וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסח רוכך - הענישה הוחמרה: זו הגרסה החדשה של "חוק המואזין"

19.12.2016 / 19:40

החוק לאיסור שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה הונח מחדש על שולחן הכנסת, עם החרגת צופרי השבת ממנו. ההצעה החדשה קובעת כי על כל הפרה, יספוג העובר על החוק קנס של עד עשרת אלפים שקלים והדציבלים יוגבלו בשעות היממה כנדרש בחוק הרעש

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: הפגנה נגד "חוק המואזין", בחודש שעבר)

החוק לאיסור שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, הידוע בכינויו "חוק המואזין", הונח היום (שני) מחדש על שולחן הכנסת - והוא צפוי להיות מקודם בהליך מזורז. לפי ההצעה החדשה, תיאסר הפעלת מערכות כריזה מבתי תפילה בין השעות 23:00 בערב ל-07:00 בבוקר, כך שצופרי השבת לא ייפגעו ויוטלו קנסות מחמירים נגד העובר על החוק. עליו החוק חתומים ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) ויו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד).

ההצעה החדשה קובעת כי על כל הפרה, יספוג העובר על החוק קנס של בין 5,000 לעשרת אלפים שקלים. חידוש נוסף היא הגבלת הדציבלים של מערכות הכריזה בבתי תפילה לשעות היממה כפי שמופיע בחוק הרעש. החוק עצמו רוכך, אך הענישה בו הוחמרה.

עוד בנושא:
פרסום ראשון: המשטרה מתנגדת לחוק המואזין - ומעדיפה לאכוף תקנות קיימות
ההצבעה על חוק המואזין נדחתה שוב: "התבונה גברה על יצר הכוחנות"
"קול נוגה" או "צליל צורח"? ההיסטוריה של מחלוקת המואזין

שכונת מנשיה הערבית, אפריל 2012. דרור עינב
צריח מסגד חסן בק בתל אביב/דרור עינב

בכנסת מקווים כי יוכלו לקדם את החוק בהליך מזורז וכבר היום הוגשה בקשה לוועדת הכנסת לפטור מחובת הנחה כך שיוכלו לעלות את אותו להצבה בוועדת שרים לחקיקה הקרובה, ביום ראשון. לפי ההצעה, "בית תפילה" הוא "בית כנסת, כנסייה או מסגד וכל מקום מקורה אחר המשמש דרך קבע לתפילה או לפולחן דתי" ועל מקומות אלה יחול החוק.

"מאות אלפי אזרחים בישראל, באזורי הגליל, הנגב, ירושלים ומקומות אחרים במרכז הארץ", נכתב בחוק. "סובלים באופן שגרתי ויומיומי מרעש שנגרם ממערכות כריזה בבתי תפילה, המטרידות את מנוחתם של אזרחים מספר פעמים ביום, לרבות בשעות הבוקר המוקדמות והלילה. החוק המוצע מביא תפיסת עולם לפיה חופש הדת לא צריך להוות גורם בפגיעה בשנתם של אזרחים ומציע כי בבתי תפילה יוגבל השימוש במערכת כריזה בשעות הלילה".

חבר הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
מיוזמי ההצעה. יו"ר הקואליציה ביטן/נועם מושקוביץ

הצעת החוק המקורית קראה לאסור באופן גורף את השימוש במערכות כריזה בבתי תפילה והיא עוררה התנגדות מצד הסיעות החרדיות לאור חשש מפגיעה בצופרי השבת. הצופרים מוצבים בשכונות שבהן גרה אוכלוסייה חרדית ובערים חרדיות, והם פועלים זה שנים בעוצמת קול מותרת בחוק. הנוסח החדש שולל את הפגיעה האפשרית בצופרי השבת והוא מרוכך יותר בנוסח, אך חמור יותר בעונש נגד מי שעובר על החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully