וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בתנועה האסלאמית נחקר באזהרה בחשד להסתה לאלימות ולטרור

21.12.2016 / 17:45

הבכיר נחקר במשרדי יחידת להב 433, בעקבות שורת התבטאויות שלו באשר ל"תפיסת העולם של התנועה". בשנה שעברה הוכרזה התנועה התאחדות בלתי-מותרת והפלג הצפוני שלה הוצא מחוץ לחוק

צילום: חטיבת דובר המשטרה, שלומי גבאי, ערן גילווארג, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק

(פשיטה על מוסדות התנועה האסלאמית באום אל-פחם, נובמבר 2015)

יחידת להב 433 של אגף החקירות במשטרה הודיעה היום (רביעי) כי חקרה באזהרה בכיר בתנועה האסלאמית, בגין חשד לעבירות הסתה לאלימות ולטרור ותמיכה, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת. זאת, לאחר שלפני כשנה חתם שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, על צו המכריז על התנועה כהתאחדות בלתי מותרת והוציאה מחוץ לחוק. מהמשטרה נמסר כי החקירה נפתחה באישור פרקליטות המדינה ובליווי פרקליטות מחוז חיפה.

על פי הודעת המשטרה הבכיר שנחקר התבטא בשנה האחרונה בכמה הזדמנויות שונות, ולאחר הוצאתה מחוץ לחוק, ב"מגוון סוגיות המצויות בליבת תפיסת העולם של התנועה". עוד נמסר כי מבחינת חומרי החקירה עולה כי מחלק מהתבטאויותיו של הבכיר עולה חשד שביצע את העבירות המיוחסות לו.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי חמש שנות מאסר: הנשיא לשעבר משה קצב השתחרר מהכלא
ועדת הכנסת אישרה הסרת חסינותו של גטאס: "תקדים בעל השלכות"
השביתה ברשויות תסתיים מחר; הלימודים יתקיימו כסדרם

כ-20 אלף בני אדם הפגינו באום אל-פחם בעד התנועה האיסלאמית. פאנט
הפגנת התנועה באום אל-פחם, נובמבר 2015/פאנט

התנועה האסלאמית פועלת בהשראת האידאולוגיה של תנועת "האחים המוסלמים" שנוסדה במצרים. לתנועה שני פלגים - הדרומי, הנחשב למתון יותר ושומר חוק; והצפוני, בראשות השייח' ראאד סלאח, הנחשב לקיצוני ועמד במרכז כמה מהעימותים הגדולים בין המגזר הערבי למדינה בשנים עברו.

הצו שהוצא נגד התנועה אפשר את המשך פעילותו של הפלג הדרומי. עם הוצאתה של התנועה מחוץ לחוק בחודש נובמבר אשתקד, מסר משרד ראש הממשלה כי הפלג הצפוני בתנועה "מוביל זה שנים מסע הסתה שקרי שכותרתו 'אל-אקצא בסכנה', המאשים האשמות שווא את ישראל בכוונות לפגוע במסגד אל-אקצא ולהפר את הסטטוס קוו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully