וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצבעה על חוק המואזין נדחתה שוב: "התבונה גברה על יצר הכוחנות"

7.12.2016 / 16:35

ההצבעה על הצעות החוק נדחו לצורך דיונים מחודשים. גורמים בקואליציה סבורים כי מדובר בקושי להחריג את צופרי השבת מהחוק, ולכן יש בעיה שהחוק יפעל רק בשעות הלילה

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: מאות בני אדם הפגינו ביפו נגד חוק המואזין, לפני כשבועיים)

חוק המואזין לא יעלה היום (רביעי) להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת. יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן הודיע לחברי הכנסת רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ומוטי יוגב (הבית היהודי), יוזמי החוק, כי ההצבעה עליו נדחתה עד לדיון מחודש בו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראש הממשלה שוחח עם שר הבריאות יעקב ליצמן והודיע לו כי ישנם קשיים בסיכום שהושג עמו לפיו החוק יחול רק במהלך הלילה בין השעות 07:00-23:00, משום שהדבר עלול ליצור בעיה משפטית בשל יישום החוק רק נגד הקהילה המוסלמית. לדברי גורמים בקואליציה,"ייתכן שמסיבה זו נתניהו רוצה שהחוק יחול על כל שעות היממה".

עוד באותו עניין:
"קול נוגה" או "צליל צורח"? ההיסטוריה של מחלוקת המואזין
ריבלין ביקש מכחלון: אפשר לסיעתך חופש הצבעה על חוק המואזין
ארדואן ביקש בשיחה עם ריבלין: "שקלו ברגישות את חוק המואזין"

מסגד חסן בק, יפו, 7 באוקטובר 2015. מגד גוזני
קושי בהחרגת צופרי השבת. מסגד חסן בק בתל אביב/מגד גוזני

השר ליצמן מתנגד לחוק המואזין שיחול על כל שעות היממה בשל החשש שישפיע על מערכות הצפירה המכריזות על כניסת השבת בכמה ערים ויישובים בארץ. צופרי השבת מוצבים בשכונות בהן גרה אוכלוסיה חרדית ובערים חרדיות והם פועלים מזה שנים בעוצמת קול מותרת בחוק. ליצמן, חבר סיעת יהדות התורה, הגיש ערר נגד החוק שבו ציין כי הוא עלול לפגוע בסטטוס קוו הקיים מזה שנים. משמעות הדבר היא כי החוק לא יעלה להצבעה עד לדיון מחודש בעניינו בישיבת הממשלה.

ח"כ יוגב אמר כי "החוק למניעת רעש מבתי תפילה נועד להגן על שנתם של אזרחים, יהודים ומוסלמים כאחד. החוק יובא להצבעה לאחר הסכמות שיושגו בתיאום יוזמי החוק וראש הממשלה. מהרגע הראשון רצינו להתקדם בהסכמות ולאורך הדרך כך אנו פועלים. כל מי שאומר אחרת - משקר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוצה שהחוק יחול רק בלילה. השר ליצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הח"כים יהודה גליק וזוהיר בהלול שיזמו שלשום כנס הידברות להסדרת נושא המואזין עם אנשי דת מוסלמים ולא בחקיקה בירכו בתגובה את ראש הממשלה "על קבלת החלטה אחראית" והוסיפו כי הם "שמחים מאוד שבעת הזאת גברה התבונה על יצר הכוחנות והפילוג. כולנו תקוה שכבר בזמן הקרוב נוכל לראות את פירות ההידברות והכבוד ההדדי".

"המצב צריך להישאר כפי שהוא"

ראש מועצת ג'סר א-זרקא, השיח מוראד עמאש, אמר כי אנשי המועצה נפגשו בעבר עם תושבים מקיסרציה שהתלוננו על רעש המואזין. "מאז הפנינו את הרמקולים כלפי מטה והנמכנו את עוצמת הקול", אמר עמאש והוסיף כי בדיקה של מומחה לאקוסטיקה קבעה כי הרעש בעוצמה נמוכה מאוד שלא גורמת הפרעה לתושבים.

"צריך להבין שמטרת הקריאה לתפילה של המואזין היא להזמין את כל המוסלמים להגיע למסגד", אמר עמאש, "אנחנו לא רוצים להפריע לא ליהודים ולא לנוצרים בשום מקום בארץ.
מדובר בחמש כריזות ביום למשך שלוש דקות כל פעם, מלבד קריאה אחת סביב השעה 5 בבוקר, כל הקריאות בשעות סבירות". הוא הוסיף כי "צריך לכבד כל אדם ואת מנהגי הדתות. אין כל הפרעה והמצב צריך להישאר כפי שהוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully