבירות שוחד. בשל חומרתן של העבירות, נעצר הקצין עד תום ההליכים נגדו.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי חמש שנות מאסר: הנשיא לשעבר משה קצב השתחרר מהכלא
בניגוד להצהרת המדינה: החלו עבודות בחלקת המחלוקת בעמונה
בכיר בתנועה האסלאמית נחקר באזהרה בחשד להסתה לטרור

עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה, מעבר אייל, מאי 2015. שלומי גבאי
קצין נוסף הורשע בקבלת שוחד בתמורה להיתרי כניסה לישראל. פלסטינים במעבר אייל בשומרון/שלומי גבאי

בד בבד עם הגשת כתב האישום בתחילת השנה נגד הקצין נגזר דינו של רב-סרן יוסף יזיד, קצין לשעבר במנהל האזרחי, שהורשע בקבלת שוחד מפלסטינים בתמורה להיתרי כניסה לישראל. על יזיד הושת בנוסף קנס על סך 30 אלף שקלים והוא הורד לדרגת טוראי.

יזיד הורשע בעבירות של קבלת שוחד, זיוף, חריגה מסמכות עד כדי סיכון ביטחון המדינה, קבלת דבר במרמה וסיוע לכניסה לישראל בניגוד לחוק. בין היתר קבע בית הדין כי הקצין לשעבר לקח שוחד בסך כ-250 אלף שקלים תמורת הנפקת כמאתיים היתרי כניסה שלא כדין לאורך חודשים רבים. בנוסף נקבע כי הוא הלין והעסיק פועלים פלסטינים בביתו שלא כדין.

(עדכון ראשון: 20:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully