וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין ביקש מכחלון: אפשר לסיעתך חופש הצבעה על חוק המואזין

29.11.2016 / 19:10

בתום פגישה עם מנהיגי דת יהודים ומוסלמים שוחח הנשיא עם שר האוצר וביקש ממנו להתיר לחברי מפלגתו להצביע בחופשיות על החוק השנוי במחלוקת. החוק צפוי לעלות מחר לקריאה טרומית במליאה

צלמים זמניים מורשים

נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח הערב (שלישי) עם שר האוצר משה כחלון ודן עמו בחוק המואזין השנוי במחלוקת שצפוי לעלות מחר לקריאה טרומית במליאת הכנסת. בשיחה ביקש הנשיא מהשר שיאפשר לסיעתו חופש הצבעה.

חוק המואזין, או בשמו האחר החוק לאיסור שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, כולל סעיף על איסור קולות הכריזה בין השעות 23:00-07:00. בעקבות הכנסת סעיף זה, שעליו סוכם השבוע בין יו"ר הקואליציה דוד ביטן לשר הבריאות יעקב ליצמן, החוק יהיה תקף בעיקר לבתי תפילה אסלאמיים - מסגדים.

מוקדם יותר היום אירח ריבלין מפגש בין מנהיגי דת יהודים ומוסלמים המבקשים לקדם הידברות באשר לפעילות המואזינים ברחבי הארץ. האימאמים המוסלמים שהיו בפגישה אמרו שניתן להגיע לפתרון בהידברות והזהירו מהחקיקה. גם חלק מהרבנים הסכימו שניתן להגיע להסכמות בנוגע לעוצמת קריאות המואזין שייתרו את החקיקה, שזוכה לתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לקריאה נוספת:
מאות הפגינו נגד חוק המואזין: "החלטה פופוליסטית וגזענית"
ארדואן ביקש בשיחה עם ריבלין: "שקלו ברגישות את חוק המואזין"
החרדים בלמו את "חוק המואזין": לא יעלה היום להצבעה בכנסת

נשיא המדינה ראובן ריבלין במפגש בין מנהיגי דת יהודים ומוסלמים ברקע השיח הציבורי על חקיקת חוק המואזין. נובמבר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין עם מנהיגי דת יהודים ומוסלמים/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

ביום ראשון האחרון שוחח ריבלין עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ובשיחה ביקש ממנו האחרון לסייע לסיכול החוק. במהלך שיחתם, התייחס הנשיא ארדואן ליוזמה לקידום "חוק המואזין" וביקש כי יוזמות דומות "יישקלו ברגישות, כראוי לנושאים אלה של חופש הביטוי וחופש הפולחן". ריבלין השיב לכך והבהיר כי "מדינת ישראל תמשיך ותאפשר לכל אדם את חופש הפולחן, בין אם הוא מוסלמי, נוצרי או יהודי".

הצעת החוק מעוררת זעם רב בקרב חברי הכנסת הערבים, הטוענים כי מדובר בחוק גזעני, שאינו עוסק ברעש המפריע לתושבי אזורי התפילה. ח"כ אחמד טיבי התבטא בנושא טרם אישור החוק והבהיר כי יעתור לבג"ץ אם יעבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully