וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגה בתאונה ליד עפולה הובאה למנוחות: "היא הייתה מנהיגה"

19.12.2016 / 17:52

מותה של אימאן זועבי בת ה-53 גרם לתחושת אובדן גדולה בכפר סולם בו התגוררה. "היא הייתה אישה מיוחדת", אמרה מנכ"לית העמותה בה הייתה פעילה זועבי לקידום מעמדן וזכויותיהן של נשים ערביות בישראל. בסורוקה מת מפצעיו פעוט בן שנה שנפצע בתאונה בכביש 6 בשבוע שעבר

צילום: מד"א, עריכה: שניר דבוש

בכפר סולם שליד עפולה הובאה למנוחות היום (שני) אימאן זועבי, תושבת המקום בת 53, שמתה מפצעיה לאחר שנפגעה אמש בתאונת דרכים בסמוך לכפר. זועבי הותירה בעל, מוחמד, משורר מוכר ומורה, וכן שני בנים ושלוש בנות. היא הייתה פעילה בולטת בעמותת "כיאן" הפועלת לקידום מעמדן וזכויותיהן של נשים ערביות בישראל. "אימאן הייתה אישה מיוחדת, פשוט מנהיגה. מותה הוא אבדה גדולה מאוד", אמרה רפאא ענבתאווי, מנכ"לית העמותה.

התאונה אירעה בכביש 7155 בין מושב מרחביה לכפר סולם. תושב הכפר בן 21 התנגש חזיתית במכונית שבה נסעה זועבי עם כלתה, בת 26, ועם נכדה, בן שבעה חודשים. זועבי נפצעה תחילה באורח קשה אך בלילה חלה הידרדרות במצבה והיא מתה מפצעיה. כלתה נפצעה באורח קשה ונכדה באורח קל. הם עדיין מאושפזים בבתי החולים העמק בעפולה ורמב"ם בחיפה. הנהג הפוגע, חוסיין שחאדה, נהג ללא רישיון ונמלט מהמקום. מאוחר יותר הוא הסגיר את עצמו לידי המשטרה. בית משפט השלום בנצרת האריך היום את מעצרו בשבעה ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
איש עסקים ישראלי על החשדות נגד שטיינמץ: "שוחד באפריקה? נוהל מקובל"
תמיד תהיה לנו את עמונה: אחרי המתווה, הרומן של נתניהו ובנט עומד להסתיים
"פגיעה רצינית בטבע": קנס כבד לדייגים בשמורת האלמוגים באילת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מותה הוא אבדה גדולה מאוד". אימאן זועבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכפרה של זועבי שורר היום אבל כבד ובקרב נשים רבות הפעילות למען זכויות נשים בחברה הערבית, מותה גרם לתחושת אובדן גדולה. "לפני כמה שנים אימאן יזמה מהלך שיביא לשינוי במציאות חייהן של הנשים בכפר שלה. מדובר במציאות קשה שבה רוב הנשים נמצאות רוב הזמן בבית", סיפרה ענבתאווי. "היא פנתה ל'כיאן' במטרה לפעול להעצמת הנשים ולהעלות את המודעות לזכויותיהן".

ענבתאווי הוסיפה כי "מדובר היה במהלך שלווה בלא מעט קשיים ואתגרים, אך אימאן הצליחה להוביל מהלכים משמעותיים בכפר שלה. היא גייסה נשים לפעילות, בן זוגה ומשפחתה תמכו בה והיא גם רתמה את הרשות המקומית לפעילות שלה וקיימה שותפויות עם ארגונים שונים. נשים החלו לצאת לחוגים ולפעילות שהעצימו אותן".

לאחרונה נעדרה אימאן מפעילותה בשל סיבות בריאותיות, ואתמול חידשה את פעילותה והגיעה לפגישה במשרדי "כיאן" בחיפה. בדרך חזרה לביתה אירעה התאונה. "היא הייתה אישה שניתן לשאוב ממנה השראה. היא הייתה מנהיגה לא פחות מנשים שמכהנות כחברות כנסת או עומדות בראשות עמותות חברתיות", אמרה ענבתאווי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
2 נשים נפצעו באורח קשה ותינוק נפצע קל בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכניסה לכפר סולם. מערכת וואלה! NEWS
מתחילת השנה נהרגו 361 בני אדם בתאונות דרכים. זירת התאונה, אמש/מערכת וואלה! NEWS

היום מת מפצעיו בבית החולים סורוקה בבאר שבע פעוט בן שנה שנפצע בתאונת דרכים בכביש 6 בשבוע שעבר. בתאונה נהרגו אמו של התינוק, בת 27, ואחיו בן התשע. שתי אחיותיו, בנות שלוש ושבע, עדיין מאושפזות בבית החולים. מתחילת השנה נהרגו 361 בני אדם בתאונות דרכים בישראל. בשנה שעברה נהרגו 356 בני אדם. זו שנה רביעית ברציפות שבה נרשמת עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", אמר כי "זו שנה רביעית של כישלון במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ואף אחד לא לוקח אחריות ומשלם את המחיר. כמה בני אדם צריכים עוד למות כדי שראש הממשלה יתערב וייקח את הנושא לידיו? לא יכול להיות שלא נערך דיון אחד רציני בממשלה כיצד מצמצמים את תאונות הדרכים ומונעים את ההרוג הבא. ראש הממשלה מתערב בנושאים שונים כמו עבודות בשבת או תאגיד התקשורת אבל מתעלם מהטרור שמתרחש בכל יום בכביש. הוא חייב כבר מחר להורות על תוספת של 300 ניידות ו-300 שוטרים לאגף התנועה כדי להגביר את הנוכחות המשטרתית בכבישים האדומים והמדממים ולעצור את הקטל בכבישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully