וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו נגד חוק המואזין: "החלטה פופוליסטית וגזענית"

26.11.2016 / 21:06

בעקבות החלטת הממשלה להוציא את צופרי השבת מ"חוק המואזין", צעדו המפגינים ברחובות יפו במחאה על החוק. לטענתם, מדובר בהחלטה לא שוויונית, שאינה נובעת אלא ממניעים גזעניים. "נעשתה פה דה-לגיטימציה לציבור הערבי"

צלמים זמניים מורשים

מאות בני אדם השתתפו היום (שבת) בהפגנה נגד "חוק המואזין", לאחר שהוחלט כי צופרי השבת יוחרגו ממנו. ההפגנה, שנערכה ביפו, התארגנה על רקע החלטת הממשלה לכלול בחוק לאיסור שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה רק את קריאות המואזין במסגדים, בטענה כי מדובר בהחלטה גזענית.

"יש פה חוק פופוליסטי וגזעני שאפוף בתירוצים", אמר אמיר באדרן, חבר מועצת עיריית תל אביב. "יש לו אג'נדה נסתרת, הדורשת שלא ישמעו ערבית במרחב הציבורי וזה בא תחת הגלימה של המואזין. עושים פה דה-לגיטימציה לציבור הערבי", קבע.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הסופרטנקר המריא חרף התנגדות הכבאות: "אין בו צורך, לא ביקשנו סיוע"
קובנים בארה"ב חוגגים: "קסטרו הזקן מת"; אובמה: "ההיסטוריה תשפוט"
ישראלי נלכד בבור בשומרון למשך שבוע - וחולץ בידי פלסטינים

הפגנה ביפו נגד חוק המואזין, 26 בנובמבר 2016. מגד גוזני
"לחוק יש אג'נדה נסתרת". מפגינים ביפו, הערב/מגד גוזני

שר הבריאות יעקב ליצמן הסיר ביום שלישי האחרון את הערר שהגיש נגד החוק לאיסור שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, לאחר שסיכם עם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) על הוספת סעיף, לפיו החוק יחול רק בין השעות 23:00-07:00. ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע גם כן תמיכה בחוק, שאותו יזם ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) על רקע "פגיעה במרקם החיים של אלו הגרים בסמיכות למסגדים".

ההחלטה עוררה זעם רב בקרב חברי הכנסת הערבים, הטוענים כי מדובר בחוק גזעני, שאינו עוסק ברעש המפריע לתושבי אזורי התפילה. ח"כ אחמד טיבי התבטא בנושא טרם אישור החוק והבהיר כי יעתור לבג"ץ אם יעבור. "יש מספיק דברים שמפריע לאנשים לישון בלילה ואף אחד לא מחוקק על זה חוקים", הוסיף חבר המועצה באדרן.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הפגנה ביפו נגד חוק המואזין, 26 בנובמבר 2016. מגד גוזני
ראש הממשלה הביע תמיכה בחוק. המפגינים ביפו/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully