וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צופרי השבת הוצאו מ"חוק המואזין" - ליצמן הסיר את התנגדותו

22.11.2016 / 23:22

שר הבריאות מיהדות התורה הסיר את הערר שהגיש על הצעת החוק לאיסור שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, לאחר שסיכם עם יו"ר הקואליציה על החרגה של הצופרים. יו"ר הכנסת אדלשטיין מתנגד לקיום ההצבעה מחר. ח"כ טיבי אמר בעבר כי יעתור לבג"ץ נגד החוק

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: ח"כ אבו עראר מוחה על "חוק המואזין" בכנסת)

שר הבריאות יעקב ליצמן הסיר הערב (שלישי) את הערר שהגיש נגד החוק לאיסור שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, הידוע בכינויו "חוק המואזין", לאחר שסיכם עם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) על הוספת סעיף שלפיו החוק יחול רק בין השעות 23:00-07:00. כך, למעשה, החריג ליצמן את צופרי השבת מהחוק, שישפיע רק על קריאות המואזין במסגדים.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בישיבת נשיאות הכנסת בתחילת שבוע כי הוא מעדיף ש"חוק המואזין" לא יעלה להצבעה בקריאה טרומית מחר במליאת הכנסת, בשל היותו חוק נפיץ, כהגדרתו. אדלשטיין, שייצא מחר בבוקר לביקור רשמי באוקראינה, הסביר כי הוא מעדיף לנהל בעצמו את הדיון במליאה במהלך ההצבעה על החוק, אף גורם מהקואליציה לא התנגד לבקשתו. אך הערב, גורמים בקואליציה אמרו כי הם מעדיפים להעלות את החוק מחר. זאת, לאחר שהשר יעקב ליצמן משך את הערר שהגיש נגדו, בעקבות הסכמה על החרגת צופרי השבת מנוסח ההצעה.

עוד בוואלה! NEWS:
יועמ"ש הכנסת נגד חוק ההסדרה: "עלול להתפרש כסיפוח"
פרסום ראשון: מזכיר הממשלה אסר על השרים ליצור קשר עם ממשל טראמפ
היועץ המשפטי לממשלה בוחן את פרשת הצוללות; אין חשד לפלילים

שר הבריאות וחבר הכנסת בסיעת יהדות התורה יעקב ליצמן. ראובן קסטרו
הסיר את הערר. ליצמן/ראובן קסטרו

ההצעה עוררה זעם רב בקרב חברי הכנסת הערבים, שטוענים כי כעת מדובר יהיה בחוק גזעני גרידא, ולא בכזה העוסק ברעש המפריע לתושבי אזורי התפילה. ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הבהיר כי יעתור לבג"ץ אם ההחרגה תעבור. "החוק גורם לתסיסה בכל רחבי העולם האסלאמי", אמר. לדבריו, הוא קיבל שיחות טלפון מראשי איחוד אנשי הדת בפקיסטן, בלבנון, בירדן ובטורקיה, המביעים זעם רב על החוק. "יש להעדיף סובלנות והידברות על כפייה והתגרות", אמר.

בש"ס הודיעו בשבוע שעבר כי הם תומכים בערר שהגיש השר ליצמן נגד החוק. בכיר במפלגה טען כי השר דרעי תומך בו משום ש"אין צורך בחוק". ש"ס עדיין לא הודיעה האם היא גם תומכת בהסרת הערר של ליצמן.

בתוך כך, סיעות הקואליציה החליטו היום כי הצעת החוק לביטול חזקת גיל הרך לא תובא מחר להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת. ההצעה, אותה הגיש ח"כ יואב קיש (הליכוד) בעידוד השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, מבטלת את הסעיף המכונן את חזקת גיל הרך, לפיו ילדים עד גיל שש נשארים במשמורת האם כברירת מחדל במקרה של גירושים.

את ההתנגדות להצעה מובילות בין היתר חברות הכנסת שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) ורחל עזריה (כולנו), מחשש שהיא תביא לגרירת ילדים לסכסוכים משפטיים קשים בין הוריהם, ותעודד סחטנות בין הצדדים בתיקי גירושים. נוסף אליהם יו"ר הקואליציה, דוד ביטן (הליכוד), שמתנגד לחוק במתכונתו הנוכחית. השלושה עמלו ביממה האחרונה לגבש הצעת פשרה שבמסגרתה יוכלו להצביע עליה מחר, אך ח"כ קיש נותר נחוש להעביר את ההצעה במתכונתה הנוכחית, ולכן הוחלט על דחיית ההצבעה.

ח"כ שולי מועלם בכנס חירום בנושא שכחת ילדים ברכב. יולי 2013. יואב דודקביץ'
מובילה את ההתנגדות לביטול חזקת הגיל הרך. מועלם-רפאלי/יואב דודקביץ'

בקואליציה שוקדים כעת על פשרה, לפיה להצעה של קיש תצורף הצעה נוספת של ח"כ שולי מועלם-רפאלי, כי חזקת הגיל הרך תחול מגיל ארבע. בנוסף לכך, הוצע כי לאחר הצבעה בקריאה טרומית על שתי ההצעות, הן יועברו לדיון בוועדת חוקה, ובה ייקבע הגיל הסופי ומשך הזמן בו החוק ייקבע כהוראת שעה – כלומר, חוק שתוקפו זמני. כמו כן, החוק יוחזר לפני ההצבעה על קריאה ראשונה לוועדת שרים לחקיקה

זו אינה הפעם הראשונה שבה הצעת החוק לביטול חזקת גיל הרך מעוררת התנגדות. הצעת חוק דומה כבר קיבלה את תמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה בעבר, אך נפלה בהצבעה במליאה בקריאה טרומית במהלך משותף של חברות כנסת משמאל ומימין, במה שנחשב לאחד ההפסדים הצורבים של הקואליציה.


(עדכון ראשון: 19:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully